Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
YodaPrognosticating-ESBHD.jpg

Zor geleceği görmek. Değişiyor durmadan.

Bu sayfa gelecek içerikler ile ilgili bilgi içeriyor.

Bu sayfanın içeriği içerik hakkında detay açıklandıkça veya yayınına yaklaştıkça önemli derecede değişebilir.

Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hâli değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"Obi-Wan Kenobi dizisi karakterin en büyük mağlubiyetini yaşadığı, artık Darth Vader olarak bilinen en yakın arkadaşı ve Jedi çırağı Anakin Skywalker'ın düşüşünü ele alan Sith'in İntikamı filminin dramatik olaylarından 10 yıl sonra başlıyor. Darth Vader rolünde Hayden Christensen'ın dönecek olması hayranları çok heyecanlandırdı. Yüzyılın rövanşını göreceğiz. Dizi, The Mandalorian' 1. Sezon'da mükemmel bir iş ortaya koyan Deborah Chow tarafından yönetilecek. Karışınızda Obi-Wan Kenobi'ye erkenden bir bakış."
―Kathleen Kennedy, Yatırımcı Günü 2020'de dizinin adını açıklıyor ve özel bir videoyu tanıtıyor.[kaynak]

Star Wars: Obi Wan Kenobi, Lucasfilm tarafından halihazırda geliştirilen canlı çekim bir dizi. Dizi Disney'in yeni çevrim içi yayın servisi olan Disney+'ta yayınlanmaya başlayacak. Dizi, Star Wars ön üçlemesinden Obi-Wan Kenobi'yi yeniden canlandıracak Ewan McGregor ve Darth Vader'ı yeniden canlandıracak Hayden Christensen'ı bulunduracak. Dizi Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı filminden 10 yıl sonrasında geçecek.[1]

Gelişim

Film olarak

"Her zaman bir seri olacağı belli değildi, özellikle başlangıçta. Bunun hakkında ilk konuşmaya başladığımızda bu olası değildi ama her şey çok değişti, çok çabuk. Şu an bir dizi olması gerçekten heyecan verici. Ben hikayeyi bir defa yerine birkaç saatten fazla anlatabilme fikrini gerçekten seviyorum. Bence bu harika olacak."
―Ewan McGregor, filmin bir diziye nasıl dönüştüğü hakkında[kaynak]

Ewan McGregor, Obi-Wan Kenobi olarak ilk defa 1999'da ortaya çıkmıştı.

2013 yılında The Walt Disney Company-Lucasfilm Ltd. şirketinin ana, bölümsel Star Wars destanından ayrı birçok sinematik film yaptığı haberi ortaya çıktı ve bu seri daha sonradan Star Wars Antoloji Serisi olarak adlandırıldı.[8] Antoloji serisinin bir parçası olarak potansiyel bir Obi-Wan Kenobi merkezli bir film konuşmaları ortaya çıktı ve Star Wars ön üçlemesinde Kenobi'yi canlandıran oyuncu Ewan McGregor'a rolü canlandırması için teklif verildi.[9] Ancak McGregor projeden 2015'te bile haberdardı ve 2019'a kadar röportajlarda bilgi sızdırmaması için zorlanmıştı.[10]

Antoloji serisinin ilk eseri olan Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi, Aralık 2016'da yayınlandı ve hem eleştirel hem de ticari açıdan olumlu karşılık aldı.[11] Ağustos 2017'de The Hollywood Reporter'dan kaynaklar, Lucasfilm'in McGregor'un oynadığı Obi-Wan Kenobi odaklı bir Antoloji filmi üzerinde çalıştığını ve erken konuşmalarda Billy Elliot yönetmeni Stephen Daldry'ın projeyi denetlemesi ve yönetmesi konuşuluyordu.[12] Ön üçlemede Owen Lars'ı canlandıran Joel Edgerton, Kenobi hakkındaki filmde rolünü tekrar canlandırma isteğini dile getirmişti.[13] Filmin başına getirildikten sonra Daldry, projeye girme olasılığı hakkında konuşmak için Hossein Amini ile iletişime geçti.[14]

Ancak Mayıs 2018'de yayınlanan ikinci Antoloji filmi Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin beklenenden düşük gişe hasılatından sonra tüm bağımsız Star Wars filmleri beklemeye alındı.[11] Dört ay sonra Disney CEO'su Bob Iger, Lucasfilm'in Han Solo'nun kötü tepkisindne sonra yayın programını değiştirdiğini açıkladı.[15] Daha sonradan Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi'nden sonra 2022'ye kadar Star Wars'ta yavaşlama olacağı açıklandı.[16] Buna rağmen eski Birleşik Krallık Yabancı Sekreteri Boris Johnson, film yapımcılarının Obi-Wan Kenobi filmini Kuzey İrlanda'da çekme teklifi sunduğunu Kasım 2018'de söylemişti.[17] The Hollywood Reporter, 2016 yılında yapılan bir oylamada filmi hayranlar tarafından en çok istenen Antoloji yapımı olarak göstermişti.[18]

Dizi olarak

"Alec Guinness'in oynadığı gibi hissettirmesi için Obi-Wan'a daha ve daha fazla yaklaşmak istedim. Daha gri ve yaş olarak ona yakın hissediyorum ve bu yüzden yapmak daha kolay olacak."
―Ewan McGregor, dizide Obi-Wan'ı oynamak üzerine[kaynak]

McGregor tarafından söylendiği gibi gelişim sırasında bir noktada film projesi kısa sürede bir televizyon dizisine döndü.[9] Obi-Wan Kenobi merkezli bir televizyon dizisinin Disney'in yeni yayın servisi olan Disney+'da yayınlanacağı aylarca süren dedikodu ve tahminlerden sonra resmi olarak McGregor ve Lucasfilm Başkanı Kathleen Kennedy tarafından 2019 D23 Expo'da açıklandı. Dizi, Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı'ndan 8 yıl sonra geçecek.[1] Ayrıca etkinlik sırasında bölümlerin çoktan yazıldığı ve üretimin 2019'da başlayacağı açıklandı.[19] Daha sonradan StarWars.com'da Amini ve Deborah Chow'un dizi yöneticileri olduğu açıklandı.[5]

23 Ocak 2020'de "senaryo problemleri" yüzünden beklemeye alındığı rapor edildi.[20] Ancak Ewan McGregor sonradan bu dedikoduların abartı olduğunu ve üretimin normal olarak devam ettiğini söyledi. McGregor sonradan ise çekimlerin 2021'e kadar ertelendiğini fakat dizinin yayın tarihinin değişmediğini açıkladı.[21] 2 Nisan 2020'de John Wick 3: Parabellum yazarı Joby Harold'un projeyi Ocak'ta bırakan Amini yerine geçerek diziyi yazması için işe alındığı rapor edildi.[22] McGregor çekimlerin 2021 ilkbaharında başlamasını ummakta.[23] Dizi, daha önceden The Mandalorian için kullanılan "The Volume" adlı teknoloji ile üretilecek.[24]

Nisan 2020 Fransız basın yayına göre dizinin 2022'de çıkması bekleniyor.[25]

10 Aralık 2020'de dizinin YSÖ 9'da geçeceği ve Hayden Christensen'in Darth Vader rolüne geri döneceği gibi daha fazla haber ortaya çıktı.[6]

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

Ekip

  • Joby Harold – yazar ve baş yapımcı[4]
  • Deborah Chow – yönetmen ve baş yapımcı[5]
  • Ewan McGregor – baş yapımcı[5]
  • Kathleen Kennedy – baş yapımcı[5]
  • Tracey Seaward – baş yapımcı[5]
  • John Swartz – baş yapımcı[5]
  • Michelle Rejwan – baş yapımcı[4]
  • Jason McGatlin – yardımcı yapımcı[5]
  • Chung-hoon Chung – fotoğrafçılık yönetmeni[26]
  • Doug Chiang – tasarımcı[26]

Görünümler

Türe göre
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyonlar ve unvanlar Duygulu türler Taşıtlar ve gemiler Silahlar ve teknoloji Muhtelif

Karakterler

Olaylar

Organizasyonlar ve unvanlar

Duygulu türler

Silahlar ve teknoloji

  • Sibernetik[6]
  • Obi-Wan Kenobi'nin üçüncü ışın kılıcı[6]

Muhtelif

Kaynakça

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 StarWars.com StarWars.comThe Galaxy Far, Far Away Just Got A Little Bigger… (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 Obi-Wan Kenobi: McGregor Kept the Series a Secret Longer Than You Think (2012-10-24). cbr.com. CBR.com. 7 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  3. Obi-Wan Kenobi Show Given 2022 Release, Cassian Andor Series Still Set To Debut Next Year (2020-04-06). thedirect.com. thedirect.com. 7 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 4,11 4,12 4,13 4,14 4,15 4,16 4,17 4,18 4,19 4,20 4,21 4,22 4,23 4,24 4,25 4,26 4,27 StarWars.com StarWars.comObi-Wan Kenobi Series to Begin Production in April, Cast Revealed (yedek bağlantı)
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 5,7 StarWars.com StarWars.comDeborah Chow to Direct Obi-Wan Kenobi Series Exclusively on Disney+ (yedek bağlantı)
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı)
  7. StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı), Obi-Wan Kenobi dizisinin Star Wars: Galaksi Atlası tarafından YSÖ 19'a yerleştirilen Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı filminden ton yıl sonra geçtiğini belirtiyor. Buna göre Obi-Wan Kenobi YSÖ 9 yılında geçiyor olmalı.
  8. StarWars.com StarWars.comNew Spinoff Films Set to Expand the Star Wars Galaxy (yedek bağlantı)
  9. 9,0 9,1 Exclusive: Ewan McGregor Confirms Kenobi Was Originally One Film (2019-10-27). comingsoon.net. www.comingsoon.net. 13 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  10. Ewan McGregor Is Back on Top—Again (2019-10-24). mensjournal.com. mensjournal.com. 27 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  11. 11,0 11,1 Exclusive: Future ‘A Star Wars Story’ Spinoffs on Hold at Lucasfilm (2018-06-20). collider.com. collider.com. 10 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  12. 'Star Wars' Obi-Wan Kenobi Film in the Works (Exclusive) (2017-08-17). hollywoodreporter.com. hollywoodreporter.com. 5 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  13. Joel Edgerton Wants to Reprise Uncle Owen in the Obi-Wan Movie (2018-06-08). screenrant.com. screenrant.com. 9 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  14. Hossein Amini Talks The Success Of ‘The Alienist’, Approaching The Screenplay For ‘Drive’ & His Upcoming Disney+ ‘Obi-Wan’ Series (Exclusive Interview) (2019-11-07). discussingfilm.net. discussingfilm.net. 23 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  15. Bob Iger Talks Disney's Streaming Service, 'Roseanne,' James Gunn and a Coming 'Star Wars' "Slowdown" (2018-09-20). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. 11 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  16. Disney Moves 'Avatar' Sequels, Announces New ‘Star Wars’ Films (2019-05-07). variety.com. variety.com. 27 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  17. Former UK Foreign Secretary Claims George Lucas Plans to Shoot Star Wars Spinoff Obi-Wan Kenobi Movie (2018-11-24). comicbook.com. comicbook.com. 15 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  18. Darth Vader Deserves a 'Star Wars' Spinoff (But Not Everyone Agrees) (2016-08-26). hollywoodreporter.com. hollywoodreporter.com. 28 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  19. StarWars.com StarWars.comD23 Expo 2019: 8 Things We Learned About Star Wars at the Disney+ Showcase (yedek bağlantı)
  20. Exclusive: 'Obi-Wan' Disney+ Series on Hold as Crew Sent Home (2020-01-23). collider.com. collider.com. 14 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  21. 'Obi-Wan' Star Ewan McGregor Downplays 'All This Bulls—' About Disney+ Series Delay (2020-01-23). thewrap.com. thewrap.com. 28 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  22. Obi-Wan Kenobi Disney Plus Series Enlists Joby Harold as New Writer (EXCLUSIVE) (2020-04-02). variety.com. variety.com. 9 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  23. Ewan McGregor Says 'Obi-Wan' Series Will Be a 'Standalone Season' (Exclusive) (September 9, 2020). etonline.com. etonline.com. 10 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  24. Obi-Wan: Ewan McGregor On Why He's So Excited To Return To Star Wars (September 11, 2020). empireonline.com. empireonline.com. 12 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  26. 26,0 26,1 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Doug Chiang isimli refler için metin temin edilmemiş
StarWarsOpeningLogo.png
Star Wars destanı
Gizli Tehlike · Klonların Saldırısı · Sith'in İntikamı
Yeni Bir Umut · İmparator · Jedi'ın Dönüşü
Güç Uyanıyor · Son Jedi · Skywalker'ın Yükselişi
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Rogue One · Han Solo
A Droid Story · Rogue Squadron · Taika Waititi filmi
Kevin Feige filmi · 2025 filmi · 2027 filmi
Başlıksız üçleme · Başlıksız film serisi
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Canlı diziler
The Mandalorian · The Book of Boba Fett · Andor · Obi-Wan Kenobi
Rangers of the New Republic · Ahsoka · The Acolyte · Lando
Animasyon diziler
Canon: Klon Savaşları · Asiler · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Bad Batch · Visions
Legends: Droids · Ewoks · Clone Wars
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[düzenle]