Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
"Onlar şeyde olma…oh hayır. Onlar bir İmparatorluk sancak gemisi üstündeler. Executor."
Robus[kaynak]

Darth Vader'ın sancak gemisi Executor

Bir sancak gemisi, bir grup donanma gemilerinin filo komutanı olan kişinin kişisel yıldız gemisine verilen isimdi. Vasi-sınıfı Yıldız Dretnotu Executor ve Ölüm Filosu'nun komuta gemisi, Sith'in Kara Lordu Darth Vader'ın sancak gemisi görevi yapıyordu.[1] Ravager, İmparatorluk Danışmanı Gallius Rax ve onun Jakku İmparatorluk kalıntısının sancak gemisiydi. Galaktik İmparator Sheev Palpatine ise Eclipse'i sancak gemisi olarak kullanıyordu.[2]

MC80 Yıldız Kruvazörü Home One, Amiral ve daha sonradan Filo Amirali Gial Ackbar'ın sancak gemisiydi ve ayrıca Birlik ile Yeni Cumhuriyet filoları için komuta gemisi görevi görüyordu.charencupdated MC75 Yıldız Kruvazörü Profundity, Scarif Savaşı'nda Amiral Raddus'un sancak gemisiydi.[3] Phoenix Home, Anka Hücresi olarak bilinen Asi hücresinin Komutanı Jun Sato'nun sancak gemisi görevi yapıyordu.

İlk Düzen ve Direniş arasındaki savaşta Mega-sınıfı Yıldız Dretnotu Supremacy, İlk Düzen ve Ulu Lider Snoke'un sancak gemisi ve mobil merkezi olarak hizmet verirken, MC85 Yıldız Kruvazörü Raddus ise Direniş'in sancak gemisiydi. Direniş Koramirali Amilyn Holdo'nun, Raddus gemisini hiperuzayla Supremacy'e çarptırması ve Direniş filosuna saldırıyı bitirmesiyle her ikisi de feci şekilde hasar almıştı.[4]

Ship-stub.png Bu kısa bir gemi makalesidir. Bu sayfayı genişleterek Sithpedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.

Görünümler

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin. (Not)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. StarWars-DatabankII.png Databank'ta Executor (yedek bağlantı)
  2. Aftermath: Life Debt
  3. Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  4. Star Wars: The Last Jedi: Expanded Edition
Advertisement