Star Wars: Squadrons, Motive Studios tarafından üretilen ve Electronic Arts tarafından 2 Ekim 2020 tarihinde yayınlanan bir Star Wars video oyunudur.

Olay örgüsü

Oyunun olay örgüsü Endor Savaşı'ndan sonra geçmektedir[7] ve Yeni Cumhuriyet'in Vanguard Filosu ile Galaktik İmparatorluk'un Titan Filosu üzerinde odaklanmaktadır. Oyunda "iki pilot galaksideki güç dengesini değiştirecek".[8] Olay örgüsünün bir bölümü Yeni Cumhuriyet'in Yıldızşahini Projesi ve bunu öğrenen Galaktik İmparatoruk'un casuslar göndermesiyle ilgilidir.[7]

Oyun

Tüm oyun VR'da oynanabilmektedir.[8] PC versiyonu manevra kolu ve diğer kolları desteklemektedir. Çapraz oynama mevcuttur. Oyun tamamen birinci şahıs perspektifi ile oynanmaktadır. Oyun bir tek oyunculu ve birçok çok oyunculu moda sahiptir. Tek oyunculu sefer, Yeni Cumhuriyet ve İmparatorluk perspektifi arasında değişmektedir.

Oyunda dört çeşit yıldız savaşçısı bulunmaktadır: ateş gücü ve savunmada dengeli yıldız savaşçıları, daha iyi hıza sahip ve savaşçılara karşı etkisi avcı gemileri, ağır zırhlı ve diğer araçlara destek veren destek gemileri ve bombacılar. Yeni Cumhuriyet bu sınıflara X-Wing, A-Wing, U-Wing ve Y-Wing ile erişim sağlarken, İmparatorluk ise TIE savaşçı, TIE avcı gemisi, TIE Biçici ve TIE bombacı kullanmaktadır.

Çok oyunculu modlar

  • İt dalaşı: Yeniden doğma ve silah ekipmanlarıya 5v5 savaş. Kazanan taraf ilk 30 ölüme ulaşma ile belirleniyor.
  • Filo Savaşları: Çok aşamalı çatışmalar olarak dizayn edilen Filo Savaşları, stratejilerin üretildiği bir merkezde başlıyor. Bir strateji oluşturduktan ve hangardan çıktıktan sonra oyuncular düşman hatlarına doğru gidiyor. Hangi tarafın hareket ettiğine bağlı olarak oyuncular iki orta boy ana muharebe gemisini savunmalı ya da saldırmalı. Eğer bir oyuncu saldırıda başarılı olursa son amaç kalkan jeneratörleri, güç sistemi ve hedefleme sistemi gibi alt sistemlerden başlayarak sancak gemisini yok etmek oluyor. Sancak gemisi yok olduğunda bunu yapan taraf kazanıyor. Oyuncu ayrıca yapay zekaya karşı veya iki oyunculu kooperatif tecrübenin bir parçası olarak da oynayabiliyor.

Tek oyunculu ve çok oyunculu modlarda oynadıkça oyuncu, dış boya ve iç kozmetikler gibi şeylerle aracını düzenleme özelliğini açıyor. Oyuncuların savaşçılarını düzenlemesi için elliden fazla hazır paket mevcut. Oyunda iki farklı para birimi bulunmaktadır ve her ikisi de eşya almak için kullanılabilmektedir.[7]

Eğitim

Star Wars: Squadrons ayrıca oyuncuların farklı silah ekipmanları ile pratik ve deney yapması için bir "eğitim" moduna ve bir Filo Savaşları rehberine sahip.

  • Pratik modunda oyuncular yeteneklerini geliştirmek için istedikleri kadar birçok yıldız savaşçısı, kruvazör ve ana muharebe gemisi ekleyebiliyor. Ayrıca kendilerine uygun tarzı bulmak için farklı yıldız savaşçısı silah ekipmanlarını kullanabiliyor.
  • Filo Savaşları rehberi, oyunculara oyun mekaniklerini anlama şansı veriyor ve bittiğinde bir ödül sunuyor.

Gelişim

10 Eylül 2020 tarihinde oyunun gelişimi tamamlandı ve şimdiye kadar 500.000 kopya sattı.[9]

Oyun Xbox One, Playstation 4 ve PC için 2 Ekim 2020'de yayınlandı.[1] Ek kısa hikaye olan "The Light You Bring" ise 8 Ekim'de yayınlandı.[10]

Jenerik

Görünümler

Türe göre 
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyonlar ve ünvanlar Duygulu türler Taşıtlar ve gemiler Silahlar ve teknoloji Muhtelif

Karakterler

Yaratıklar

Droid modelleri

Olaylar

Konumlar

Organizasyonlar ve ünvanlar

Duygulu türler

Taşıtlar ve gemiler

Silahlar ve teknoloji

Muhtelif

Sarı Kod (İlk bahsedilme)

Bibliyografi

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 StarWars.com StarWars.comStar Wars: Squadrons, a New Space Combat Game, Coming October 2 (yedek bağlantı)
  2. Fenlon, Wes (2020-07-22). Star Wars: Squadrons hands-on: the flight sim we've been waiting for. PC Gamer. Archived from the original on Temmuz 27, 2020. Retrieved on Ekim 5, 2020.
  3. Star Wars: Squadrons. Entertainment Software Rating Board (2020-10-05). Archived from the original on Ekim 5, 2020. Retrieved on Ekim 5, 2020.
  4. Star Wars: Squadrons. Pan European Game Information (2020-10-05). Archived from the original on Ekim 5, 2020. Retrieved on Ekim 5, 2020.
  5. Star Wars: Squadrons prolog hikayesi, Facia'dan kısa süre sonra geçmektedir. Star Wars: Galaksi Atlası, Facia'yı YSÖ 0 olarak belirlediği için Squadrons'un prolog hikayesi de YSÖ 0'da geçmelidir.
  6. Star Wars: Squadrons, oyunun ana hikayesini Facia'dan kısa süre sonra yaşanan Fostar Haven Savaşı'dan dört yıl sonraya koymaktadır. Star Wars: Galaksi Atlası, Facia'yı YSÖ 0 olarak belirlediği için ana hikaye YSS 4 dolaylarında geçmelidir.
  7. 7,0 7,1 7,2 Reiner, Andrew (2020-06-18). Everything You Need To Know About Star Wars: Squadrons. Game Informer. Archived from the original on Haziran 27, 2020. Retrieved on Haziran 18, 2020.
  8. 8,0 8,1 Watts, Steve (2020-06-18). Star Wars: Squadrons Gameplay Reveal Shows Dogfighting, Customization. GameSpot. Archived from the original on Temmuz 30, 2020. Retrieved on Haziran 25, 2020.
  9. TwitterLogo.svg Ian S. Frazier (@tibermoon) on Twitter "I am incredibly pleased to announce that after a ton of hard work from the team here at @MotiveMontreal, Star Wars: Squadrons has just gone aurodium! Er, I mean gold! #StarWarsSquadrons"
  10. EA logo.png The Light You Bring - A Star Wars™: Squadrons short story by Joanna Berry. - Resmi Electronic Arts sitesi (yedek bağlantı)
  11. Facebook icon.svg (@IAMDionneAudain) - FacebookAnnouncement (Eylül 18, 2020). "I voice Admiral Rae Sloane in STAR WARS: Squadrons! I can’t wait for you to experience the game when it launches worldwide on October 2." (backup link)
  12. InstagramIcon.png Michelle Ortiz (@xomichelleo) - InstagramMichelle Ortiz confirms her role as Zerelda Sage in Star Wars: Squadrons. (yedek bağlantı)
  13. TwitterLogo.svg Robin Atkin Downes (@Robin_A_Downes) on Twitter "Thrilled that be a part of this project! Thank you Darragh O’Farrel! Great team, cast and always happy to be working on a #StarWars project! #StarWarsSquadrons #SeizeTheForce #Gralm"

Dış bağlantılar