FANDOM

Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
Premium-Eras-canon
We'redoomed

Biz mahvolduk!

Bu makale önemli bir konuyu kapsamaktadır ve büyük ilaveler ve/veya çalışmalara ihtiyaç duymaktadır.

Lütfen diğer makalelere devam etmeden önce bu makaleyi en yüksek kalitede tamamlayın.

Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor. Usta & Çırak, The Phantom Apprentice, Star Wars 15, Star Wars: Skywalker'ın Yükselişi: Genişletilmiş Baskı–sınıfı.

"Bir seçilmiş kişi gelecek, babadan doğmamış, ve onunla Güç'teki son denge geri gelecek."
―Bir Jedi kehaneti[src]

Seçilmiş kişi kaderinde Sith'i yok ederek Güç'e denge getirecek olan birinin geleceğini önceden haber vermiş Jedi kehanetinde ana karakterdi. Ayrıca kehanet Mortis'in krallığını da etkiledi, Baba'nın da inandığı gibi—onunölmesi durumunda—sadece Seçilmiş Kişi Oğul ve Kız arasındaki dengeyi koruma gücüne sahipti. Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında, Jedi Ustası Qui-Gon Jinn Seçilmiş Kişi'yi Anakin Skywalker'ın şeklinde keşfetti, Tatooine gezegeninde esir edilmiş bir insan çocuk. Skywalker Jedi Düzeni'ne katıldı ve, Klon Savaşları sırasında, Güç'ün karanlık tarafına düşmeden önce olağanüstü bir güçlü Jedi Şövalyesi oldu. Darth Vader kişiliğini üstlenen, Sith'in Kara Lordu,o kalan bütün Jedi'ları yok eden sistematik tasfiyede bulundu.

Fakat Vader bir oğula sahipti, Luke Skywalker. Önceki Anakin Skywalker'ı karanlık tarafa kaybetmekle, Obi-Wan Kenobi ve Büyük Usta Yoda sürgünde saklanarak on yıllar geçirdi, Luke'un Jedi olarak eğitilmesini bekledi. Onun düşmüş çırağını karanlık tarafa kaybettiğini bilen, Kenobi, Luke'un Seçilmiş Kişi kehaneti yerine getireceğine inanmaya başladı. Ancak, Luke, babasını kurtarmak için çaba gösterdi, içinde hala iyilik olduğuna inanıyordu. Oğlunun merhametiyle hareket eden, Vader hayatını onun Sith Ustasını, Galaktik İmparatorluğu'un İmparatoru Palpatine'i yok etmeye adadı. Son iki Sith Lordu'nun ölmesiyle, onların düzeni yok oldu. Sonuç olarak, Güç'e denge geri getirildi. Kaderini yerine getirmesiyle, Ankakin'in ruhu eski akıl hocalarıyla yeniden birleşti, Kenobi ve Yoda.

Tarihi

Köken

"Eğer kehanet doğruysa, senin çırağın Güç'e dengeyi geri getirebilecek tek kişi."
―Mace Windu, Obi-Wan Kenobi'ye[src]
Anakinfuneral

Önceden söylenmiş antik bir Jedi kehanetine göre Seçilmiş Kişi Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getirecekti.

Antik bir Jedi gizemcisi tarafından oluşturulan ve holokron aracılığıyla kaydedilen,[5] önceden haber verilmiş bir Jedi kehanetine göre,[1] Seçilmiş Kişi Sith'i yok edecek ve Güç'e dengeyi geri getirecekti.[3] Ancak, Jedi Düzeni'ne liderlik ederek artık antik rakiplerinin galaksi için bir tehdit oluşturmadığına inanarak, Sith'ler kendilerini tamamen yok ettiler.[6] Ancak Sith'in yakın yıkımından sonra, Darth Bane son sağ kalan olarak belirmiş ve nihayetinde tüm bildiğini tek bir çırağa aktarmayı seçti, Darth Zannah,[7] böylece Sith rütbelerini ikiye daraltan—bir Sith ustası ve bir Sith çırağıİkili Yönetim[6] sonraki bin yıl için oluştu.[1]

Jedi kehanetinin dışında, Seçilmiş Kişi efsanesi Mortis'in uhrevi alemine dayanan üç antik Güç hükümdarı'ınaBaba, Oğul, ve Kız—bağlandı. Baba belirli sıra ile Güç'ün karanlık ve aydınlık tarafı şekillenmiş Oğul ve Kız arasındaki dengeyi korudu. Ölmesi durumunda, her halükarda, Mortis'teki gücü koruyabilecek güce sahip olacak tek kişi olduğuna inanarak Seçilmiş Kişi'yi varisi olarak aradı.[8]

Anakin Skywalker'ın yükselişi ve düşüşü

Qui-Gon Jinn'in keşfi

"Güç'e denge getirecek kişinin kehanetinden bahsediyorsun. Bu çocuğa… güveniyor musun?"
―Mace Windu, Anakin Skywalker hakkında Qui-Gon Jinn'e[src]

Notlar ve referanslar