FANDOM

Premium-Eras-canonPremium-Era-real
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Son Jedi (belirsizlik).
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
"Karanlık yükseliyor...ve onunla karşılaşmak için aydınlık."
―Snoke[src]

Star Wars: Son Jedi olarak pazarlanan Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi, Rian Johnson tarafından yazılıp yönetilen, Kathleen Kennedy, Ram Bergman ve J.J. Abrams tarafından yapımcılığı yapılan bir 2017 filmidir. Star Wars devam üçlemesinin ikinci filmi konumundadır. Film Mark Hamill, Carrie Fisher, Adam Driver, Daisy Ridley, John Boyega, Oscar Isaac, Lupita Nyong'o, Domhnall Gleeson, Anthony Daniels, Gwendoline Christie ve Andy Serkis'in dönüşünü görmektedir. Yeni oyuncular arasında ise Benicio Del Toro, Laura Dern ve Kelly Marie Tran gibi isimler bulunmaktadır.

Son Jedi, orijinal Star Wars üçlemesinin bitiminden otuz yıl sonrasında geçen Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor olaylarından hemen sonra başlamaktadır. Rey ve onun sürgün Jedi Ustası Luke Skywalker keşfi hikayesine ve General Leia Organa'nın Direniş'i ve İlk Düzen arasında yaşanan savaşı konu almaktadır.

Film ülkemizde 13 Aralık; Birleşik Krallık, Meksika, Latin Amerika ve Avrupa ülkelerinde 14 Aralık 2017'de; Kuzey Amerika'da 15 Aralık 2017'de ve Çin'de 8 Ocak 2018 tarihinde yayınlanmıştır. Bazı Kuzey Amerika sinemaları geleneksel gece yarısı gösterimi yerine 14 Aralık akşamı özel ve sınırlı şekilde filmi yayınlamıştı. Son Jedi pozitif eleştiri aldı ve 90. Akademi Ödülleri'nde En İyi Özgün Müzik ve En İyi Görsel Efekt de dahil dört dala aday gösterildi. Üçlemenin son filmi Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi ise 21 Aralık 2019 tarihinde yayınlandı.

Medya

Poster galerisi

Kapak galerisi

Kuzey Amerika yayınları

Uluslararası yayınlar

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

İsmi geçmeyenler

Film yapımcıları Joe Cornish,[5] Gareth Edwards[6] ve Edgar Wright Direniş askerleri olarak sahnelerde oynadılar.[5] Prens Harry ve Prens William seti ziyaret etti ve stormtrooper olarak sahne çektiler fakat filmin son halinde sahneleri silinmiş olabilir.[7][8] Tom Hardy filmden silinen bir sahnede oynadı[9] ve bu filmin 2018 tarihli Blu-ray yayınında bulunmaktadır.[10] Ana jenerikten sonra özel bir bölüm Prensesimiz Carrie Fisher'ın sevgi dolu anısına yazısıyla Carrie Fisher'a adandı.[1]

Ekip

Görünümler

Şablon:Incomplete list

Türe göre 
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyonlar ve ünvanlar Duygulu türler Taşıtlar ve gemiler Silahlar ve teknoloji Muhtelif

Karakterler

Yaratıklar

Droid modelleri

Olaylar

Konumlar

Organizasyonlar ve ünvanlar

Duygulu türler

Taşıtlar ve gemiler

Silahlar ve teknoloji

Muhtelif

Bibliyografi

Şablon:Imagecat

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 1,22 1,23 1,24 1,25 1,26 1,27 1,28 1,29 1,30 1,31 1,32 1,33 1,34 1,35 1,36 1,37 1,38 1,39 1,40 1,41 1,42 1,43 1,44 1,45 1,46 1,47 1,48 1,49 1,50 1,51 1,52 1,53 1,54 1,55 1,56 1,57 1,58 1,59 1,60 1,61 1,62 1,63 1,64 1,65 1,66 Star Wars: Episode VIII The Last Jedi credits
  2. SWCustom-2011 StarWars.comStar Wars: Episode VIII to Open December 15, 2017 (yedek bağlantı)
  3. Star Wars: The Last Jedi (2017). British Board of Film Classification. Archived from the original on Aralık 4, 2017. Retrieved on Aralık 4, 2017.
  4. Mark Hamill's OTHER role, Joseph Gordon-Levitt and a hidden X-wing… the details and Easter Eggs you missed in The Last Jedi. The Sun (2017-12-16). Retrieved on Aralık 19, 2017.
  5. 5,0 5,1 Robson, Daniel (December 8, 2017). Star Wars: The Last Jedi Director Reveals SPOILERISH Cameos. IGN.
  6. SWCustom-2011 StarWars.comSWCE 2016: Future Filmmaker Discussion Liveblog (yedek bağlantı)
  7. Wiseman, Andreas (August 18, 2017). John Boyega confirms Prince William, Harry and Tom Hardy cameos in 'Star Wars: The Last Jedi'. Screen International. screendaily.com. Retrieved on Ağustos 18, 2017.
  8. Whitbrook, James (August 18, 2017). John Boyega Says British Royalty Was Nearly in Star Wars: The Last Jedi. Gizmodo. Retrieved on Ağustos 20, 2017.
  9. Tom Hardy Was Cut From 'Star Wars: The Last Jedi,' But Here's What His Cameo Looked Like at IndieWire
  10. Lussier, Germain (March 14, 2018). All the New Things We Learned From the Star Wars: The Last Jedi Blu-Ray. Gizmodo. Archived from the original on Mart 16, 2020. "The home release has the extended version of the "Mega Destroyer Incursion" by Finn, Rose, and DJ. It includes a lot more tension, more humor, a visual homage to the classic ‘50s romantic dramedy The Apartment, and even a cameo by Ralph Ineson (The Witch) as a First Order officer who's onto their games. Although no one and nothing in the extras confirms it, we’re pretty sure a Stormtrooper that talks to Finn in the extended scene is played by Tom Hardy, as has been rumored."

Dış bağlantılar

Şablon:Bölüm VIII multimedya

StarWarsOpeningLogo
Star Wars destanı
I: Gizli Tehlike · II: Klonların Saldırısı · III: Sith'in İntikamı
IV: Yeni Bir Umut · V: İmparator'un Dönüşü · VI: Jedi'ın Dönüşü
VII: Güç Uyanıyor · VIII: Son Jedi · IX: Skywalker'ın Yükselişi
Antoloji Serisi
Rogue One · Solo
Başlıksız film serisi
Başlıksız film (522)
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Başlıksız üçleme · Başlıksız film (524) · Başlıksız film (526) · Başlıksız film
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Television serisi
Canon:
The Klon Savaşları · Rebels · Forces of Destiny · Resistance · Galaxy of Adventures
The Mandalorian · Cassian Andor serisi · Obi-Wan Kenobi serisi
Legends:
Droids · Ewoks · Klon Savaşları
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya Projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[edit]