Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Sifo-Dyas anladı. Geleceği gördü."
―Dooku, eski dostu Sifo-Dyas hakkında[kaynak]

Sifo-Dyas, Klon Savaşları'ndan on yıl önce Kaminoluların Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu yaratmasını sağlayan ve Minashee gezegeninden insan, erkek bir Jedi Ustası idi. Cassandran Dünyaları'ndan bir Jedi olan Sifo-Dyas, Güç önsezisi yeteneğine sahipti ve Naboo İşgali'nden önce Jedi Yüksek Konseyi'nde bir koltuk kazanmıştı. Yaşanacak olan bir savaşın galaksiyi yerle bir edeceğini gören Sifo-Dyas, Galaktik Cumhuriyet'in kurtulmak için bir orduya ihtiyacı olacağına karar verdi. Ancak konseyde bulunan diğer ustalar ona karşı çıktı ve onu konseyden attı. Sifo-Dyas yine de fikirlerine gizli şekilde devam etti ve Cumhuriyet için bir ordu yaratmak için Konsey ile Galaktik Senato'nun iznine sahip olduğunu belirterek Kaminolu kloncularla iletişime geçti. Bunu yaptığı sırada istemeden klon projesinin kontrolünü ele geçirmek isteyen Sith'in ağına düştü.

Naboo İşgali zamanı dolaylarında Yüce Şansölye Finis Valorum, Sifo-Dyas'tan Pyke Çetesi ile gizli müzakereler yapmasını rica etti ve Sifo-Dyas, Valorum'un yaveri Silman ile Oba Diah'a doğru yola koyuldu. Ancak Sith Lordu Darth Tyranus, Sifo-Dyas'ın T-6 mekiğini hedef alması için Pyke'lar ile anlaştı ve gemisi Oba Diah ayı üzerinde vuruldu. Sifo-Dyas yaşanan çarpışmada hayatını kaybetti ancak Silman kurtuldu ve Pyke'lar tarafından hapse atıldı. Sonuç olarak Tyranus ve Sith Ustası Darth Sidious; Sifo-Dyas'ın klon asker ordusunu fonladı, genetik şablon olması için ödül avcısı Jango Fett'i işe aldı, aslında klonlara verilebilecek ihanet emirlerini engellemek için oluşturulan davranışsal modifikasyon biyoçiplerine 66. Emir'i ekletti ve Klon Savaşları başladığında Jedi Düzeni'nin ordunun komutasını almasını sağladı. Sith komplosu ve Sifo-Dyas'ın kaderini öğrenmek Jedi'ların yıllarını aldı.

Görünümler

  • Dooku: Jedi Lost (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Dooku: Jedi Lost taslağı (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Star Wars: The Prequel Trilogy – A Graphic Novel (Sadece bahsi geçti)
  • Star Wars: Force Arena (Sadece bahsi geçti)
  • Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı (İlk bahsedilme)
  • Attack of the Clones Read-Along Storybook and CD (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Jedi of the Republic – Mace Windu 1 (Açılış yazısında dolaylı bahsetme)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Conspiracy" (Sadece bahsi geçti)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Fugitive" (Sadece bahsi geçti)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Lost One" (İlk görünüm) (Hologramlarda görüldü)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Voices" (Geriye dönüşlerde hologram olarak görünür)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Sacrifice" (Önsezi —Yoda)
  • Darth Vader (2017) 14 (Sadece bahsi geçti) (Aurebesh metni olarak)
  • Force Collector (Hologramlarda görüldü)
  • Force Collector sesli kitabı (Hologramlarda görüldü)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Dooku: Jedi Lost
  2. Dooku: Jedi Lost taslağı, Sifo-Dyas'ın Dooku ile aynı yaşta olduğunu belirtmektedir. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey, Dooku'nun doğumunu YSÖ 102'ye koyduğu için Sifo-Dyas da bu yılda doğmuş olmalıdır.
  3. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı, Sifo-Dyas'ın ölümünün neredeyse 10 yıl önce yaşandığını belirtmektedir. Star Wars: Galaksi Atlası, Klonların Saldırısı'nın YSÖ 22'de yaşandığını belirttiği için basit matematikle Sifo-Dyas'ın YSÖ 32'de öldüğü sonucuna varabiliriz.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Lost One"
  5. 5,0 5,1 5,2 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
Advertisement