Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.

Standart galaktik takvim, yerel farklılıklara aldırmadan galaksi boyunca zamanı ölçmek için yaygın bir standarttı. Coruscant gezegeni ve ayı Centax-1'in yörüngesel hareketine dayanıyordu.

Tasvir

Standart zaman birimleri, Coruscant gezegeni ve aylarından birinin yörüngesel hareketine dayanıyordu.

Standart galaktik takvim, galaktik başkent olan Coruscant gezegeninin yörüngesel hareketlerini gözlemleyerek doğal dönemlere dayanan bir ay-gün sistemiydi.[1]

Temel birim olan standart gün, Coruscant'ın tam bir dönüşüne dayanıyordu. Gezegenin yıldızı Coruscant Prime etrafında bir yörüngeyi tamamlaması 368 standart gün sürüyordu ve buna ise bütün olarak bir standart yıl deniyordu.[1]

Yıl ise standart ay ve standart haftalara bölünüyordu. Bir ayın uzunluğu, 35 gün, Coruscant'ın ana ayı Centax-1'in karşı konumuyla belirleniyordu – tam bir aydan diğerine geçiş süresi. Ay ise her biri gök cisimleri veya Coruscant'ın tarihsel yerleşimcilerinin ardından adlandırılmış beş güne sahip beş haftaya bölünmüştü. Günler ise Başgün, Centaxgünü, Taunglargünü, Zhellgünü ve Bendugünü idi.[1]

Bir standart yılda on standart ay vardı ve bu sayı 350 güne denk geliyordu. Bu yüzden "kayıp" 18 günü doldurmak için üç şölen haftası ve üç tane yıllık tatil oluşturulmuştu. Yeni Yıl Şölen Haftası yeni yılın ilk beş gününe tekabül ederken Hayat Festivali şöleni altıncı ile yedinci aylar arasında ve Yıldızlar Festivali ise dokuzuncu ve onuncu aylar arasında yer alıyordu. Üç tatil günü ise yerel kültüre göre değişiyordu. Örneğin Tatooine'de Boonta Arifesi ve Hasat Günü gibi tatiller vardı.[1]

Tarih

Standart galaktik takvim, Eski Cumhuriyet altında kullanılmaya tanıtılmıştı. Sistem birçok yerde yaygın olmasına rağmen bazı kültürler standarttan ayrı şekilde zaman ölçü birimlerine sahipti.[1]

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Build the Millennium Falcon.png Star Wars: Build the Millennium Falcon 61 (Guide to the Galaxy: Galactic Time and Dates)
Advertisement