FANDOM

Premium-Eras-canonPremium-Era-real
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Star Wars Bölüm III: Sith'in İntikamı (belirsizlik).
"Bir kez daha, Sith'ler galaksiyi yönetecek! Ve barışa sahip olacağız."
―Darth Sidious, Anakin Skywalker'a[kaynak]

Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı, George Lucas tarafından yazılmış bir 2005 filmidir.Star Wars ön üçlemesinin üçüncü ve son filmidir.

Klon Savaşları'nın başlamasından ve Geonosis Savaşı'ndan 3 yıl sonra, soylu Jedi Şövalyeleri galaksi boyunca Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı büyük klon ordusunu yönetiyor. Galaktik Cumhuriyet'in Yüce Şansölyesi, Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk haline döndürerek galaksiyi yönetme planını ortaya çıkararak gerçek doğasının bir Sith Lordu olduğunu gösteriyor. Jedi kahramanı Anakin Skywalker, Güç'ün karanlık tarafı yoluyla ayartılarak Darth Sidious'un yeni çırağı Darth Vader oluyor. Jedi'lar neredeyse tamamen yok ediliyor ve Obi-Wan Kenobi ile Jedi Ustası Yoda saklanmaya gitmeye zorlanıyor. Galaksi için tek umut Anakin'in çocukları—gizlice doğan ve Luke Skywalker ve Leia Organa olarak büyüyecek ikizler.

Sith'in İntikamı, (Ön üçlemenin ilk filmi Gizli Tehlike'nin 1999'da yayınlandığı aynı gün) 19 Mayıs 2005 Perşembe gününde yayınlandı ve ön gösterimi 15 Mayıs 2005 tarihinde Cannes Festivalinde yapıldı. Önceki ön üçleme filmlerine nazaran, eleştirmenler tarafından genellikle pozitif karşılandı. Açılış haftasında birçok bilet gişesi rekoru kırdı ve dünya çapında 800 milyon Amerikan Doları hasılat yaparak 2005 yılının en çok kazandıran filmlerinden birisi oldu. Çoğu aksiyon sahnesi için dijital 24-frame kullanan ikinci Star Wars filmi idi. Film Blu-Ray formatında 2011 Eylül ayında tekrar yayınlandı.

Kısa özet

Coruscant Savaşı

"Eğlence burada başlıyor!"
Anakin Skywalker[kaynak]
R2 flames.JPG

R2-D2 onları aleve vererek iki süper savaş droidini yok ediyor.

Klonların Saldırısı olaylarının üzerinden üç yıl geçti. Galaktik Cumhuriyet, ayrıca bir Sith Lordu Darth Tyranus olan Kont Dooku tarafından yönetilen Bağımsız Sistemler Konfederasyonu ile büyük bir savaşın ortasında. Konfederasyonun siborg ordu lideri Ayrılıkçı Droid Ordusundan General Grievous, Coruscant'a sızıp Galaktik Senato lideri Yüce Şansölye Sheev Palpatine'i kaçırdı.

Ayrılıkçı Droid Ordusu galaktik başkentten kaçmaya çalışırken, Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ve padawanı—artık Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker'ı—Şansölye'yi kurtarma görevine iten devasa uzay savaşı başladı. Jedi'lar Ayrılıkçı donanmasına karşı savaşıyor. Bu sırada Obi-Wan'nın avcı gemisi vızıltı droidleri tarafından zarar gördü ve astromekaniği R4-P17 yok edildi. Anakin droidleri vurmaya çalıştı fakat sadece eski Ustasının gemisinin kanatlarını parçalamakta başarılı oldu. Obi-Wan, Anakin'e durmasını çünkü yardımcı olmadığını söyledi. Anakin bunun kötü bir fikir olduğu konusunda anlaştı. Obi-Wan, Anakin'e gidip Şansölye'yi kurtarmasını söyledi fakat Anakin, Obi-Wan olmadan ayrılmayacağını belirtti. Anakin savaşçısının kanatlarından birini kullanarak vızıltı droidlerinden kurtulmayı denedi ve bir tanesi Anakin'in gemisine çıkmasına rağmen R2-D2 tarafından kısa sürede yok edildi. Grievous'un amiral gemisine yaklaştıkça, Obi-Wan Anakin'e kalkanların hala aktif olduğunu hatırlattı ve böylece Anakin bir kalkan jeneratörüne saldırarak geminin hangarındaki kalkanları etkisiz hale getirdi. İki Jedi kaza yaparak inişlerini tamamladı.

Anakin ve Obi-Wan bir droid ordusu ile savaşarak amiral gemisinde ilerlemeye başladı. Bu sırada R2-D2 onlara hangardan yardımcı olurken aynı zamanda yağ ve iticilerini kullanarak bir çift süper savaş droidini yok etti.

Şansölye'yi kurtarma

"İçindeki büyük korkuyu hissedebiliyorum, Sykwalker. Nefrete sahipsin. Öfkeye sahipsin. Fakat onları kullanmıyorsun."
―Dooku, Anakin Skywalker'a[kaynak]
Darth Tyranus RotS

Darth Tyranus; Obi-Wan ve Anakin ile düello etmek üzere

Jedi'lar tepeye ulaşarak, tutsak edilmiş Şansölyeyi buldular. Kont Dooku tarafından karşılandılar ve bir ışın kılıcı savaşı başladı. Jedi basit saldırılardan yetenekli taktiklere geçerek Kont'u hazırlıksız yakaladılar. Savaş sırasında Obi-Wan, Dooku Güç'ü kullanıp onu hava tuttuktan sonra korkuluklara çarpmasıyla bilincini kaybetti.

Anakin savaşmaya devam etti ve Dooku tarafından alaya maruz kaldı. Öfkesini kullanarak Anakin Güç'ün karanlık tarafına geçip düelloyu kazandı. Dooku'nun ellerini keserek onu korumasız hale getirdi ve kendi ışın kılıcı ve Dooku'nun silahı ile onu esir aldı. Palpatine daha sonra Dooku'yu öldürmesi için Anakin'i cesaretlendirdi. İlk olarak Anakin tereddüt etti fakat Palpatine ısrara devam etti, Palpatine'in gerçek planlarından habersiz olan Anakin, yardıma muhtaç Dooku'yu acımasız şekilde öldürdü.

Geminin derin bir yerinde bir Jedi Yıldız Destroyer'ı tarafından bir patlama meydana getirildi ve Görünmez El kontrolsüz bir şekilde Coruscant'a düşmeye başladı. Palpatine'in Obi-Wan'ı geride bırakması gerektiği yönünde ısrarına rağmen, Anakin onu sırtında taşıyarak Şansölye ile birlikte gemide dolaşmaya başladı. Obi-Wan daha sonradan bilincini tekrar kazandı.

Grievous ile karşılaşma

"Bu tam olarak bir kurtarma sayılmaz."
―General Grievous, Obi-Wan Kenobi'ye[kaynak]
IG101GrievousIG102-ROTS
Köprü ekibinin yardımcı motorları aktif hale getirmesiyle geminin kontrolünü ele aldıktan sonra Grievous, iki Jedi ve vesayetlerinin yakalandığından emin oldu. Bir ışın kalkanı tuzağına yakalanan üçlü köprüye getirildi ama R2 bir dikkat dağıtması ile Jedi'ların ışın kılıçlarını geri almasını ve özgür kalmalarını sağladı.

Grievous daha sonra Jedi'ların peşinden iki tane güçlü IG-100 MagnaGuard droidlerini yolladı. Obi-Wan ışın kılıcı ile ilk droidin kafasını kolayca kesti ama droid savaşmaya devam etti ve Obi-Wan'ı droidi tamamen yok etmeye itti. Anakin diğer MagnaGuard'ı yok etti ve Şansölyeyi götürmeye çalışan savaş droidlerini etkisiz hale getirdi. Jedi'lar Grievous'un üzerine gitti fakat sahteker General elektro asasını kullanarak geminin camını parçaladı ve dışarıya kaçtı. Çekici kablo kullanarak gemiye tekrar yapıştı ve kaçış kapsüllerine doğru yöneldi. Diğer tüm kapsülleri de ateşleyerek, Griveous bir Ticaret Federasyonu Lucrehulk-sınıfı savaş gemisine yol aldı. Amiral gemisi daha sonra Coruscant üzerine doğru düşmeye başladı fakat Anakin kontrolü eline alarak zor da olsa acil itfaiye süratçilerinin yardımıyla Coruscant'ın endüstriyel iniş platformlarından birisine başarılı bir iniş gerçekleştirdi.

Sevindirici yeniden buluşmalar

"Başka bir mutlu iniş."
―Obi-Wan Kenobi[kaynak]
Council RotS

Jedi Yüksek Konseyi

Coruscant'da Anakin yaptığı kahramanlıklar için yüceltildi. Padmé Amidala ile gizlice buluştu ve ikili Senato ofis binası'nın gölgesinde aşklarını gizlemeye devam ederek öpüştüler. Daha sonra Anakin'e hamile olduğunu söyledi.

Başka bir yerde, artık Ayrılıkçıların politik ve ordu lideri olan Grievous; Ticaret Federasyonu Naibi Nute Gunray, Geonosisli Arşidük Poggle the Lesser, Tekno Birliği lideri ve Ustabaşı Wat Tambor ve diğer Ayrılıkçı Konseyi üyelerinin gizlendiği Utapau'ya gitti. General, Ayrılıkçı liderleri volkanik gezegen Mustafar'a götürmesi emrini veren Darth Sidious tarafından arandı. O ayrıca savaşın neredeyse bittiğini söyledi. Grievous, Kont Dooku'nun ölümü üzerine bundan şüphelendi. Sidious daha sonra Darth Tyranus'un ölümünün ve kaybının gerekli olduğunu çünkü yakında daha güçlü ve daha genç yeni bir çırağa sahip olacağını belirtti.

Daha sonra Coruscant'da Anakin soğuk terli ve panik bir şekilde uykusundan uyandı. Padmé'ye onun çocuk doğumunda öldüğüne dair bir önsezi gördüğünü açıkladı ve onsuz yaşayamayacağı için bunun asla gerçek haline gelmemesi üzerine yemin etti.

Şansölye Palpatine, Anakin'i çağırdı ve ikili Şansölye'nin ofisinde buluştu. Senato, Şansölye'ye daha fazla olağanüstü güç vererek onun Jedi Konseyi üzerinde direkt yetki tanıdı. Palpatine, Anakin'e Ustalara karşı olan güvensizliği, itaatsizliği ve korkusunu açıkladı. Anakin'i Konsey'de kişisel temsilcisi olması için atadı.

Yüksek Konsey, Anakin'in atamasını istemeden kabul etti ama ona Usta unvanını vermediler. Anakin buna sinirle karşılık verdi. Sinirini kaale almayan Konsey, savaşı ilgilendiren konuları tartışmaya devam etti. Anakin'in Şansölyeyi korumak için atanmasına ve Yoda'nın bir tugay klon asker alarak Kashyyyk gezegeninde Wookieelere yardım etmeye gitmesine karar verildi. Anakin sinirlendi ve hayal kırıklığına uğradı.

Obi-Wan daha sonra Anakin'e Konsey'in Anakin'in Şansölyenin işlerini izlemesini ve hatta casusluk yapmasını istediğini söyledi. Anakin iki arkadaş ve sadakatleri arasında kalarak kafası karıştı ve üzüntüye düştü. Obi-Wan da bu durum hakkında üzgündü.

Darth Plagueis trajedisi

"Bu gücü öğrenmek mümkün mü?"
"Bir Jedi'dan değil."
―Anakin Skywalker ve Palpatine[kaynak]
Palpatine and Anakin

Yüce Şansölye Palpatine ve Anakin Skywalker, Palpatine'in Galaxies Opera Evindeki özel izleme alanında

Uscru Bölgesinde bulunan Galaxies Opera Evinde Anakin, Mon Calamari Akuatik Balesi oyunu olan Kalamar Gölü'nü izleyen Palpatine'e katıldı. Palpatine Anakin'e Klon İstihbaratı'nın General Grievous'un Utapau sisteminde saklandığını bulduklarını söyledi. Anakin bu haberle neşelendi çünkü Grievous'un yakalanması savaşı hızlıca bitirebilirdi. Palpatine bu göreve Anakin'i göndermezlerse Jedi Yüksek Konseyi'nin yeterliliğinden şüphe edeceğini söyledi. Yardımcılarını göndererek Anakin'i yanına davet etti ve Anakin'i karanlık taraf ile ayartmaya başladı. Ayrıca Anakin'e Jedi Düzeninin Cumhuriyeti ele geçirmek istediğini söyledi ve eğer kendisi bundan şüphelendiyse onun da hissetmiş olduğunu belirtti. Anakin Jedi'ların ona güvenmediğini doğruladı ve Palpatine konuya Senato, Cumhuriyet ve demokrasiyi kattı. Anakin Palpatine'e Jedi'lara karşı olan güveninin sarsıldığını söyledi ve Palpatine'e Konsey'in Anakin'i Şansölye üzerinde casusluk yapmasını istediklerini anladı. Palpatine Anakin'e daha önceden öğretmeye çalıştığı politik dersleri tekrar anlattı ve güç'ü elinde tutunca bırakmanın zor olduğunu, buna Jedi'ların da dahil olduğunu söyledi. Anakin Jedi'ların gücü iyilik için kullandığını söyledi fakat Palpatine iyiliğin öznel bir şey olduğunu ve daha çok güç elde etmekte Sith ve Jedi'ların neredeyse aynı olduğundan bahsetti. Anakin Sith'lerin sadece kendilerini düşünerek hareket ettiğini ve Jedi'ların diğer herkesi düşündüğünü söylerek buna karşı çıktı.

Konuşmalarında kısa süreli bir duraklamadan sonra Palpatine ona Bilge Darth Plagueis trajedisini anlattı. Palpatine, Darth Plagueis'i çok güçlü bir Sith Lordu ve hatta midi-chlorianları kullanarak hayat oluşturabilen birisi olarak tasvir etti. Sadece bu değil, karanlık tarafta sahip olduğu fazla bilgi ve güç ile Plagueis'in sevdiği kişileri ölümden kurtarabileceğini söyledi ve Palpatine'in umduğu gibi bu Anakin'in dikkatini çekti ve Palpatine karanlık tarafın bazılarının doğaüstü olarak görebileceği şeylere olanak sağladığını belirtti. Anakin Darth Plagueis'e ne olduğunu sorduğunda, Palpatine onun çok güçlü hale geldiğini ve tek korkusunun gücünü kaybetmek olduğunu söyledi. Ne yazık ki Plagueis çırağına, Darth Sidious, bildiği her şeyi öğretmişti ve bundan sonra çırağı onu uykusunda öldürmüştü. Palpatine, Plagueis'in diğerlerini ölümden kurtarma gücüne sahip olup kendisini kurtaramaması ironisine değindi. Anakin ölümden kurtarma gücünü öğrenmenin mümkün olup olmadığını sorduğunda Palpatine basitçe "Bir Jedi'dan değil" cevabını vererek Anakin'i Jedi Düzeninden biraz daha uzaklaştırdı.

Kashyyyk gezegeninde Yoda, Luminara Unduli ve Gree; Tarfful ve Chewbacca eşliğinde gezegeni Şirket İttifakı tankları, Cüce Örümcek droidleri, Droid silah gemileri ve savaş droidi ordularına karşı savunuyordu.

Daha sonra Jedi Konseyi ile bir toplantı sırasında Anakin, onlara Grievous hakkındaki bilgiyi verdi. Yoda bu bilgi üzerine hızlıca ve kararlı olarak hareket etmelerini söyledi. Anakin Palpatine'in isteğini belirttiğinde, Mace Windu gidecek kişiye Konseyin karar vereceğini söyledi. Yoda, Grievous yenmek için daha tecrübeli bir Usta gerektiğini belirtti. Ki-Adi-Mundi buna katılarak Obi-Wan'ın gitmesini önerdi. Bu aday göstermeye herkesin onay vermesiyle, Konsey oturumu bitirdi ve Obi-Wan Utapau'ya gitmek için hazırlıklara başladı.

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

İsmi geçmeyenler

Ekip

Görünümler

Türe göre 
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyonlar ve ünvanlar Duygulu türler Taşıtlar ve gemiler Silahlar ve teknoloji Muhtelif

Karakterler

Canon karakterler

Legends karakterler

Yaratıklar

Canon yaratıklar

Legends yaratıklar

Droid modelleri

Canon droidler

Legends droidler

Olaylar

Canon olaylar

Legends olaylar

Konumlar

Canon konumlar

Legends konumlar

Organizasyonlar ve ünvanlar

Canon organizasyonlar ve ünvanlar

Legends organizasyonlar ve ünvanlar

Duygulu türler

Canon türler

Legends türler

Taşıtlar ve gemiler

Canon taşıtlar

Legends taşıtlar

Silahlar ve teknoloji

Canon teknoloji

Legends teknoloji

Muhtelif

Canon muhtelifler

Legends muhtelifler

Bibliyografi

Notlar ve referanslar

Şablon:Soundcat

  1. TwitterLogo Leland Chee (@HolocronKeeper) on Twitter "0 10 10-13 13 27 32 35 36" (screenshot)—Bu tweet canon filmleri ve televizyon dizileri arasında geçen evren içi yıllara atfetmektedir. Basit matematik kullanarak Sith'in İntikamı filminin bu çizelgede yer aldığı sonucuna varabiliriz.
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 2,13 2,14 2,15 2,16 2,17 2,18 2,19 2,20 2,21 2,22 2,23 2,24 2,25 2,26 2,27 2,28 2,29 2,30 2,31 2,32 2,33 2,34 2,35 2,36 2,37 2,38 2,39 2,40 2,41 2,42 2,43 2,44 2,45 2,46 2,47 2,48 2,49 2,50 2,51 2,52 2,53 2,54 2,55 Star Wars: Episode III Revenge of the Sith credits

Dış bağlantılar

Şablon:Wikiquote

Şablon:Episode III multimedia

StarWarsOpeningLogo
Star Wars destanı
I: Gizli Tehlike · II: Klonların Saldırısı · III: Sith'in İntikamı
IV: Yeni Bir Umut · V: İmparator'un Dönüşü · VI: Jedi'ın Dönüşü
VII: Güç Uyanıyor · VIII: Son Jedi · IX: Skywalker'ın Yükselişi
Antoloji Serisi
Rogue One · Han Solo
Başlıksız film serisi
Başlıksız film (2023)
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Başlıksız üçleme · Başlıksız film (2025)
Başlıksız film (2027) · Başlıksız film (Kevin Feige) · Başlıksız film (Taika Waititi)
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Televizyon dizileri
Canon:
Klon Savaşları · Rebels · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Mandalorian · The Bad Batch
Cassian Andor dizisi · Obi-Wan Kenobi dizisi · Başlıksız dizi
Legends:
Droids · Ewoks · Klon Savaşları
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[edit]