FANDOM

Premium-Eras-canon
"Askerler, İmparatorluk'unuzun size ihtiyacı var, ileri!"
―Bir patlamada ölmeden kısa bir zaman önce Staz'dan askerlerine[src]

Staz, Galaktik İmparatorluk'un 224. İmparatorluk Zırhlı Bölüğü'nde hizmet eden erkek bir insan binbaşıydı. Mimban seferi sırasında bölüğü yönetti ve askerlerine emirler verirken bir patlama sonucu öldü.[1]

Biyografi

Mimban seferi

"Solo, kalk neredeyse vardık."
"Nereye?"
―Staz ve Han Solo[src]
Dosya:Solo ve staz.jpg

Staz, 10 YSÖ'ye kadar Galaktik İmparatorluk'un Silahlı Kuvvetleri'nde binbaşı rütbesine ulaşan ve 224. İmparatorluk Zırhlı Bölüğü'nü komuta eden insan bir erkekti.[2] Staz, Mimban seferinde İmparatorluk'un ilerlemesine direnç gösteren Mimban Kurtuluş Ordusu'na karşı bölüğü yönetmişti.[1] Onbaşı Han Solo bir patlama sonucu yere düştükten sonra, Staz onun sahaya geri dönmesine yardım etmiş ve hedeflerine neredeyse ulaşmış olduklarını bildirmişti. Solo nereye gittiklerine dair şaşkınlıkla cevap verdiğinde Staz, son bayırın hemen üzerine geldiklerini belirtti. Staz, zaferin ellerinde olduğunu ilan etmeye başladığında, bir patlama tarafından öldürüldü.[1]

Miras

"AT-taşıyıcısı. Biz bunun için geldik. İlerideki operasyonlar bu yolda olmalıdır."
"Evet, ama binbaşı bu yoldan gitmemiz gerektiğini söyledi!"
"Evet, o tarafa git ve öl! "
" Bu tam olarak binbaşına olan şey"
―Tobias Beckett ekibiyle konuşma yaparken araya giren Han Solo
Staz'ın ölümünden sonra şok halinde sipere düşen Han Solo, Vandor Soygunu için bir Y-45 zırhlı nakliye çekicisini çalmaya çalışan kaptan üniformasındaki Tobias Beckett'ı gördü. Beckett ekibi ile konuşurken konuşmaya dalan Han Solo, Staz'ın başka bir yoldan gitmeleri gerektiği emrini verdiğini söyledi ve Beckett, o yoldan gidip ölmesini söyledi. Bunun üzerine Solo, Beckett'ın söylediği şeyin Staz'ın başına geldiğini belirtti.[1]

Kişilik ve özellikler

"Nereye gidiyoruz?"

"Bu son bayırın diğer ucuna. Zafer bizi bekli...""

―Han Solo, tam öldürülürken Staz'a
Staz, koyu bir saç ve açık bir tene sahip insan bir erkekti.[2] Bir binbaşı olmasına rağmen askerlerini en az bir örnekte olsa da ön safhalarda yönetirdi. Bir ast birime kendilerine gelmeleri ve savaşa devam etmeleri için yardım etmişti.[1]

Beceri ve yetenekler

Staz, yoğun çatışma altında bile astlarını ön safhalarda yönetebilen ve E-10 blaster tüfeği kullanan bir askeri.[1]

Ekipman

Bir Galaktik İmparatorluk subayı olan Staz, klasik bir subay üniforması[1], kendi ölçülerine uygun su geçirmez bir palto ve bir plastoid göğüs zırhı giyiyordu.[2] Bunlara ek olarak zırhsız bir kep takar ve blaster tüfeği kullanırdı.[1]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Solo: A Star Wars Story The Official Guide