FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Senato Meclisi ile ilgili. Senato Ofis Binası makalesini arıyor olabilirsiniz.

Senato Rotondası,[7] Senato Kubbesi[8] ve Galaktik Senato Binası[9] olarak da bilinen Senato Binası,[10] Coruscant gezegeninde bulunan ve Galaktik Cumhuriyet Senatosu[5] ve sonradan Galaktik İmparatorluk Senatosu olarak görev yapmış devasa bir yapı idi.[6]

Coruscant'ın merkezinde bulunan Senato Binasının etrafı, Senato Bölgesi[7] ve Yüce Şansölyenin ofisinin bulunduğu Senato Ofis Binası ile çevriliydi.[5] Bina ve çevresindeki Senato bölgesi, mavi cübbeli Senato Muhafızları tarafından korunuyordu. Ayrıca çoğu temsilci platformu ve Senato Binası girişinde de nöbet tutuyorlardı. Binanın dışındaki devasa heykeller Cumhuriyet'in kurucularını onurlandırıyordu.[7][9]

Binanın merkezinde yuvarlak Galaktik Senato Meclisi bulunuyordu. Kanun geçirmek ve mevzuatları tartışmak için toplanan yüzlerce senatör ve delege için dairesel platformlar üstünde koltuklar sağlıyordu. Bir temsilci konuşmak istediğinde platfrom duvardan ayrılabiliyor ve temsilcinin diğerleri tarafından görülmesini ve duyulmasını sağlıyordu. Tam merkezde ise Yüce Şansölyenin Senatoyu yönettiği bir podyum bulunuyordu.[2]

Yavin Savaşından kısa süre önce İmparatorluk Senatosunun feshedilmesiyle bina işe yaramaz hale geldi fakat Endor Savaşından sonra hala ayakta duruyordu. Yeni Cumhuriyet kurulduğunda yeniden kurulan Galaktik Senato, sadece Coruscant'da kalmaktansa seçimle belirlenen bir sistemle meclis merkezinin üye gezegenler arasında değişmesine karar verdi.

Görünümler

Senate Plaza by night

Akşam vaktinde Senato Binası

Canon olmayan görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Tarkin
  2. 2,0 2,1 2,2 Star Wars: Episode I The Phantom Menace
  3. Star Wars: Complete Locations
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Episode III Revenge of the Sith
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Galactic Senate (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  6. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; RotS isimli refler için metin temin edilmemiş
  7. 7,0 7,1 7,2 Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Senate Guard (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  8. Catalyst: A Rogue One Novel
  9. 9,0 9,1 Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  10. Ultimate Star Wars