Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale gerçek hayatta bulunan bir konuyu ele alıyor.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Star Wars (belirsizlik).
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hâli değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
"Peri masalları olmadan büyüyen bir nesil için bir film."
―George Lucas[kaynak]

Star Wars logosu

Star Wars, George Lucas tarafından 1976'da yaratılan çok türlü mitoloji ve multimedya serisidir. Filmler, romanlar, çizgi romanlar, video oyunları, oyuncaklar ve birçok diziden oluşan Star Wars serisi; dinler, klasik mitoloji, siyasi düğümler ve bu açıların müzik tarafından motifler barındırmaktadır.

Bilim kurgunun alt türü Uzay operasının en başta gelen örneklerinden birisi olan Star Wars, ana popüler kültürün bir parçası ve tüm zamanların en çok kâr elde eden serilerinden birisi oldu.[1]

The Walt Disney Company, 2012 yılında serinin haklarını George Lucas'tan 4.05 milyar dolara satın aldı. Bu zamandan beri Disney, Star Wars'u ikiye böldü ve ortaya Star Wars Legends ile serinin "resmi" hikayesi olan Star Wars canon çıktı.

Serinin Skywalker destanı olarak bilinen ana hikayesi 2019 yılında Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi ile bitmiş olmasına rağmen seri, The Mandalorian ile Star Wars: Klon Savaşları'nın yedinci sezonu gibi Disney+ dizileri ve Star Wars: The High Republic gibi yayın projelerinin başarısı sayesinde hâlâ güçlü ilerlemektedir.

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar

Vikisöz logosu
Vikisöz konuyla alakalı bir alıntı koleksiyonuna sahip:
Advertisement