Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hâli değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"Bir seçilmiş kişi gelecek, babadan doğmamış, ve onunla Güç'teki son denge geri gelecek."
―Bir Jedi kehaneti[kaynak]

Seçilmiş kişi kaderinde Sith'i yok ederek Güç'e denge getirecek olan birinin geleceğini önceden haber vermiş Jedi kehanetindeki ana karakterdi. Ayrıca kehanet Mortis'in krallığını da etkiledi, Baba'nın da inandığı gibi—onun ölmesi durumunda—sadece Seçilmiş Kişi, Oğul ve Kız arasındaki dengeyi koruma gücüne sahipti. Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında, Jedi Ustası Qui-Gon Jinn, Seçilmiş Kişi'yi Anakin Skywalker'ın şeklinde keşfetti, Tatooine gezegeninde esir edilmiş bir insan çocuk. Skywalker Jedi Düzeni'ne katıldı ve Klon Savaşları sırasında, Güç'ün karanlık tarafına düşmeden önce olağanüstü güçlü bir Jedi Şövalyesi oldu. Darth Vader kişiliğini üstlenen, Sith'in Kara Lordu, o kalan bütün Jedi'ları yok eden sistematik tasfiyede bulundu.

Fakat Vader bir oğula sahipti, Luke Skywalker. Önceki Anakin Skywalker'ı karanlık tarafa kaybetmekle, Obi-Wan Kenobi ve Büyük Usta Yoda sürgünde saklanarak on yıllar geçirdi, Luke'un Jedi olarak eğitilmesini bekledi. Düşmüş çırağını karanlık tarafa kaybettiğini bilen Kenobi, Luke'un Seçilmiş Kişi kehanetini yerine getireceğine inanmaya başladı. Ancak, Luke, babasını kurtarmak için çaba gösterdi, içinde hala iyilik olduğuna inanıyordu. Oğlunun merhametiyle hareket eden Vader, hayatını kendi Sith Ustasını, Galaktik İmparatorluğu'un İmparatoru Palpatine'i yok etmeye adadı. Son iki Sith Lordu'nun ölmesiyle, onların düzeni yok oldu. Sonuç olarak, Güç'e denge geri getirildi. Kaderini yerine getirmesiyle, Anakin'in ruhu eski akıl hocalarıyla yeniden birleşti, Kenobi ve Yoda.

Tarihi

Köken

"Eğer kehanet doğruysa, senin çırağın Güç'e dengeyi geri getirebilecek tek kişi."
―Mace Windu, Obi-Wan Kenobi'ye[kaynak]

Önceden söylenmiş antik bir Jedi kehanetine göre Seçilmiş Kişi Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getirecekti.

Antik bir Jedi gizemcisi tarafından oluşturulan ve holokron aracılığıyla kaydedilen,[5] önceden haber verilmiş bir Jedi kehanetine göre,[1] Seçilmiş Kişi Sith'i yok edecek ve Güç'e dengeyi geri getirecekti.[3] Ancak, Jedi Düzeni'ne liderlik ederek artık antik rakiplerinin galaksi için bir tehdit oluşturmadığına inanarak, Sith'ler kendilerini tamamen yok ettiler.[6] Ancak Sith'in yakın yıkımından sonra, Darth Bane son sağ kalan olarak belirmiş ve nihayetinde tüm bildiğini tek bir çırağa aktarmayı seçti, Darth Zannah,[7] böylece Sith rütbelerini ikiye daraltan—bir Sith ustası ve bir Sith çırağıİkili Yönetim[6] sonraki bin yıl için oluştu.[1]

Jedi kehanetinin dışında, Seçilmiş Kişi efsanesi Mortis'in uhrevi alemine dayanan üç antik Güç hükümdarı'ınaBaba, Oğul, ve Kız—bağlandı. Baba belirli sıra ile Güç'ün karanlık ve aydınlık tarafı şekillenmiş Oğul ve Kız arasındaki dengeyi korudu. Ölmesi durumunda, her halükarda, Mortis'teki gücü koruyabilecek güce sahip olacak tek kişi olduğuna inanarak Seçilmiş Kişi'yi varisi olarak aradı.[8]

Anakin Skywalker'ın yükselişi ve düşüşü

Qui-Gon Jinn'in keşfi

"Güç'e denge getirecek kişinin kehanetinden bahsediyorsun. Bu çocuğa… güveniyor musun?"
―Mace Windu, Anakin Skywalker hakkında Qui-Gon Jinn'e[kaynak]

Notlar ve referanslar

Advertisement