Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.

Galaktik takvim olarak da bilinen Standart galaktik takvim,[1] Galaktik İç Savaş sırasında Yavin Savaşı'nı sıfır yılı alark galaktik tarihin kayıt altına alınmasını sağlayan bir takvimdi. Savaş öncesi tarihler "YSÖ", sonrası tarihler "YSS" olarak belirtiliyordu.[2]

Tarih

Takvim, Yeni Cumhuriyet Devri'nde kullanılmaya başlamıştı. Ithorlu sanatçı Gammit Chond tarafından yapıldığı düşünülen birkaç harita üzerinde galaktik takvimi kullanmıştı. Chond, efsanevi Skywalker ailesinin yaşadığı olayları galaktik takvim ile haritalar üzerinde işaretlemişti. Çizdiği düşünülen konumları hiç ziyaret etmeyen Chond, gezginlerin anlattığı hikayeler ile konumları kağıda dökmüştü.[2]

Benzer bir takvim sistemi olan Lothal Takvimi, YSÖ 3277'de kullanım görmüştü.[3]

Sahne arkası

Galaktik takvim, Star Wars canon devamlılığında ilk olarak Han Solo'nun Hutt Jabba Desilijic Tiure'den kurtarılmasını YSS 3 olarak gösteren Star Wars: Card Trader'ın "R2-D2 - Jabba's Sail Barge" kartında kullanıldı.[4] 2016 yılında Emil Fortune tarafından yazılan Star Wars: Galaksi Atlası referans kitabı, YSÖ/YSS tarih sistemini genişletti ve galaktik takvim ismini verdi.[2] Star Wars Legends devamlılığında ise 1996'da West End Games'in rol yapma oyunu rehberi olan ve Bill Smith tarafından yazılan Star Wars: The Roleplaying Game, Second Edition, Revised and Expanded'da çoktan kullanılıyordu.[5]

Sithpedi hem canon hem de Legends makaleleri için YSÖ/YSS tarih sistemini kullanmaktadır.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Build the Millennium Falcon.png Star Wars: Build the Millennium Falcon 61 (Guide to the Galaxy: Galactic Time and Dates)
  2. 2,0 2,1 2,2 Star Wars: Galaksi Atlası
  3. Star Wars Rebels: The Visual Guide
  4. ToppsDigitalLogo.pngStar Wars: Card Trader (Kart: R2-D2 - Jabba's Sail Barge - Base Series 1)
  5. Star Wars: The Roleplaying Game, Second Edition, Revised and Expanded
Advertisement