Bu makale gerçek hayatta bulunan bir konuyu ele alıyor.
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
YodaPrognosticating-ESBHD.jpg

Zor geleceği görmek. Değişiyor durmadan.

Bu sayfa gelecek içerikler ile ilgili bilgi içeriyor.

Bu sayfanın içeriği içerik hakkında detay açıklandıkça veya yayınına yaklaştıkça önemli derecede değişebilir.

Star Wars: Obi Wan Kenobi halihazırda Lucasfilm tarafından geliştirilmeye başlanmış canlı çekim bir dizidir. Dizi Disney'in yeni online yayın servisi olan Disney+'ta yayınlanmaya başlayacak. Dizi, Star Wars ön üçlemesinden Ewan McGregor'un yeniden canlandırmasıyla Obi-Wan Kenobi'yi içerecek. Dizi Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı filminden 10 yıl sonrasında geçecek.[1] 10 Aralık 2020'de Hayden Christensen'in dizide Darth Vader rolünü canlandıracağı açıklandı.

Gelişim

Film olarak

"Her zaman bir seri olacağı belli değildi, özellikle başlangıçta. İlk bunun hakkında konuşmaya başladığımızda bu olası değildi ama her şey çok değişti, çok çabuk. Şimdi dizi olması gerçekten heyecan verici. Ben hikayeyi bir defa yerine birkaç saatten fazla anlatabilme fikrini gerçekten seviyorum. Bence bu harika olacak."
Ewan McGregor, filmin bir diziye nasıl dönüştüğü hakkında[kaynak]

Ewan McGregor, Obi-Wan Kenobi olarak ilk defa 1999'da ortaya çıkmıştı.

2013 yılında The Walt Disney Company-Lucasfilm Ltd. şirketinin ana, bölümsel Star Wars destanından ayrı birçok sinematik film yaptığı haberi ortaya çıktı ve bu seri daha sonradan Star Wars Antoloji Serisi olarak adlandırıldı.[7] Antoloji serisinin bir parçası olarak potansiyel bir Obi-Wan Kenobi merkezli bir film konuşmaları ortaya çıktı ve Star Wars ön üçlemesinde Kenobi'yi canlandıran oyuncu Ewan McGregor'a rolü canlandırması için teklif verildi.[8] Ancak McGregor projeden 2015'de bile haberdardı ve 2019'a kadar röportajlarda bilgi sızdırmaması için zorlanmıştı.[9]

Antoloji serisinin ilk eseri olan Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi, Aralık 2016'da yayınlandı ve hem eleştirel hem de ticari açıdan olumlu karşılık aldı.[10] Ağustos 2017'de The Hollywood Reporter'dan kaynaklar, Lucasfilm'in McGregor'un oynadığı Obi-Wan Kenobi odaklı bir Antoloji filmi üzerinde çalıştığını ve erken konuşmalarda Billy Elliot yönetmeni Stephen Daldry'ın projeyi denetlemesi ve yönetmesi konuşuluyordu.[11] Ön üçlemede Owen Lars'ı canlandıran Joel Edgerton, Kenobi hakkındaki filmde rolünü tekrar canlandırma isteğini dile getirmişti.[12] Filmin başına getirildikten sonra Daldry, projeye girme olasılığı hakkında konuşmak için Hossein Amini ile iletişime geçti.[13]

Ancak Mayıs 2018'de yayınlanan ikinci Antoloji filmi Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin beklenenden düşük gişe hasılatından sonra tüm bağımsız Star Wars filmleri beklemeye alındı.[10] Dört ay sonra Disney CEO'su Bob Iger, Lucasfilm'in Han Solo'nun kötü tepkisindne sonra yayın programını değiştirdiğini açıkladı.[14] Daha sonradan Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi'nden sonra 2022'ye kadar Star Wars'ta yavaşlama olacağı açıklandı.[15] Buna rağmen eski Birleşik Krallık Yabancı Sekreteri Boris Johnson, film yapımcılarının Obi-Wan Kenobi filmini Kuzey İrlanda'da çekme teklifi sunduğunu Kasım 2018'de söylemişti.[16] The Hollywood Reporter, 2016 yılında yapılan bir oylamada filmi hayranlar tarafından en çok istenen Antoloji yapımı olarak göstermişti.[17]

Dizi olarak

"Alec Guinness'in oynadığı gibi hissetirmesi için Obi-Wan'a daha ve daha fazla yaklaşmak istedim. Daha gri ve yaş olarak ona yakın hissediyorum ve bu yüzden yapmak daha kolay olacak."
―Ewan McGregor, dizide Obi-Wan'ı oynamak üzerine[kaynak]

McGregor tarafından söylendiği gibi gelişim sırasında bir noktada film projesi kısa sürede bir televizyon dizisine döndü.[8] Obi-Wan Kenobi merkezli bir televizyon dizisinin Disney'in yeni yayın servisi olan Disney+'da yayınlanacağı aylarca süren dedikodu ve tahminlerden sonra resmi olarak McGregor ve Lucasfilm Başkanı Kathleen Kennedy tarafından 2019 D23 Expo'da açıklandı. Dizi, Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı'ndan 8 yıl sonra geçecek.[1] Ayrıca etkinlik sırasında bölümlerin çoktan yazıldığı ve üretimin 2019'da başlayacağı açıklandı.[18] Daha sonradan StarWars.com'da Amini ve Deborah Chow'un dizi yöneticileri olduğu açıklandı.[4]

23 Ocak 2020'de "senaryo problemleri" yüzünden beklemeye alındığı rapor edildi.[19] Ancak Ewan McGregor sonradan bu dedikoduların abartı olduğunu ve üretimin normal olarak devam ettiğini söyledi. McGregor sonradan ise çekimlerin 2021'e kadar ertelendiğini fakat dizinin yayın tarihinin değişmediğini açıkladı.[20] 2 Nisan 2020'de John Wick 3: Parabellum yazarı Joby Harold'un projeyi Ocak'ta bırakan Amini yerine geçerek diziyi yazması için işe alındığı rapor edildi.[21] McGregor çekimlerin 2021 ilkbaharında başlamasını ummakta.[22] Dizi, daha önceden The Mandalorian için kullanılan "The Volume" adlı teknoloji ile üretilecek.[23]

Nisan 2020 Fransız basın yayına göre dizinin 2022'de çıkması bekleniyor.[24]

10 Aralık 2020'de dizinin YSÖ 9'da geçeceği ve Hayden Christensen'in Darth Vader rolüne geri döneceği gibi daha fazla haber ortaya çıktı.[5]

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

Ekip

Görünümler

Türe göre 
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyonlar ve ünvanlar Duygulu türler Taşıtlar ve gemiler Silahlar ve teknoloji Muhtelif

Bibliyografi

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 StarWars.com StarWars.comThe Galaxy Far, Far Away Just Got A Little Bigger… (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 Obi-Wan Kenobi: McGregor Kept the Series a Secret Longer Than You Think. CBR.com (2012-10-24). Archived from the original on Ocak 7, 2020. Retrieved on Ekim 24, 2019.
  3. Drew, Tom (2020-04-06). Obi-Wan Kenobi Show Given 2022 Release, Cassian Andor Series Still Set To Debut Next Year. thedirect.com. Archived from the original on Ağustos 7, 2020.
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 StarWars.com StarWars.comDeborah Chow to Direct Obi-Wan Kenobi Series Exclusively on Disney+ (yedek bağlantı)
  5. 5,00 5,01 5,02 5,03 5,04 5,05 5,06 5,07 5,08 5,09 5,10 StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı)
  6. StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı) states that Obi-Wan Kenobi is set ten years after the events of Star Wars: Episode III Revenge of the Sith, which Star Wars: Galactic Atlas dates to 19 BBY. Therefore, Obi-Wan Kenobi must be set in 9 BBY.
  7. StarWars.com StarWars.comNew Spinoff Films Set to Expand the Star Wars Galaxy (yedek bağlantı)
  8. 8,0 8,1 Exclusive: Ewan McGregor Confirms Kenobi Was Originally One Film. www.comingsoon.net (2019-10-27). Archived from the original on Haziran 13, 2020. Retrieved on Ekim 29, 2019.
  9. Rapkin, Mickey (2019-10-24). Ewan McGregor Is Back on Top—Again. mensjournal.com. Archived from the original on Temmuz 27, 2020.
  10. 10,0 10,1 Weintraub, Steve (2018-06-20). Exclusive: Future ‘A Star Wars Story’ Spinoffs on Hold at Lucasfilm. collider.com. Archived from the original on Ağustos 10, 2020. Retrieved on Ekim 29, 2019.
  11. Kit, Borys (2017-08-17). 'Star Wars' Obi-Wan Kenobi Film in the Works (Exclusive). hollywoodreporter.com. Archived from the original on Ağustos 5, 2020.
  12. Joel Edgerton Wants to Reprise Uncle Owen in the Obi-Wan Movie. screenrant.com (2018-06-08). Archived from the original on Şubat 9, 2019. Retrieved on Ekim 29, 2019.
  13. Fisher, Jacob (2019-11-07). Hossein Amini Talks The Success Of ‘The Alienist’, Approaching The Screenplay For ‘Drive’ & His Upcoming Disney+ ‘Obi-Wan’ Series (Exclusive Interview). discussingfilm.net. Archived from the original on Nisan 23, 2020. Retrieved on Kasım 8, 2019.
  14. Belloni, Matthew (2018-09-20). Bob Iger Talks Disney's Streaming Service, 'Roseanne,' James Gunn and a Coming 'Star Wars' "Slowdown". The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. Archived from the original on Mayıs 11, 2020.
  15. Lang, Brent (2019-05-07). Disney Moves 'Avatar' Sequels, Announces New ‘Star Wars’ Films. variety.com. Archived from the original on Temmuz 27, 2020.
  16. Jirak, Jamie (2018-11-24). Former UK Foreign Secretary Claims George Lucas Plans to Shoot Star Wars Spinoff Obi-Wan Kenobi Movie. comicbook.com. Archived from the original on Ağustos 15, 2020.
  17. Couch, Aaron (2016-08-26). Darth Vader Deserves a 'Star Wars' Spinoff (But Not Everyone Agrees). hollywoodreporter.com. Archived from the original on Ekim 28, 2019.
  18. StarWars.com StarWars.comD23 Expo 2019: 8 Things We Learned About Star Wars at the Disney+ Showcase (yedek bağlantı)
  19. Chitwood, Adam (2020-01-23). Exclusive: 'Obi-Wan' Disney+ Series on Hold as Crew Sent Home. collider.com. Archived from the original on Temmuz 14, 2020.
  20. Lincoln, Ross A. (2020-01-23). 'Obi-Wan' Star Ewan McGregor Downplays 'All This Bulls—' About Disney+ Series Delay. thewrap.com. Archived from the original on Temmuz 28, 2020.
  21. Otterson, Joe (2020-04-02). Obi-Wan Kenobi Disney Plus Series Enlists Joby Harold as New Writer (EXCLUSIVE). variety.com. Archived from the original on Temmuz 9, 2020.
  22. Kile, Meredith B. (September 9, 2020). Ewan McGregor Says 'Obi-Wan' Series Will Be a 'Standalone Season' (Exclusive). etonline.com. Archived from the original on Eylül 10, 2020.
  23. Travis, Ben (September 11, 2020). Obi-Wan: Ewan McGregor On Why He's So Excited To Return To Star Wars. empireonline.com. Archived from the original on Eylül 12, 2020.
StarWarsOpeningLogo.png
Star Wars destanı
Gizli Tehlike · Klonların Saldırısı · Sith'in İntikamı
Yeni Bir Umut · İmparator'un Dönüşü · Jedi'ın Dönüşü
Güç Uyanıyor · Son Jedi · Skywalker'ın Yükselişi
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Rogue One · Han Solo
A Droid Story · Rogue Squadron · Taika Waititi filmi
Kevin Feige filmi · 2025 filmi · 2027 filmi
Başlıksız üçleme · Başlıksız film serisi
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Canlı diziler
The Mandalorian · The Book of Boba Fett · Andor · Obi-Wan Kenobi
Rangers of the New Republic · Ahsoka · The Acolyte · Lando
Animasyon diziler
Canon: Klon Savaşları · Rebels · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Bad Batch · Visions
Legends: Droids · Ewoks · Clone Wars
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[edit]