Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
"Tuk'ata adındaki muhafız canavarlar mezarları gözetliyor ve hürmetsizlikten koruyor. Uzun süredir Sith Krallarının asil yoldaşlarılar."
Jen'jidai Sorzus Syn'in itibari kayıtlarından alıntı[kaynak]

"Sith Kralı", Kara Jedi Sürgünler'in Korriban'a Yüzyıllık Karanlık'ı takiben YSÖ 6900'deki varışından önce[1] Sith türünün belirli hükümdarları tarafından kullanılan bir unvandı.[2]

Sith halkının kratokratik gelenekleri[3] nedeniyle Sith Kralları genellikle kendi zamanlarının en güçlü Güç kullanıcıları arasından seçilirdi ve sık sık rakiplerine karşı fetih girişimlerine girerdi.[4] Çoğu Sith Kralı'na yaşamlarında ve ölüp Uyuyan Krallar Vadisi ve Golg Vadisi[4] gibi konumlara gömüldükten sonra Sith yaratımı tuk'atalar yoldaşlık etmişti.[5]

Kayda değer Sith Kralları arasında Adas,[6][7] Dathka Graush[4] ve Hakagram Graush[5] bulunuyordu. Sürgünler tarafından Sith İmparatorluğu'nun resmi kuruluşundan önce Hakagram Graush, unvana sahip olan son kişiydi.[5] Unvanın yaygın kullanımı bitse de Sith dilinde "Sith'in Kara Lordu" anlamına gelen Jen'ari, Sith Kralı unvanının yerini aldı.[3][8]

Sahne arkası

1996'da çıkan Tales of the Jedi Companion içeriğinden sonra Legends devamlılığında "kral" unvanına sahip olan Sithler görülse de "Sith Kralı" terimi ilk olarak 2009 referans kitabı The Essential Atlas'ın 118. sayfasında ve 2010 kaynak kitabı The Unknown Regions'ın 142. sayfasında kullanıldı. Özel isim olarak ilk kullanımı 2021 referans kitabı Book of Sith: Secrets from the Dark Side'ın 37. sayfasındaydı.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Jedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force
  2. The New Essential Chronology
  3. 3,0 3,1 HyperspaceIcon.png Hyperspace'te Evil Never Dies: The Sith Dynasties (makale) içeriğinde Evil Never Dies: The Sith Dynasties (içerik StarWars.com'dan kaldırıldı; yeni bağlantı – Archive.org; yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 4,2 WizardsoftheCoast.png "Wizards.com adresinde Korriban: Planet of Lost Souls" (orijinal makale bağlantısı, içerik artık yok; yedek bağlantı)
  5. 5,0 5,1 5,2 Book of Sith: Secrets from the Dark Side
  6. The Essential Atlas
  7. The Unknown Regions
  8. The Complete Star Wars Encyclopedia, Vol. II, p. 154 ("Jen'ari")
Diğer dillerde
Advertisement