Bu konunun Canon makalesine gitmek için buraya bas.
Bu konunun Legends sayfasına gider.

"Belki de senin yolun Sith ile yatıyor... ve kalplerinin karanlığıyla. Gücün ne olduğunu tanımak ve bu gücü seni takip edenlere getirmek... ve sana karşı gelenlere getirmek için. Bir Sith Lordu'nun yolu"
Kreia[kaynak]

Sith Lordu, Güç'ün karanlık tarafında hem kayda değer bilgiye hem de kuvvete sahip çeşitli Sith Düzenlerinin üyelerine verilen bir unvandı.

Tarih

Darth Revan'ın Sith İmparatorluğu bu unvanı yüksek rütbeli üyelere verirken, Sith'in Kara Lordu unvanını ise en güçlü ve liderlerine bahşediyordu. Ancak karanlık taraf kullanıcılarının çoğu Kara Jedi olarak biliniyordu.

Vitiate'in Sith İmparatorluğu bu unvanı çıraklıklarını tamamlamış ve başka Lordlar tarafından kontrol edilmeyen orta rütbe Sith üyelere veriyordu. Sith Lordları, Denetmenlerden üstte, Darth'lardan ise alttaydı.

Hem Darth Revan hem de Vitiate'in Sith İmparatorluklarında Sith Lordu olma hayali kuranlar Korriban'ın Sith Akademisi'nde eğitim almak ve karanlık tarafta kuvvetleri ve hünerlerini kanıtlamak için birçok gaddar duruşmayı geçmek zorundaydı.

Darth Ruin altındaki Yeni Sith, Jedi'ların Karanlık Çağları sırasında güçteydi. Organizasyon iç çekişme yüzünden yıkılmadan ve bireysel Sith Lordlarına ayrılmadan önce Sith Lordları galaksiyi geziyordu.

Lord Kaan'ın Karanlığın Kardeşliği, tüm Sith Lordlarına eşit durum bahşetmişti. Bu strateji, Kardeşlik kurulana kadar karanlık tarafın doğan düzeni olan Sith'lerin birbirini öldürmesinin önüne geçmek için yaratılmıştı.

Jedi ve Sith arasında yaşanan ilk savaşın sonunda Bane bunu Sith'in doğal düzeninin ihlali olarak gördü ve Lord Kaan'ın Kardeşliği'ni yok ederek ve aynı anda sadece iki Sith—gücü elinde tutacak bir Usta ve onu arzulayan bir çırak—var olabileceğini dikte eden İkili Yönetim'i kurarak Düzeni temizledi. Çoğu senaryoda çırak, Güç'te ustasını öldürecek kadar kuvvetli olana kadar eğitiliyordu.

Galaktik İç Savaş'tan sonra Darth Krayt, Sith'i yeniden inşa etmek için İkili Yönetim'i terk etti ve tamamı Darth Krayt yönetimi altında bulunan Sith Lordları sayısını artırdı. Daha sonradan Sith-İmparatorluk Savaşı'ndan sonra İmparatorluk'a saldırdılar ve galaksiyi yönetmeye başladılar.

"Sith Lordu" terimi genellikle iki cinsiyet için de kullanılıyordu fakat Lumiya, Tahiri Veila, Olaris Rhea ve Vestara Khai gibi bazı dişiler Sith Leydisi unvanını tercih ediyordu.

Orijinal olarak "Sith Lordu", Sith Düzeni'nin toplumunun yüksek rütbeli bir üyesinden bahsederken kullanılıyordu. Sith toplumu geliştikçe çoğu kişi unvana göz dikti ve daha yüksek Sith'ari&mash;Sith Derebeyi; Adas ve Dathka Graush buna sahipti—unvanını elde etmek için birbiriyle savaştı.

Sahne arkası

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords oyununda Sith Lordu, oyuncu karakterinin 15. seviyeye ulaştığında seçebileceği altı prestij karakter sınıfından birisidir.

Darth Homiiz isimli bir Sith Lordunun Dark Horse Comics'in Jedi: Yoda çizgi romanında görünmesi planlanıyordu fakat final versiyonunda bu birey çizgi romanda yoktu.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar