Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Sana asla teslim olmayacağım kızım. Beni öldürmek zorundasın."
"Mandalor tarzı bu olabilir, ama bu benim tarzım değil. Artık değil."
―Gar Saxon ve Sabine Wren[kaynak]

Sabine Wren, Galaktik İmparatorluk'a karşı olan İsyan'ın erken zamanlarında bir Asi olarak ve dişi bir insan Mandalor savaşçı ve devrimci bir liderdi. Wren, İsyan zamanlarındaki sanatçılığı ile Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin sembolüne ilham kaynağı oldu. Ayrıca, Karakılıç olarak bilinen antik Mandalor silahı üzerindeki iddiası onu Wren Klanı için bir sembol hâline getirirken aynı zamanda ana gezegeni Mandalore'daki halkının İmparatorluk yönetiminden kurtulma umudu olmuştu.

Bir asi olmadan önce Mandalore İmparatorluk Akademisi'nde bir harbiyeliydi ve barış için kullanılacağına inandığı silahlar üretti ancak ürettiği silahlar barış yerine ailesine ve halkına karşı kullanıldı. Mandalore'dan suçluluk duygusuyla boğuşarak ayrılan Wren, İmparatorluk ve Wren klanının lideri olan annesi Ursa Wren tarafından bir hain olarak damgalandı. Arkadaşı Ketsu Onyo ile bir süre ödül avcısı olarak çalıştı. Daha sonra Kaptan Hera Syndulla ve Jedi Kanan Jarrus tarafından işe alındı ve bu sayede Ghost yıldız gemisindeki asi mürettebatının bir parçası oldu. İmparatorluk'a karşı savaşan mürettebat, Wren'in sanatını bir umut sembolü olarak kullandı ve Wren'in yeni doğan İsyan'a ilham veren çalışmaları ile daha büyük bir isyan hareketinin parçası hâline geldiler.

Wren, YSÖ 2'de Dathomir gezegenindeki Sith Lordu ve Mandalore'un eski hükümdarı olan Maul'u avlarken, antik Mandalor silahı Karakılıç'ı buldu. Wren, başlarda Karakılıç ile bir şeyler yapmak istemedi. Ancak İsyan'a katılan Condcord Dawn'ın koruyucusu Mandalor Fenn Rau ve Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus, Wren'i Mandalor halkını birleştirip İsyan'a sokabilmek için Karakılıç'ı kullanmaya ikna ettiler. Wren, ailesinin yanına döndü ve İmparatorluk'un hainliği konusunda onları ikna ettiği süreçte Mandalore'un İmparatorluk Genel Valisi Gar Saxon'ı öldürmeye yardım etti.

Mandalor İç Savaşı'nda ailesine yardım eden Sabine, daha sonra Asi birliklerinin İmparatorluk'a karşı mücadelesine yardım etmek için geri döndü. Bütün bu olaylardan sonra sonunda Wren ve Ghost mürettebatı Lothal'a döndü. Bu zaman zarfında, Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus öldürüldü ancak Sabine ve Lothal direniş grubunun diğer üyeleri Lothal'ı özgürlüğüne kavuşturmak için İmparatorluk'a karşı savaşmaya başladılar. Bu savaşta başarılı oldular ancak bu başarı; arkadaşı Ezra Bridger, Chimaera Yıldız Destroyeri ile hiperuzaya çıkıp kaybolduktan sonra sağlandı. İmparatorluk'un Jakku Savaşı'ndaki düşüşünden sonra, Sabine Wren ve Ahsoka Tano kayıp olan arkadaşları Ezra Bridger'ı aramaya başladılar.

Görünümler

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Canon dışı görünümler

  • LEGO Star Wars Movie Short (2015 Episode 10: Rebels Raw Deal)
  • Disney Infinity 3.0
  • Angry Birds Star Wars II
  • DroidTalesLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: Droid Tales – "Mission to Mos Eisley" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)
  • Friends Like These (Sadece resim)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars: Absolutely Everything You Need to Know, Updated and Expanded
  2. 2,0 2,1 Asilerin Yükselişi
  3. Star Wars Rebels: The Visual Guide states that Sabine was 16 years old at the beginning of Star Wars Rebels. Since Star Wars: Galaksi Atlası dates the start of Rebels to 5 BBY, it can be calculated that she was born in YSÖ 21.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 Star Wars Rebels: The Visual Guide
  5. Star Wars Rebels: Head to Head
  6. Star Wars: Galaksi Atlası
  7. 7,0 7,1 Rebels-mini-logo.png Star Wars Asiler – "The Protector of Concord Dawn"
  8. Rebels-mini-logo.png Star Wars Asiler – "Out of Darkness"
  9. Rebels-mini-logo.png Star Wars Asiler – "In the Name of the Rebellion"
  10. Rebels-mini-logo.png Star Wars Asiler – "Art Attack"
  11. Star Wars Rebels: Heroes of Mandalore
  12. Rebels-mini-logo.png Star Wars Asiler – "Trials of the Darksaber"
Advertisement