Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
YodaPrognosticating-ESBHD.jpg

Zor geleceği görmek. Değişiyor durmadan.

Bu sayfa gelecek içerikler ile ilgili bilgi içeriyor.

Bu sayfanın içeriği içerik hakkında detay açıklandıkça veya yayınına yaklaştıkça önemli derecede değişebilir.

Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hâli değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"Obi-Wan Kenobi dizisi karakterin en büyük mağlubiyetini yaşadığı, artık Darth Vader olarak bilinen en yakın arkadaşı ve Jedi çırağı Anakin Skywalker'ın düşüşünü ele alan Sith'in İntikamı filminin dramatik olaylarından 10 yıl sonra başlıyor. Darth Vader rolünde Hayden Christensen'ın dönecek olması hayranları çok heyecanlandırdı. Yüzyılın rövanşını göreceğiz. Dizi, The Mandalorian' 1. Sezon'da mükemmel bir iş ortaya koyan Deborah Chow tarafından yönetilecek. Karışınızda Obi-Wan Kenobi'ye erkenden bir bakış."
―Kathleen Kennedy, Yatırımcı Günü 2020'de dizinin adını açıklıyor ve özel bir videoyu tanıtıyor.[kaynak]

Star Wars: Obi-Wan Kenobi, Lucasfilm tarafından geliştirilmekte olan canlı çekim bir dizidir. Dizi Disney'in yeni çevrim içi yayın servisi olan Disney+'ta yayınlanmaya başlayacak. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı filminden 10 yıl sonrasında geçecek olan dizi, Star Wars ön üçlemesinden Obi-Wan Kenobi'yi yeniden canlandıracak Ewan McGregor ve Darth Vader'ı yeniden canlandıracak Hayden Christensen'ı bulunduracak.[1]

Gelişim

Film olarak

"Her zaman bir seri olacağı belli değildi, özellikle başlangıçta. Bunun hakkında ilk konuşmaya başladığımızda bu olası değildi ama her şey çok değişti, çok çabuk. Şu an bir dizi olması gerçekten heyecan verici. Ben hikayeyi bir defa yerine birkaç saatten fazla anlatabilme fikrini gerçekten seviyorum. Bence bu harika olacak."
―Ewan McGregor, filmin bir diziye nasıl dönüştüğü hakkında[kaynak]

Ewan McGregor, Obi-Wan Kenobi olarak ilk defa 1999'da ortaya çıkmıştı.

2013 yılında The Walt Disney Company-Lucasfilm Ltd. şirketinin ana, bölümsel Star Wars destanından ayrı birçok sinematik film yaptığı haberi ortaya çıktı ve bu seri daha sonradan Star Wars Antoloji Serisi olarak adlandırıldı.[8] Antoloji serisinin bir parçası olarak potansiyel bir Obi-Wan Kenobi merkezli bir film konuşmaları ortaya çıktı ve Star Wars ön üçlemesinde Kenobi'yi canlandıran oyuncu Ewan McGregor'a rolü canlandırması için teklif verildi.[9] Ancak McGregor projeden 2015'te bile haberdardı ve 2019'a kadar röportajlarda bilgi sızdırmaması için zorlanmıştı.[10]

Antoloji serisinin ilk eseri olan Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi, Aralık 2016'da yayınlandı ve hem eleştirel hem de ticari açıdan olumlu karşılık aldı.[11] Ağustos 2017'de The Hollywood Reporter'dan kaynaklar, Lucasfilm'in McGregor'un oynadığı Obi-Wan Kenobi odaklı bir Antoloji filmi üzerinde çalıştığını ve erken konuşmalarda Billy Elliot yönetmeni Stephen Daldry'ın projeyi denetlemesi ve yönetmesi konuşuluyordu.[12] Ön üçlemede Owen Lars'ı canlandıran Joel Edgerton, Kenobi hakkındaki filmde rolünü tekrar canlandırma isteğini dile getirmişti.[13] Filmin başına getirildikten sonra Daldry, projeye girme olasılığı hakkında konuşmak için Hossein Amini ile iletişime geçti.[14]

Ancak Mayıs 2018'de yayınlanan ikinci Antoloji filmi Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin beklenenden düşük gişe hasılatından sonra tüm bağımsız Star Wars filmleri beklemeye alındı.[11] Dört ay sonra Disney CEO'su Bob Iger, Lucasfilm'in Han Solo'nun kötü tepkisindne sonra yayın programını değiştirdiğini açıkladı.[15] Daha sonradan Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi'nden sonra 2022'ye kadar Star Wars'ta yavaşlama olacağı açıklandı.[16] Buna rağmen eski Birleşik Krallık Yabancı Sekreteri Boris Johnson, film yapımcılarının Obi-Wan Kenobi filmini Kuzey İrlanda'da çekme teklifi sunduğunu Kasım 2018'de söylemişti.[17] The Hollywood Reporter, 2016 yılında yapılan bir oylamada filmi hayranlar tarafından en çok istenen Antoloji yapımı olarak göstermişti.[18]

Dizi olarak

2019'daki açıklamalar

"Alec Guinness'in oynadığı gibi hissettirmesi için Obi-Wan'a daha ve daha fazla yaklaşmak istedim. Daha gri ve yaş olarak ona yakın hissediyorum ve bu yüzden yapmak daha kolay olacak."
―Ewan McGregor, dizide Obi-Wan'ı oynamak üzerine[kaynak]

McGregor tarafından söylendiği gibi gelişim sırasında bir noktada film projesi kısa sürede bir televizyon dizisine döndü.[9] Proje diziye dönmeden önce McGregor bir kostüm testine dahil olmuştu.[19] Obi-Wan Kenobi merkezli bir televizyon dizisinin Disney'in yeni yayın servisi olan Disney+'da yayınlanacağı aylarca süren dedikodu ve tahminlerden sonra resmi olarak McGregor ve Lucasfilm Başkanı Kathleen Kennedy tarafından 2019 D23 Expo'da açıklandı. Dizi, Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı'ndan 8 yıl sonra geçecek.[1] Ayrıca etkinlik sırasında bölümlerin çoktan yazıldığı ve üretimin 2019'da başlayacağı açıklandı.[20] Daha sonradan StarWars.com'da Amini ve Deborah Chow'un dizi yöneticileri olduğu açıklandı.[5]

2020'deki açıklamalar

23 Ocak 2020'de "senaryo problemleri" yüzünden beklemeye alındığı rapor edildi.[21] Ancak Ewan McGregor sonradan bu dedikoduların abartı olduğunu ve üretimin normal olarak devam ettiğini söyledi. McGregor sonradan ise çekimlerin 2021'e kadar ertelendiğini fakat dizinin yayın tarihinin değişmediğini açıkladı.[22] 2 Nisan 2020'de John Wick 3: Parabellum yazarı Joby Harold'un projeyi Ocak'ta bırakan Amini yerine geçerek diziyi yazması için işe alındığı rapor edildi.[23] McGregor çekimlerin 2021 ilkbaharında başlamasını bekliyor.[24] 9 Ekim 2020'de, BBC'nin The Graham Norton Show'unda Ewan McGregor çekimlerin 2021 Mart'ına planlandığını doğrulamıştı.[25] Nisan 2020 Fransız basın yayına göre dizinin 2022'de çıkması bekleniyor.[26]

10 Aralık 2020'de dizinin YSÖ 9'da geçeceği ve Hayden Christensen'in Darth Vader rolüne geri döneceği gibi daha fazla haber ortaya çıktı ve dizinin logosu açıklandı.[6]

Üretim

"Doğrudan anlayabileceğimiz belirli kültürel ve tasarım anlamında kültürel olarak spesifik şeyler var. "Oh belki e bunu yapmamalıyız, ama bu olur?" gibi. Sezgisel olarak fark ettiğimiz şeyler. Deb ile çalışmak çok zevkli çünkü o bunu anlıyor. Çok zeki ve ne istediği biliyor. Özellikle Obi-Wan dizisi için keşfedilmemiş bir zenginliği ortaya çıkarma şansımız olması bu işbirliğinin daha da zevkli olmasını sağlıyor. Fotoğraf yönetmenimiz Chung-hoon ile çalışıyorum, kendisi çok başarılı. Mükemmel bir gözü var."
―Doug Chiang[kaynak]

Lucasfilm, 29 Mart 2021'de resmi oyuncu listesini açıkladı; Moses Ingram, Joel Edgerton, Bonnie Maree Piesse, Kumail Nanjiani, Indira Varma, Rupert Friend, O'Shea Jackson Jr., Sung Kang, Simone Kessell ve Benny Safdie. Çekimler Nisan'da başladı.[4]

2020'nin son safhalarında dizinin önceden The Mandalorian için kullanılan "The Volume" teknolojisini kullanacağı[27] söylendi.[28]

19 Mayıs 2021'de kıdemli Star Wars konsept sanatçısı Doug Chiang'in yönetmen Deborah Chow ile birlikte çalıştığı ve yeni tasarımlar için farklı kültürlerin yoğun bir şekilde kullanıldığı açıklandı. Bölüm başkanlarından en az altısı Asyalı Amerikalı soyundan gelmekte. Chung-hoon Chung ise fotoğrafçılık yönetmeni olarak katkıda bulunmakta.[29]

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

Ekip

  • Joby Harold – yazar ve baş yapımcı[4]
  • Deborah Chow – yönetmen ve baş yapımcı[5]
  • Ewan McGregor – baş yapımcı[5]
  • Kathleen Kennedy – baş yapımcı[5]
  • Tracey Seaward – baş yapımcı[5]
  • John Swartz – baş yapımcı[5]
  • Michelle Rejwan – baş yapımcı[4]
  • Jason McGatlin – yardımcı yapımcı[5]
  • Chung-hoon Chung – fotoğrafçılık yönetmeni[29]
  • Doug Chiang – tasarımcı[29]

Görünümler

Türe göre
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyonlar ve unvanlar Duygulu türler Taşıtlar ve gemiler Silahlar ve teknoloji Muhtelif

Karakterler

Olaylar

Organizasyonlar ve unvanlar

Duygulu türler

Silahlar ve teknoloji

  • Sibernetik[6]
  • Obi-Wan Kenobi'nin üçüncü ışın kılıcı[6]

Muhtelif

Kaynakça

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 StarWars.com StarWars.comThe Galaxy Far, Far Away Just Got A Little Bigger… (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 Obi-Wan Kenobi: McGregor Kept the Series a Secret Longer Than You Think (2012-10-24). cbr.com. CBR.com. 7 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  3. Obi-Wan Kenobi Show Given 2022 Release, Cassian Andor Series Still Set To Debut Next Year (2020-04-06). thedirect.com. thedirect.com. 7 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 4,11 4,12 4,13 4,14 4,15 4,16 4,17 4,18 4,19 4,20 4,21 4,22 4,23 4,24 4,25 4,26 4,27 4,28 StarWars.com StarWars.comObi-Wan Kenobi Series to Begin Production in April, Cast Revealed (yedek bağlantı)
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 5,7 StarWars.com StarWars.comDeborah Chow to Direct Obi-Wan Kenobi Series Exclusively on Disney+ (yedek bağlantı)
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı)
  7. StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı), Obi-Wan Kenobi dizisinin Star Wars: Galaksi Atlası tarafından YSÖ 19'a yerleştirilen Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı filminden ton yıl sonra geçtiğini belirtiyor. Buna göre Obi-Wan Kenobi YSÖ 9 yılında geçiyor olmalı.
  8. StarWars.com StarWars.comNew Spinoff Films Set to Expand the Star Wars Galaxy (yedek bağlantı)
  9. 9,0 9,1 Exclusive: Ewan McGregor Confirms Kenobi Was Originally One Film (2019-10-27). comingsoon.net. www.comingsoon.net. 13 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  10. Ewan McGregor Is Back on Top—Again (2019-10-24). mensjournal.com. mensjournal.com. 27 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  11. 11,0 11,1 Exclusive: Future ‘A Star Wars Story’ Spinoffs on Hold at Lucasfilm (2018-06-20). collider.com. collider.com. 10 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  12. 'Star Wars' Obi-Wan Kenobi Film in the Works (Exclusive) (2017-08-17). hollywoodreporter.com. hollywoodreporter.com. 5 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  13. Joel Edgerton Wants to Reprise Uncle Owen in the Obi-Wan Movie (2018-06-08). screenrant.com. screenrant.com. 9 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  14. Hossein Amini Talks The Success Of ‘The Alienist’, Approaching The Screenplay For ‘Drive’ & His Upcoming Disney+ ‘Obi-Wan’ Series (Exclusive Interview) (2019-11-07). discussingfilm.net. discussingfilm.net. 23 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  15. Bob Iger Talks Disney's Streaming Service, 'Roseanne,' James Gunn and a Coming 'Star Wars' "Slowdown" (2018-09-20). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. 11 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  16. Disney Moves 'Avatar' Sequels, Announces New ‘Star Wars’ Films (2019-05-07). variety.com. variety.com. 27 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  17. Former UK Foreign Secretary Claims George Lucas Plans to Shoot Star Wars Spinoff Obi-Wan Kenobi Movie (2018-11-24). comicbook.com. comicbook.com. 15 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  18. Darth Vader Deserves a 'Star Wars' Spinoff (But Not Everyone Agrees) (2016-08-26). hollywoodreporter.com. hollywoodreporter.com. 28 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  19. Mercante, Alyssa. Ewan McGregor donned Obi-Wan Kenobi's costume on the set of The Mandalorian (2020-10-27). gamesradar.com. gamesradar.com. 27 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  20. StarWars.com StarWars.comD23 Expo 2019: 8 Things We Learned About Star Wars at the Disney+ Showcase (yedek bağlantı)
  21. Exclusive: 'Obi-Wan' Disney+ Series on Hold as Crew Sent Home (2020-01-23). collider.com. collider.com. 14 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  22. 'Obi-Wan' Star Ewan McGregor Downplays 'All This Bulls—' About Disney+ Series Delay (2020-01-23). thewrap.com. thewrap.com. 28 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  23. Obi-Wan Kenobi Disney Plus Series Enlists Joby Harold as New Writer (EXCLUSIVE) (2020-04-02). variety.com. variety.com. 9 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  24. Ewan McGregor Says 'Obi-Wan' Series Will Be a 'Standalone Season' (Exclusive) (September 9, 2020). etonline.com. etonline.com. 10 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  25. Shafer, Ellise. Obi-Wan Kenobi Disney Plus Series to Begin Filming in March, Says Ewan McGregor (2020-10-10). variety.com. variety.com. 15 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  27. Travis, Ben. Obi-Wan: Ewan McGregor On Why He's So Excited To Return To Star Wars (2020-09-11). empireonline.com. empireonline.com. 12 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  28. DisneyGallery-TheMandalorian-logo.png Disney Gallery: The Mandalorian – "Technology"
  29. 29,0 29,1 29,2 StarWars.com StarWars.comDoug Chiang APAHM Interview (yedek bağlantı)
  30. 30,0 30,1 30,2 SWInsider.png "Bonnie Piesse: An Aunt for All Ages"—Star Wars Insider 204
Advertisement