Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Sol (belirsizlik).

"Güç kuvvetlidir... ateş ya da okyanus gibi. Saygı duymamız gereken bir kuvvettir."
―Master Sol[5]

Sol, Yüksek Cumhuriyet Devri'nde yaşamış saygın bir insan Jedi Ustası'ydı.[5]

Biyografi[]

Erken yaşam[]

Sol, dört yaşındayken bir Jedi olması için Jedi Tapınağı'na getirilmişti.[7]

Brendok görevi[]

OshaSolBrendokFire-TheAcolyteDestiny

Sol, Osha'yı Brendok'taki yangından kurtarmıştı.

YSÖ 148'de[8] Jedi Ustası Sol, bir cadı meclisinin çocukları eğittiği iddialarını araştırmak için Usta Indara, Kelnacca ve Padawan Torbin ile Brendok'a gitmişti. İkizler Mae ve Osha gezegende bulunmaktaydı. İkizler test edildiğinde, Mae mecliste kalmak için yalan söyledi ancak Osha bir Jedi olmak istediğini itiraf ederek bunu yapamadı. O gece, Osha'yı öldürmek için Mae tarafından bir yangın başlatıldı. Yangın yayılırken Sol ikizleri kurtarmaya çalıştı ama sadece birini kurtarabildi. Mae'nin meclisin geri kalanıyla birlikte öldüğüne inandı ve Osha'yı eğitimine başlaması için Coruscant'taki Jedi Tapınağı'na götürdü.[7] Jedi tapınağında 10 yıl boyunca Sol'un Jedi Ustası olarak eğitim gördü, ancak Jedi Düzeni'nden ayrılmaya karar verdi.[9] Osha'dan sonra Jecki Lon'u padawan'ı olarak eğitmiş[10] ve Jedi Tapınağı'nda gençlere öğretmenlik yapmıştı[5].

Indara'nın öldürülmesini araştırma[]

Altı yıl sonra, YSÖ 132'de[1] Sol, Osha'nın bir suçlu olduğunu öğrendikten sonra Usta Indara'nın öldürülmesini araştırmaya atanmıştı. Onu taşıyan bir hapishane gemisi düştükten sonra Carlac'ta izini buldu ve Mae'nin hala hayatta olduğuna ve Osha'nın Indara'nın cinayetinden sorumlu olmadığına kanaat getirmişti.[5] Olega Jedi Tapınağı'na yapılan bir baskın sonrasında Usta Torbin öldürülmüştü. Soruşturmayı Sol ve bir grup Jedi yürütmüş ve Osha'yı suçlu olmaktan kurtarmayı başarmışlardı. Bunun üzerine bir eczanede tüccar kılığında Mae'ye Torbin'in kendini öldürmek için kullandığı zehri sağlayan Qimir'in izini sürmeye başladılar. Bu süreçte Mae'nin bir ustası olduğunu ve kız kardeşi "öldüğünde" Brendok'ta bulunan dört Jedi'ı öldürmeyi planladığını keşfettiler. O gece Sol, Mae ile yüzleşti ancak Mae kaçmayı başardı[11].

Ekipman[]

Yüksek Cumhuriyet Devri'ndeki diğer pek çok Jedi Ustası gibi Sol'un da altın süslemeli zengin beyaz cübbeleri vardı. Ayrıca kahverengi bir pelerin ve Jedi Düzeni'nin amblemini taşıyan bir kemer takıyor,[12] mavi bıçaklı bir ışın kılıcı kullanıyordu.[2]

Sahne arkası[]

Sol, 2024 yapımı The Acolyte dizisi için yaratıldı ve Lee Jung-jae tarafından canlandırıldı.[3]

Görünümler[]

Kaynaklar[]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 StarWars StarWars.com'da The Acolyte Trailer Breaks Lucasfilm Records (yedek bağlantı), The Acolyte olaylarının Star Wars: Timelines tarafından YSÖ 32'ye tarihlenen Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike olaylarından 100 yıl sonra geçtiğini belirtmekte. Buna göre The Acolyte YSÖ 132'de geçiyor.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 SWYTlogo Resmî Star Wars YouTube kanalında The Acolyte | Official Trailer (yedek bağlantı) Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi: "Trailer" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış
  3. 3,0 3,1 3,2 StarWars StarWars.com'da The Acolyte Teaser Poster, Premiere Date Revealed (yedek bağlantı)
  4. StarWars-DatabankII Sol - Databank (yedek bağlantı)
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 The Acolyte logo Celebration The Acolyte — "Kayıp / Bulundu"
  6. StarWars-DatabankII Jecki Lon - Databank (yedek bağlantı)
  7. 7,0 7,1 Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Episode III isimli refler için metin sağlanmadı
  8. "Kader" bölümü The Acolyte'ın ana olaylarının yer aldığı YSÖ 132 (bkz.) yılından on altı yıl önce geçmekte.
  9. StarWars-DatabankII Osha Aniseya - Databank (yedek bağlantı)
  10. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Jecki DB isimli refler için metin sağlanmadı
  11. The Acolyte logo Celebration The Acolyte — "İntika / Adalet"
  12. StarWars StarWars.com'da Dressing The Acolyte: An Assassin Hunts the Jedi of the High Republic (yedek bağlantı)
Advertisement