Bu konunun Canon makalesine gitmek için buraya bas.
Bu konunun Legends sayfasına gider.

Splinter of the Mind's Eye, 1978'de basılan ilk Genişletilmiş Evren romanı

Önceden Genişletilmiş Evren olarak bilinen Star Wars Legends, George Lucas tarafından üretilen orijinal altı Star Wars filminin ve 25 Nisan 2014'ten önce oluşturulan Star Wars: Klon Savaşları gibi diğer bazı malzemelerin yanı sıra, Star Wars evreninin lisanslı, kurgusal arkaplan hikayelerinin her birini kapsıyor. Bu tarihten önce çıkan bütün resmi Star Wars kitapları, çizgi romanları, video oyunlarını, televizyon filmlerini, televizyon dizilerini ve oyuncakları kapsıyor. Bu içerikler, Gizli Tehlike filminden 36,000+ yıl öncesi ve Jedi'ın Dönüşü filminden sonraki 136 yılı genişletip devam ettiriyordu. Hangi içeriklerin geçerli olduğu konusu, hayranlar arasında en çok yapılan tartışma konularından biriydi.

25 Nisan 2014'te Lucasfilm Ltd., yaklaşan yeni bir devam filmi üçlemesi haberini duyurdu, Genişletilmiş Evren yeniden yapılandırılacaktı; bu noktadan sonra Genişletilmiş Evren içerikleri Star Wars Legends başlığı altında basılacak ve sadece bundan sonra çıkacak bütün yeni içerikler, altı film ve Star Wars: Klon Savaşları televizyon serisi ve filmini içinde barındıran yeni bir evren yaratılacaktı. Genişletilmiş Evren'in içerikleri, geçersiz sayılacak olmasına rağmen canon sürekliliği olarak bilinen gelecek Star Wars içeriklerinin referans alması için varlıklarını sürdürecekti. Bu gün, hala yeni Legends içerikleri üreten tek kaynaklar Star Wars günlüklerinde paylaşılan kısa hikayeler, Star Wars: Galaxy of Heroes mobil oyunu ve Star Wars: The Old Republic video oyunudur.

Genişletilmiş Evren, birkaç tutarsızlık bulunduran bir süreklilikti. Genel kural, Genişletilmiş Evrendeki hiçbir şeyin, Genişletilmiş Evrenin diğer bölümleriyle veya filmleriyle çelişmesine izin verilmemesiydi. Buna rağmen filmler, bazı konularda Genişletilmiş Evren ile çelişiyordu ve bunu düzeltmek için Genişletilmiş Evren'de düzeltmeler yapıldı. Bunun gibi geçici çözümlerin bulunamadığı az sayıdaki çelişkilerdeyse GE içeriği yanlış sayılırdı.

Aslında Genişletilmiş Evren filmlerden daha eskiydi, bunun nedeni orijinal filmin romanlaştırmasının filmin kendisinden altı ay önce çıkmasıydı. Evren içi kronolojide ilk çalışmalar filmlerden bin yıl önce geçen Dawn of the Jedi çizgi romanlarıydı ve en son çalışmalar ise Return of the Jedi'dan yüz otuz yıl sonra geçen Legacy çizgi romanlarıydı.

Bibliyografi

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar

StarWarsOpeningLogo.png
Star Wars destanı
Gizli Tehlike · Klonların Saldırısı · Sith'in İntikamı
Yeni Bir Umut · İmparator'un Dönüşü · Jedi'ın Dönüşü
Güç Uyanıyor · Son Jedi · Skywalker'ın Yükselişi
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Rogue One · Han Solo
A Droid Story · Rogue Squadron · Taika Waititi filmi
Kevin Feige filmi · 2025 filmi · 2027 filmi
Başlıksız üçleme · Başlıksız film serisi
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Canlı diziler
The Mandalorian · The Book of Boba Fett · Andor · Obi-Wan Kenobi
Rangers of the New Republic · Ahsoka · The Acolyte · Lando
Animasyon diziler
Canon: Klon Savaşları · Rebels · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Bad Batch · Visions
Legends: Droids · Ewoks · Clone Wars
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[edit]