Vader's revelation.png

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–The Mandalorian Sezon İki. Dikkat ediniz.

"Açıkcası kaçtığı için şanslıyız. Fett, Slave One'ı kullanıyor."
Lando Calrissian, Chewbacca'ya[kaynak]

Slave I, Klon Savaşları'ndan önce ünlü Mandalor ödül avcısı Jango Fett tarafından ve daha sonradan değiştirilmemiş klon oğlu Boba Fett tarafından Cumhuriyet'in Düşüşü'nden hemen önce ve Galaktik İmparatorluk hükmü sırasında kullanılan modifiye edilmiş bir Ateşspreyi-31-sınıfı devriye ve saldırı gemisiydi.[13] Gemi orijinal halinde Kuat gezegeni tabanlı Kuat Sürücü Tersaneleri'nin yan kuruluşu olan Kuat Sistemleri Mühendisliği tarafından üretilmişti.

Tasvir

Slave I'in içinde bir cayro sistemine monte edilmiş ve geminin pozisyonundan bağımsız şekilde yolcuları normal halde tutan bir rıhtım vardı. Gemi ayrıca ana kabininde bir holoprojektör ve yolcular için altı koltuğa sahipti.

Tarih

"Savaş sırasında gövdeye bir takip cihazı yerleştirmiş olmalı…Tamir edeceğiz! Dayan, oğlum! Asteroit kuşağına gireceğiz. Bizi orada takip edemez. Eğer ederse ona birkaç sürprimiz olacak."
―Jango Fett[kaynak]

Slave I, Jango Fett'in sahipliği altında Geonosis yörüngesinde

Jango Fett, Slave I'ı Oovo IV'ten[17] çalarak gemiye lazer topları, projektil atarlar ve sismik patlayıcılar dahil birçok silah ekledi.[18] Jango'nun sahipliği altında gemi, Obi-Wan Kenobi tarafından kullanılan Jedi yıldız savaşçısı ile Geonosis üzerinde bir it dalaşına girmişti.[5]

Jango'nun Birinci Geonosis Savaşı[5] sırasında ölmesinden sonra geminin sahipliği, gemiyi ödül avcılığı kariyeri boyunca kullanan oğlu Boba Fett'e geçti.[13] Jedi Ustası Mace Windu'yu birkaç kez öldürmeye çalışan ve başarısız olan genç Boba, müttefik akıl hocası Aurra Sing ve Bossk birlikte Sing'in arkadaşı baharat korsanı Hondo Ohnaka ile buluşmak için Florrum'a gitti.[19]

Jedi Ustası Plo Koon ve Padawan Ahsoka Tano'nun gelmesinden sonra Fett ve Bossk yakalandı. Sing, Slave I ile kaçmaya çalıştığında Tano geminin gövdesine atlayıp bir kanadını ışın kılıcıyla kesti. Sing geminin kontrolünü kaybetti ve yere çakılarak Jedi'ların öldüğünü sanmasına yol açtı. Ohnaka, Klon Savaşları'nın[12] bitmesinden kısa süre önce Boba Fett'e geri vermeden önce kısa süreliğine[11] Slave I'ın sahipliğini üstlendi.

Han Solo'nun yakalanması zamanında Bespin'de olan Slave I

Gemi, galaksinin en ölümcül ödül avcılarından birisi olduğu için galaksi boyunca çok tanınır hale geldi.[18] Galaktik İç Savaş sırasında yetişkin Boba, Darth Vader'ın Boba ve bir ödül avcısı grubunu Han Solo'yu yakalamak için görevlendirdiği İmparatorluk filosuna Slave I ile gitti. Boba, Solo ve gemisi Millennium Falcon'u Bulut Şehri'ne kadar takip etti. Solo'nun yakalanmasından sonra Boba, karbonla dondurulmuş asiyi, Hutt Jabba'nın Tatooine'de bulunan sarayına götürdü.[13]

Savaştan sonra Fett ve yeni partneri Fennec Shand, Slave I'ı Mandalor Din Djarin ve Güç'e hassas oğlu Grogu'yu takip ettikleri Tython gezegenine uçurdu. Grogu, Moff Gideon'na ait olan kara askerler tarafından kaçırıldıktan sonra Fett, Gideon'ın hafif kruvazörünü tanımlamak için gemiyi Tython'un atmosferine çıkardı. Djarin'in gemisinin yok edilmesi ve Fett'in Grogu'ya yardım etmek için Djarin'e borçlu olmasıyla Fett, Djarin'i Slave I ile Nevarro'ya götürdü.[14]

Boba geminin sismik patlayıcıları ile TIE savaşçıları yok etmek için kullandı.

Nevarro'dan ayrılan Fett, Djarin ve Cara Dune ile birlikte Migs Mayfeld'i almak için Karthon Kesim Alanları'na gitti. Daha sonradan Djarin ve Mayfeld'in bir İmparatorluk ridonyum rafinerisine sızdığı ve Djarin'in Gideon'ın gemisinin koordinatlarını aldığıMorak'a gittiler. Görevleri bittikten sonra Fett, ikiliyi rafinerinin çatısından kurtardı. Slave I olay yerinden uzaklaştığı sırada iki TIE savaşçısı tarafından saldırıya uğradı ve Fett gemileri yok etmek için sismik patlayıcı kullandı.[6]

Gideon'ın gemisinin koordinatlarını öğrendikten kısa bir süre sonra Slave I, Dr. Pershing'i taşıyan bir İmparatorluk mekiğine saldırmak için kullanıldı. Daha sonradan Din Djarin'i Bo-Katan Kryze ve Koska Reeves'in bulunduğu bilinmeyen bir gezegene götürmek için kullanıldı. İki Mandaloru aldıktan sonra Gideon'ın hafif kruvazörünün koordinatlarına gitti ve gemiye saldırdıktan sonra Tatooine'e gitti.

Sahne arkası

2015 referans kitabı Ultimate Star Wars'ta Slave I yanlışlıkla iki defa Clone 1 olarak yazıldı.[2]

Görünümler

Star Wars Battlefront II'de Takodana'da bulunan Ateşspreyi-31-sınıfı devriye ve saldırı gemisi, Slave I ile aynı karbon derecesi işaretlerini taşımaktadır.

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar