FANDOM

Diğer kullanımları için şuraya bakın: Star Wars: Galaxy's Edge (belirsizlik).
GalaxysEdgeLogo2

Star Wars: Galaxy's Edge logosu

"Uzak bir gezegende, yeni maceralar bekliyor..."
―Disney Hollywood Stüdyoları'nda bir inşaat işareti[src]

Star Wars: Galaxy's Edge, Walt Disney Şirketi tarafından geliştirilmekte olan bir tema parkıdır. Batuu gezegeninde geçmektedir. Burada gösterilen olaylar Son Jedi ve Skywalker'ın Yükselişi filmleri arasında yaşanmaktadır. Galaxy's Edge için, John Williams tarafından yeni müzikler bestelendi.

31 Mayıs 2019'da Disneyland'de, 29 Ağustos 2019'da Walt Disney World'deki Disney'in Hollywood Stüdyoları'nda açılacak olan Rise of Resistance adlı eğlence programı dışında bölüm bölüm açılması planlanıyor. Rise of the Resistance, yılın sonlarına doğru açılacak.

Gelişme

""Bu büyüklükte daha önce hiç bir şey yapmadım. Bir film üzerinde çalıştığımda, genellikle iki veya üç yıllık bir süreçtir. Bu altı yıllık bir süreçti. Bunun üzerine, bu toprakları o kadar sürükleyici bir şekilde inşa etmek zorunda kaldık ki, hiç yaşamadığım bir seviyedeydi.""
Doug Chiang[src]
Star Wars land view from entrance

Konsept sanatı

Toplamda, Galaxy Edge'in konseptinden nihai açılışına altı yıl geçti.[1]Disney CEO'su Robert Iger, 15 Ağustos 2015'te D23 Expo'da, şirketin Kaliforniya Anaheim'deki Disneyland Resort'taki Disneyland Park'ta ve Orlando, Florida'daki Walt Disney World Resort'taki Disney'in Hollywood stüdyolarında Yıldız Savaşları temalı bir arazi inşa edeceğini duyurdu.Duyuru, bu toprakların on dört dönüm olacağını, böylece şirket tarihinin en büyük tek arazi açılımını yaptığını belirtti.7 Şubat 2017 tarihinde yapılan 1. Çeyrek Dönem Finansal Raporlarında The Walt Disney Company'nin aranması sırasında Iger, yeni toprakların 2019 yılında açılacağını açıkladı.[2] Orlando'daki kutlamada "Star Wars ve Disney Parks: the Making a Galaxy" panelinde, Walt Disney Imagineering'den Asa Kalama, inşa ettikleri şeyin kanonik olacağını belirtti. Daha sonra Flight of The Falcon adlı kitap serisi için hazırlanan tanıtıcı ürünler aracılığıyla bu yapının The Last Jedi'dan sonra yer aldığı açıklığa kavuştu. Bu projenin gelişim aşamasında sayısı 1,100'e kadar ulaşmış Disney çalışanı yer aldı. 2019'un başlarına doğru bu sayı, 600'e düştü.

Yıllık D23 Expo'sunu takiben Disney Parks Blog, ilk halka açılışı 14-16 Temmuz tarihleri arasında olan "Walt Disney Parks and Resorts: A Galaxy of Stories" adlı etkinlikle ilgili bir logo paylaştı. Etkinlik, davetlilere parktaki kurgu görevi için kullanılan karakolda yer alacak lokasyonlar, uzay gemileri, yaratıklar ve droidler hakkında ufak bir görüntü paylaştı ve, gelişim aşamalarını gösteren çizim ve medya ögelerinin yanı sıra, 2019'da açılması planlanan on dört dönümlük tema parkının detaylı bir modelini paylaştı. Parkın 16 Aralık 2016'da düzenlenen Galactic Nights adlı etkinliğinde, parkla ve onun gelişim süreciyle alakalı daha fazla bilgi imgelem mühendisleri Chris Beatty, Robin Reardon ve Scott Trowbridge ile beraber Lucasfilm başkan yardımcısı Doug Chiang tarafından paylaşıldı. İnşaat sırasında çekilen fotoğraflar aracılığıyla anlaşıldı ki yapıların en yükseği yerine konduktan sonra gelişim aşaması son aşamalarını tamalamaya başladı.   

Kaynak hatası <ref> etiketleri var, ama <references/> etiketi bulunamadı