Bu makale gerçek hayatta bulunan bir konuyu ele alıyor.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Star Wars destanı (belirsizlik).

Skywalker destanı olarak da bilinen Star Wars destanı, 1977'de ilk başlığı Star Wars olan Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut ile başlamış Star Wars film destanının ana serisidir. Seri etrafında çok daha geniş bir hikaye oluşmuş olsa da destan filmleri üç üçleme boyunca Skywalker ailesinin hikayesini anlatır. Orijinal üçleme 1977'den 1983'e kadar, ön üçleme 1999'tan 2005'e kadar, devam üçlemesi ise 2015'ten 2019'a kadar sürmüştür.

Hikaye özeti

Kronolojik olarak hikaye, Jedi'ın Seçilmiş Kişi'si olan Anakin Skywalker'ın bir Jedi Şövalyesi olarak yükselip Güç'ün karanlık tarafına düşmesi ve Darth Vader olmasıyla başlıyor. Orijinal üçleme Anakin'in çocukları Luke Skywalker ve Leia Organa'nın Galaktik İmparatorluk'a karşı savaşını ve Luke'un Anakin'i karanlık taraftan kurtarmasını, devam üçlemesi ise Darth Sidious'un torunu olan Rey'in yeni Jedi jenerasyonu olarak yeni bir galaktik çatışmaya katılıp Anakin'in düşmüş torunu Kylo Ren'e ve dedesine karşı olan savaşını anlatıyor.

Üretim

Seri, Yeni Bir Umut'un ve tüm ön üçleme filmlerinin yazarı ve direktörü olan George Lucas tarafından yaratıldı. Diğer destan direktörleri ise Irvin Kershner, Richard Marquand, J.J. Abrams ve Rian Johnson. Film yazarları arasında bulunan isimler ise Leigh Brackett, Lawrence Kasdan, Michael Arndt, Abrams, Johnson, ve Chris Terrio. Gary Kurtz ve Howard G. Kazanjian orijinal üçlemede, Rick McCallum ön üçlemede ve Kathleen Kennedy de devam üçlemesine üretim rolünü aldı.

Filmler

Hikaye sırasıyla:

Özellikler

Bölüm başlıkları

Skywalker destanında yayınlanmış dokuz film "Bölüm" tahsisi ardından kronolojik sırasını belirten Romen rakamı ile tanımlanır. Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut, orijinal olarak Star Wars olarak biliniyordu ve bir devam filminin gelip gelmeyeceği belli değildi. Film, 10 Nisan 1981 yeniden yayınlanışı ile bugünkü adını aldı.

Açılış yazıları

Açılış yazısı, bütün Skywalker filmlerinde aynı formatta görülür. Giriş, "Uzun zaman önce çok, çok uzak bir galakside..." yazısı ve akabinde görülen Star Wars logosundan sonra uzay arkaplanı üzerindeki sarı bir metin hızlı bir şekilde kamerada görülmeyen olayların özetini verir. Harf tipleri küçük farklılıklar gösterse de genellikle aynı formattadır. Bu yazılar için George Lucas'ın çocukluğundaki Flash Gordon serisinden esinlenilmiştir.

Skywalker kanı

Ön üçleme

Star Wars, dokuz film boyunca Skywalker ailesini izliyor:

Orijinal üçleme (evren dışı: 19771983; evren içi: YSÖ 0YSS 4), baş kahraman Luke Skywalker, kardeşi olduğu farkında olmadığı kardeşi Prenses Leia, kaçakçı Han Solo ve Darth Vader'ın kurtuluşunu konu alır.

Ön üçleme (evren dışı: 19992005; evren içi: YSÖ 32YSÖ 19), 9 yaşındaki Anakin Skywalker'ın Tatooine kölesinden Jedi Şövalyesi olma yolundaki maceralarını konu alıyor. Ön üçleme ayrıca Skywalker'ın eşi Padmé Amidala, akıl hocası Obi-Wan Kenobi ve orijinal üçlemedeki olayların temellerini ele alır.

Devam üçlemesi (evren dışı: 20152019; evren içi: YSS 34YSS 35), hurdacı Rey'in Güç'ü keşfetmesi ve yollarında eğitim almaya başlaması, eski Stormtrooper Finn, as pilot Poe Dameron ve Leia Organa ile Han Solo'nun çocuğu olan baş kötü karakter Kylo Ren'in hikayesini ele alır.

Planlama

George Lucas, destan filmleri için "planladığı" film sayısını röportajdan röportaja değiştirmişti (potansiyel olarak on iki tane olacak şekilde). Disney, 2012'de Lucasfilm'i aldıktan sonra destan filmlerinin dokuz tane olacağını "açıkladı". Bu süreçte bir dizi, bir web serisi, Antoloji filmleri, bir film serisi ve bir üçleme üretecek.

Kaynakça

StarWarsOpeningLogo.png
Star Wars destanı
Gizli Tehlike · Klonların Saldırısı · Sith'in İntikamı
Yeni Bir Umut · İmparator'un Dönüşü · Jedi'ın Dönüşü
Güç Uyanıyor · Son Jedi · Skywalker'ın Yükselişi
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Rogue One · Han Solo
A Droid Story · Rogue Squadron · Taika Waititi filmi
Kevin Feige filmi · 2025 filmi · 2027 filmi
Başlıksız üçleme · Başlıksız film serisi
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Canlı diziler
The Mandalorian · The Book of Boba Fett · Andor · Obi-Wan Kenobi
Rangers of the New Republic · Ahsoka · The Acolyte · Lando
Animasyon diziler
Canon: Klon Savaşları · Asiler · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Bad Batch · Visions
Legends: Droids · Ewoks · Clone Wars
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[edit]