Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Sith İmparatorluğu (belirsizlik).

"Bir kez daha Sith bütün galaksiye hükmedecek ve barışa kavuşacağız."
―Darth Sidious, Darth Vader'a[kaynak]

Sith İmparatorluğu, Galaktik İmparatorluk'tan uzun zaman önce var olmuş bir Sith imparatorluğuydu.

Tarih

Sith İmparatorluğu, Galaktik İç Savaş'tan çok önce var olmuş bir imparatorluktu.[9] Diğer Sith imparatorluklarına benzer olarak Sith İmparatorluğu, Galaktik Cumhuriyet'in galaksi üzerindeki hükmü sırasında yasaklamış olduğu kölelik[1] ile kendini kalkındırmıştı.[10] Bir noktada, bir Sith cadının[11] liderliğinde olan Sith İmparatorluğu güçleri ve Jedi Şövalyeleri, Malachor gezegeninde bulunan Malachor Sith Tapınağı'nda savaştı ve savaş iki tarafın da Büyük Afet'te kayıplar vermesi ile sonuçlandı.[2][12] Sith İmparatorluğu tarafından yönetilen göze çarpan gezegenlerden birisi Serenno idi fakat Serenno Hanesi'nin erken üyelerinden birisi gezegende Sith İmparatorluğu'nu yenen bir seferi yönetmişti.[13] Sith'in galaksinin çoğunu kontrol ettiği ve yönettiği zaman sırasında değerli taş ticareti yapılıyordu fakat bu markette çoğunluğa yol açtı ve limit ve yasaklar koyulana kadar değerli taş fiyatları azaldı.[14]

Kadim Sith'lerin düşüşünden uzun bir süre sonra Darth Maulustası Sith Lordu Darth Sidious tarafından Malachor'a götürüldü. Sith ve Jedi Düzeni arasındaki çatışmaları çırağının Jedi'a karşı nefret beslemesi için kullanan Sidious, Maul'un düşen Sith'lerin küllerini içine çekmeye zorladı ve böylece Dathomirli Zabrak, bir Güç vizyonu yoluyla Büyük Malachor Afeti'ni birinci elden deneyimlemiş oldu.[2]

Sith en sonunda Sidious'un, Klon Savaşları'nın sonunda Cumhuriyet'i ortadan kaldırması ve kendisini Galaktik İmparator olarak ilan etmesi üzerine galaktik egemenlik elde etti.[5] İmparatorluğu döneminde Sidious, eski Sith İmparatorluğu'nun antik kutsal kalıntıları ve eserlerini toplamıştı.[9]

Muazzam büyüklükte, uzayda yolculuk yapabilen ve gezegen yok edebilecek güçte bir süpersilah düşüncesi İmparatorluk'un yükselişinden bin yıl önceye, tiranların gezegenleri yok edebilecek güçte süpersilah fikrine sahip Sith İmparatorluğu'na dayanıyordu. İmparatorluk tarafından birkaç süpersilah üretilse de, Darth Sidious ve Darth Tyranus'un Klon Savaşları'nın patlamasıyla kazandığı başarılara galaksideki Sith egemenliği düşüncesi başarılmış değildi.[11]

YSS 4 yılında Darth Sidious'un ilk ölümü ve Endor Savaşı, Galaktik İmparatorluk'u sarstı. Darth Sidious, kendisi için Sith tarikatçılar tarafından Exegol gezegeninde hazırlanmış bir klon bedenine girerek hayatta kaldı.[15] Endor Savaşı'ndan 30 yıl sonra Sidious ve Sith tarikatçılar, her biri gezegen yok edebilecek kapasitede süperlazerlere sahip binlerce Xyston-sınıfı Yıldız Destroyerinden oluşan askeriye Son Düzen'i yarattı. Sidious'un amacı, yeni Sith İmparatorluğu'nu yönetmek için ruhunu çürüyen klon bedeninden genç ve sağlıklı bir taşıyıcıya aktaracak bir Sith ayini yapmaktı.[8] Sonunda Son Düzen, Direniş tarafından bozguna uğratıldı ve Sidious, torunu Jedi Rey tarafından öldürüldü ve yeni Sith İmparatorluğu'nun yükselmesinin önüne geçildi.

Sahne arkası

Sith İmparatorluğu, canon devamlılığında ilk olarak 2017 tarihli ve Chuck Wendig tarafından yazılan Aftermath: Empire's End romanında tanımlandı.[9] Sith İmparatorluğu'nun kökeni, 1 Temmuz 1996'da yayınlanan Star Wars Legends çizgi romanı Tales of the Jedi — The Golden Age of the Sith 0: Conquest and Unification'a dayanıyordu.[16]

Görünümler

  • Dooku: Jedi Lost (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Dooku: Jedi Lost taslağı (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Master & Apprentice (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Master & Apprentice sesli kitabı (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Darth Maul 2(İlk görünüm)(Önsezi —Darth Maul)(Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Darth Maul 4 (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Escape from Kadavo" (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı (İlk bahsedilme) (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Revenge of the Sith Read-Along Storybook and CD (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Darth Vader (2017) 24 (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Twilight of the Apprentice" (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Aftermath: Empire's End (Sadece bahsi geçti) (Sith İmparatorluğu olarak ilk tanımlanışı)

Kaynaklar

  • Dawn of Rebellion
  • Star Wars: The Complete Visual Dictionary, New Edition

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Escape from Kadavo"
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Darth Maul 2
  3. Star Wars 9
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Galaksi Atlası
  5. 5,0 5,1 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  6. Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü
  7. 7,0 7,1 Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi olaylarını Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor'dan bir yıl sonraya koymaktadır. Star Wars: Galaksi Atlası, Güç Uyanıyor olaylarını YSS 34 olarak belirlediği için Skywalker'ın Yükselişi olaylarının YSS 35'te yaşanması gerekmektedir.
  8. 8,0 8,1 Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi: "Episode IX" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış
  9. 9,0 9,1 9,2 Aftermath: Empire's End
  10. Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  11. 11,0 11,1 Dawn of Rebellion
  12. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Twilight of the Apprentice"
  13. Dooku: Jedi Lost
  14. Master & Apprentice
  15. Star Wars: The Rise of Skywalker: Expanded Edition
  16. HorselessHeadman.svg Dark Horse Comics resmî sitesinde Star Wars: Tales of the Jedi - The Golden Age of the Sith #0 (of 5) (yedek bağlantı)
Advertisement