FANDOM

Diğer kullanımları için şuraya bakın: Snoke (belirsizlik).
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Karanlık yükseliyor ve ışık onu karşılayacak."
―Snoke[src]

Snoke, Yeni Cumhuriyet devrinde İlk Düzen'in Ulu Lider'i olan Güç'e hassas, erkek, insansı bir uzaylıydı. Güç'ün karanlık tarafının ustası olmasına rağmen Snoke, son iki Sith Lordu Darth Sidious ve Darth Vader'ın ölümü ile yok olan Sith Düzeni'nin bir üyesi değildi. Buna rağmen aynı Sith gibi Jedi'ı, planlarının karşısındaki bir engel olarak görüyordu ve bir yandan galaktik fetih planını sürdürürken diğer yandan da onları yok etmeye de odaklanmıştı.

Skywalker nesline hayran olan Snoke, Ben Solo'yu—Darth Vader'ın torunu—Jedi yolundan çıkarmayı başarmıştı. Bunun sonucu olarak yeni Jedi Düzeni yok edildi, Solo'nun amcası ve akıl hocası Luke Skywalker, uzun süre sonra tekrar yaşayan tek Jedi oldu. Snoke, artık Ren Şövalyeleri'nin ustası olarak bilinen Kylo Ren ile birlikte Sith'in aksine Jedi'ı yok etme amacını başarabileceğine ve galaksiye düzen getirebileceğine inanıyordu.

Snoke'un emri altında İlk Düzen, galaksiyi Galaktik İmparatorluk'un hükümdarlığından beri görülmeyen, galaksiyi tek bir merkezi hükümetin kontrol etmesini sağlayacak muazzam bir teknolojik savaş makinesi yaptı. Bu sırada Snoke, İlk Düzen'in geneleneksel olarak bir gezegeni başkenti olarak alması yerine yerine kendi sancak gemisi Mega-sınıfı Yıldız Dretnotu Üstünlük'ü almasına karar verdi. Sonunda Snoke, YSS 34'te General Armitage Hux'ın Starkiller Üssü'nün süper-silahının Hosnian sistemine ateş açma emri vermesine izin verdi ve bu şekilde Yeni Cumhuriyet'in merkezi ile birlikte Galaktik Senato'nun da yok olmasına neden oldu. Bu eylem, Yeni Cumhuriyet ile İlk Düzen arasındaki soğuk savaşı bitirdi. Daha sonra İlk Düzen'in, Direniş'i ortadan kaldırma çabalarını yönetirken bir yandan da Snoke'un kara çırağı ile bir Güç bağı kuran ve Skywalker'ın öğrencisi olan Jakku Çöpçüsü Rey ile Ren'in zihinlerini Güç teknikleri kullanarak bağlamaya çalışıyordu. Rey'i Üstünlük'e çekmeyi başardıktan sonra Snoke, Ren'e, Jedi adayını öldürerek eğitimini tamamlamasını emretti. Ancak bunun yerine Ren, ustasına ihanet etti ve onu öldürdü ve bu olaylardan sonra Rey'i kurtarıp sonradan İlk Düzen'in Ulu Lider'i oldu.

Biyografi

Erken Yaşam

Snoke'un taht odası

Snoke, Galaktik İmparatorluk'un miras ve zaferini yeniden kazanmayı hedefleyen bir keşiş devleti olan İlk Düzen'in Ulu Lideri'ydi.

Snoke, Güç'ün karanlık tarafının ustası olan insansı bir uzaylıydı. Hayatındaki belirtilmemiş bir noktada Sith Lordu Darth Vader'ın Mustafar gezegenindeki kalesinin altındaki mezarlıklar ve madenlerden siyah bir obsidyen taşı bulmuştu. Bu taş, günlük bazda taktığı altın bir yüzüğün üstünde bulunuyordu. Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in ofisinde[9] bronzium heykeller ile temsil edilen, Galaktik Cumhuriyet'in erken günlerinde felsefenin tartışmalı sembolleri Dwartii'nin Dört Bilgesi tarafından kullanılan glifler, yüzüğe kazılıydı.[10]

Snoke, Güç'ün karanlık tarafının güçlü bir uygulayıcısı olsa da, Jedi Şövalyesi Luke Skywalker sayesinde Endor Savaşı sırasında Ölüm Yıldızı II'de Darth Sidious ve çırağı Darth Vader'ın ölümüyle soyu tükenen Sith'in bir üyesi değildi. Bununla birlikte Güç'ün gizli ustası Snoke, esrarlı ve antik ilim arayışı içindeydi.[10][11][4] Ayrıca ölümünden önce Sidious tarafından hissedilmesinin yanı sıra Skywalker'a aşinaydı.[12]

Sonunda Snoke, Galaktik İmparatorluk'un yükselişine ve düşüşüne tanık oldu.[1] Bununla birlikte, gizli bir Olasılık aracılığıyla, birçok eski İmparatorluk subayı, soylusu ve teknoloji uzmanı galaksinin Bilinmeyen Bölgeler'ine kaçtı. Çoğu eski İmparatorluk Subayı bu keşfedilmemiş diyarda seyahat ederken Snoke'a hizmet eden dilsiz kılavuzcu uzaylılar olan Maiyetler tarafından bozulan Hiperuzay rotaları yüzünden canından oldu. Bunun yanı sıra Chiss Büyük Amirali Thrawn,[13] subaylara Bilinmeyen Bölgeler ile ilgili birtakım bilgi verip İlk Düzen'in kurulması için onlara yardım etmişti.[14][10] Bir süre içinde, Snoke beklenmedik bir şekilde İlk Düzen'in Ulu Lideri oldu. Son İmparatorluk liderleri Büyük Amiral Rae Sloane, siyasi divane Ormes Apolin ve hatta General Brendol Hux dahil olmak üzere Snoke'nin iktidara gelmesini beklemiyordu ve bu gerçekleştiğinde şaşırmıştı. Brendol'un oğlu General Armitage Hux, Snoke'un yükselişinde bir araç olması için Snoke tarafından bağışlanmıştı.[12]

Kylo Ren'in baştan çıkarılışı

"Hayır, o Snoke'yu."
"Snoke?"
"Çocuğumuzun Güç'te kuvvetli olacağını biliyordu. İyilik ve kötülük arasında eşit potansiyelde olduğunu..."
―Leia Organa ve Han Solo[src]
Bölüm VIII Snoke ve Kylo Ren

Skywalker soyu tarafından büyülenmiş Snoke, Ben Solo'nun sınırsız güç potansiyelini gördü.

Snoke'un, Skywalker soyuyla ilgili olması, Prenses Leia Organa ve Han Solo'nun oğlu Ben Solo'nun —Anakin Skywalker'ın torunu ve artık Jedi Ustası olan Luke Skywalker'ın yeğeni— kendi içinde Güç'ün aydınlık ve karanlık tarafının dengede olduğunu görmesini sağladı.[1] Bunun üstüne Snoke, Skywalker'ın Jedi Düzeni'ni yeniden kurması konusunda dolaylı olarak büyük bir rol oynadı ve sonradan yok olmasını sağladı. Bu planın en önemli kısmı Ben Solo'nun yozlaşmasıydı.[12]

Snoke'un, oğlunun potansiyeline olan ilgisini hisseden Organa, Ben'i bu karanlık taraf kullanıcısından korumaya çalışmıştı. Ancak Güç'e hassas olmadığı için Han'ın, oğlu Ben'i karanlık tarafın etkilerinden koruması konusunun ciddiliğini anlamayacağını düşündüğü için Snoke'un oğlu hakkındaki planlarını anlatmadı[1] ve ikiz kardeşi Luke Skywalker'ın, oğlunu bir Jedi olarak eğiterek Güç'ün aydınlık tarafına tutacağına inanmıştı. Yeğeninin ümit verici geleceğine rağmen, Skywalker, Solo içinde karanlığın yükseldiğini hissetti ve sonuçta Snoke'nin öğrencisini yozlaştırmakta başarılı olduğuna inandı. İçgüdüsel bir anda, Skywalker Solo'yu öldürmeye hazırdı, ancak devam edemedi. Ustasının kendisine ihanet ettiğine inanan Solo, karşılık verdi. Buna rağmen Skywalker kurtuldu ve kendini Ahch-To gezegenine sürgüne gönderdi ancak yeni doğmuş Jedi Düzeni, sonradan Snoke'a bağlılık yemini eden Solo tarafından yok edilmişti.[2] Snoke'un çırağı olan Ben Solo, adını Kylo Ren ile değiştirdi, sonrasında İlk Düzen'in şampiyonu ve Ren Şövalyeleri'nin ustası olarak bilindi.[7] Organa, Snoke'un, Solo'nun karanlık tarafa düşmesi konusunda suçlu olduğuna inanıyordu ancak kardeşi, usta ve çırak arasında geçenlerin bir sonucu olarak şahsen sorumlu hissediyordu.[2]

Kylo Ren'de yeni bir Darth Vader olma potansiyelini gören Snoke, karanlık çırağının Jedi Düzeni'nin ve onunla birlikte umut dahil galaksiye temsil ettiği her şeyin yok edilişini garantileyeceğine inanıyordu. Snoke, Ren'in, Skywalker soyundan olmasının sonucu olarak kanında bulunan sınırsız güç potansiyelini görmüştü.[12]

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Star Wars: The Force Awakens novelization
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi
  3. Star Wars: Galactic Atlas
  4. 4,0 4,1 4,2 StarWars-DatabankII Supreme Leader Snoke(backup link)
  5. Tauber, Chris (December 6, 2015). Who's the Real Bad Guy in Star Wars: The Force Awakens?. People. Retrieved on Aralık 6, 2015.
  6. The Art of Star Wars: The Force Awakens
  7. 7,0 7,1 7,2 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  8. Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary
  9. Star Wars: Complete Locations
  10. 10,0 10,1 10,2 Star Wars: The Last Jedi: The Visual Dictionary
  11. StarWars-DatabankII Sith(backup link)
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 Star Wars: The Last Jedi: Expanded Edition
  13. Aftermath: Empire's End
  14. StarWars-DatabankII The First Order(backup link)