FANDOM

Tab-canon-black
Tab-legends-white
Premium-Eras-legends
Sith Emblem

Sith'in Karanlık Lordlarının sembolü

"Sith, karanlık tarafın gücünün ve kuvvetinin çok somut örneği olan bir lider tarafından yönetilmeli. Eğer lider zayıfsa, başkası mantoyu ele geçirmek için onun yerine geçmeli."
Darth Revan'ın Sith Holokronu[src]

Sith dilinde Jen'ari olarak bilinen Sith'in Kara Lordu unvanı, başlangıçta Sith İmparatorluğu'nun yöneticisine verilen bir ünvandı ancak daha sonra Sith Lordları Düzeni'nin tanınan lideri tarafından da alındı. Skere Kaan'dan önce, bir seferde Sith'in yalnızca bir Kara Lord bulunurdu, ve düzenin tek lideri o olurdu. Bu akımın en büyük istisnası, Vitiate'in Sith İmparatorluğu'nun Kara Konseyi'ydi: on iki Kara Konsey Üyesi aynı anda Kara Lord unvanını almıştı. Daha yakın dönemlerde, aynı anda birden fazla kişi tarafından paylaşılan bir unvan haline gelmişti. Terim, her iki cinsiyetten bireylere de atıfta bulunsa da, Lumiya Sith'in Kara Leydisi unvanını tercih etmişti.

Sith'in Karanlık Lordu unvanının Darth unvanıyla eş anlamlı olduğu düşünülmektedir. Bununla birlikte, bunun aksine, Sith çıraklarının unvanını da taşıdığı bilinmektedir. Örnek olarak Darth Revan'ın çırağı Darth Malak ve Darth Sidious'un çırağı Darth Vader. Birçok Sith Lordu, Darth unvanını kullandı, ancak bu iki unvanın eş anlamlı olup olmadığına dair herhangi bir kanıt bulunmamakta.

Ünvanın Tarihi

"Artık karanlık tarafın gücüne olan girişini tamamladım... böylece önceden söylenen büyük kaderi gerçekleştirceksin... Exar Kun, senin sayende, Sith asla ölmeyecek... bu unvanı tartışmasız bir şekilde hak ettin... Sith'in Kara Lordu!"
Marka Ragnos , Exar Kun 'u Sith'in Karanlık Lordu olarak ilan ederken
NagaIsTheDarkLord

Naga Sadow, Lordluk ünvanını alırken

Sith'in ilk Kara Lordu, Yüz Yıllık Karanlık'taki yenilgilerinden sonra Sith türünü ele geçirip onları tanrılar olarak yöneten sürgün Kara Jedi'ın lideri Ajunta Pall idi. Unvan, daha sonra Kara Lord'dan Kara Lord'a, kendi cenazesinde Sith'in bir sonraki Kara Lordu'nun seçimine başkanlık eden Marka Ragnos'un zamanına kadar geçti.
İlk Kara Jedi'ın Xendor olduğuna inanılırdı. Sith'in Kara Lordlarının selefi olmasına rağmen, kendisi asla Sith Lordu olmamıştı (ölümden bir süre sonra Kara Underlord olarak geri dönmüş olabilir).

Sith İmparatorluğu'nun yıkılmasından sonra Naga Sadow, unvanını çırağı Freedon Nadd'a vermişti. Bir süre sonra, Marka Ragnos'un ruhu, Nadd'ın çırağı Sith'in Kara Lordu olarak Exar Kun'u ilan etti. Aynı zamanda, Sadow, Nadd veya Kun farkına varmadan, Sith İmparatoru’nun Kara Konsey’inin üyeleri de Sith İmparatorluğu’nda da ilk defa Karanlık Lord unvanı almıştı. Uzun süredir kayıp olan Star Forge'u keşfettikten sonra Revan, Vitiate’in zihin kontrolünden kurtuldu ve kendisini yeni imparatorluğunun Kara Lordu ilan etti. Malak, Revan'ı devirdikten sonra eski Sith Ustası tarafından mağlup oluncaya kadar Kara Lord unvanını almıştı - ve yine, on iki Karanlık Meclis üyesi unvanı galaksinin geri kalanından gizlice saklıyordu.
İki bin yılın üstü bir süre sonra Lord Kaan, Karanlığın Kardeşliği'nin tüm üyelerine vererek unvanı, ikinci kez birçok Sith tarafından paylaşılan bir unvan yaptı. İkili Yönetim kurulduktan sonra, unvanı doğal olarak bir seferde sadece iki üye tarafından alınabilirdi; bir Sith Ustası ve onun Sith çırağı. Unvan, orijinal Sith İmparatorluğu gibi sadece bir kişinin alabileceği Tekil Yönetim'in yükselişine kadar böyle kalmıştı.

Sahne arkası

Yazar Timothy Zahn, Thrawn Üçlemesi'ni yazarken Noghri'nin bir Sith, ve Darth Vader'ı da bir "Sith'in Kara Lordu" yapmayı düşünmüştü ancak bu fikir Lucasfilm ile çatışınca Zahn değişime gitmek zorunda kaldı.[1][2]

Görünümler

Şablon:Incomplete list

Geçerli Sayılmayan Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. SWInsider "The Hand of Zahn"—Star Wars Insider 36
  2. Databank title NoghriDatabank (içerik artık eski; yedek bağlantı)

Dış bağlantılar