Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Stass Allie, Galaktik Cumhuriyet'in son yılları sırasında yaşamış Güç'e hassas Tholothlu dişi bir Jedi Ustası idi. Başka bir Jedi Ustası ve Jedi Yüksek Konseyi üyesi olan Adi Gallia'nın kuzeniydi. Allie, Büyük Cumhuriyet Ordusu içinde Jedi General rütbesini üstlendi ve Gallia'nın ölümünden sonra Klon Savaşları sırasında Jedi Düzeni Yüksek Konseyi'nde bir koltuğa sahip oldu.

Allie, Klon Savaşları'nın son saatleri sırasında Saleucami gezegeninde öldürüldü. Yüce Şansölye Sheev Palpatine'den 66. Emir'i yürürlülüğe koyma komutu alan Klon Komutanı CC-8826 ve bir başka Büyük Ordu klon askeri, generallerinin üzerine ateş açarak Jedi Ustası'nın hayatını sonlandırmıştı. Nihayetinde Jedi İyileştiricileri Grubu’nun bir üyesi oldu ve Medikal Birliği’nin bir yöneticisi olarak hizmet verdi.[5]

Biyografi

Erken yaşam

Stass Allie, Ayrılıkçı Krizi'nden önce Tholoth'da doğmuştu. Güce duyarlı bulunmuştu ve Jedi eğitimine başlamak için Coruscant'taki Jedi Tapınağı'na getirilmişti. En sonunda Jedi Ustası unvanını almıştı.

Geonosis Savaşı

Dosya:Jedi circle-0.jpg

Stass Allie Geonosis Savaşı'ndan önce Jedi saldırı takımının bir parçasıydı.

Jedi Konseyi, Senatör Padmé Amidala, Jedi Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi'nin, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu liderleri ve Geonosisliler tarafından yakalandığını ve idam cezasına çarptırıldığını öğrendikten sonra, Stass Allie göreve alındı. Rehineleri kurtarmak için gönderilen Mace Windu'nun Jedi Saldırı takımına katılan Allie, yoldaş Jedi Ustaları ile birlikte, Ayrılıkçı Droid Ordusu'na karşı Petranaki arenasında yiğitçe savaştı. Çoğu Jedi sonraki çarpışmada hayatını kaybetti. Allie ise hayatta kalan diğer Jedi'lar ile birlikte yeni klon ordusu desteğe gelene kadar hayatta kalmayı başardı. O ve omuz omuza çarpıştığı Bultar Swan, aynı savaş gemisine bindi ve savaşın yayıldığı çöl ovasına geldiler. İkili, Ayrılıkçı Droid Ordusu'yla savaşa başlamadan önce başlarını salladı.

Jedi Yüksek Konseyi

Stass Allie, YSÖ 19'da Jedi Yüksek Konseyi'nde bir koltuğa sahip oldu. Savaşın sonuna kadar Konsey'de görev yapan Allie, Anakin Skywalker'ın Jedi Konseyi'ne katıldığı ve Obi-Wan Kenobi'nin Utapau'ya gönderildiği zamanlarda hologram olarak bulundu.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Ultimate Star Wars
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  3. 3,0 3,1 3,2 StarWars-DatabankII.png Databank'ta Stass Allie (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  5. Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; ForceCollection isimli refler için metin temin edilmemiş
  6. 6,0 6,1 Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Revival isimli refler için metin temin edilmemiş
Advertisement