Malak

Bu zavallı sayfayı yok edin!

Bu sayfa düşük makale kalitesinden ötürü seri kaldırma adayıdır.

Eğer seri kaldırmaya karşıysan lütfen bu şablonu {{Holdon}} ile değiştir ve tartışma sayfasında nedenini belirt. Eğer sayfa açıkça seri kaldırma kriterlerine uymuyorsa ya da düzeltmeyi düşünüyorsan lütfen bu şablonu kaldır. Unutma, eğer sayfayı sen oluşturduysan bu şablonu kaldıramazsın.
Yöneticiler - Sayfayı silmeden önce bu sayfaya bağlantı veren sayfaları ve sayfa geçmişini (son düzenleme) kontrol ediniz.

"Bu bir konsolosluk gemisi. Diplomatik bir görevdeyiz."
"Bu bir konsolosluk gemisiyse, Elçi nerede?"
―Kaptan Antilles ve Darth Vader, Antilles'in ölümünden hemen önce

Tantive IV, (telaffuzu /ˈtæntɪˌvi 'fɔ:r/) Organa Hanesi'nin hizmetinde bulunan bir CR90 Korvetti. Gemi, Galaktik İç Savaş'ın ilk zamanlarında önemli rol oynadı ve Yavin Savaşı'na yaklaşan süreçti Prenses Leia Organa'nın kişisel gemisi olarak kullanıldı. Tantive IV, yaklaşık 35 yıl sonra İlk Düzen ve Direniş arasındaki savaşın zirve noktası olan Exegol Savaşı'nda bulundu. Savaş sırasında Tantive IV, Darth Sidious'ın Güç yıldırımı saldırısı sonucunda yok edildi.

Tasvir

Çoğu CR90 Korveti gibi[22] bu gemi de bembeyazdı ve belirgin biçimde dik, kırmızı çizgiler çekilmişti. Bir devlet gemisi olarak, gemide devlet yemeklerini ağırlamak için yemek odaları ve yıldızlar arası hanedanların yaptıkları müzakerelere uygun konferans merkezleri vardı.Bail Organa'nın gemide bir ofisi bulunuyordu. Tantive IV ayrıca 4x12 yolcu ve 8 küçük kaçış kapsülü bulunduruyordu.

Tarih

Alderaanlı Korveti

Gemi, Klon Savaşları sırasında ve sonrasında Alderaan Senatörü olarak görevlendirilmiş Bail Organa tarafından bir mobil karargah olarak kullanıldı.Organa, Kral Katuunko ile Cumhuriyet'in Ryloth'a erzak & malzeme yardımı görevi için gezegeninin bir hazırlık alanı olarak kullanma olasılığı hakkında görüşmek için gemiyi Toydaria'ya götürdü.[5] Galaktik Cumhuriyet'in yükselişinden 1 yıl sonra Ahsoka Tano, Bail ile görüşmek amacıyla gizlice içeri girdi. Bunu yaparken R2-D2'nun yardımını aldı. Astromekanik droid]], korvetin bir havakapısını açtı, bu sayede uzay kıyafeti giymiş Ahsoka Tano içeri süzülerek girebildi.Sonrasında Raada'nın tahliyesine yardımcı oldu.[12]

Tantive IV, Toydaria'da dok durumunda

YSÖ 5'de Ghost, C-3PO ve R2-D2'yu Tantive IV'de bulunan Bail'a geri verdi. İki droid, bir T-7 iyon bozucu tüfek sevkiyatının İmparatorluk eline düşmesini engelleme görevindeydi ve bu süreçte Ghost mürettebatıyla karşılaştı.[23]

Leia Organa yeterli yaşa gelip talep gününde gemiyi yardım görevlerinde kullanmak için alabildi. İlk görevinde Tantive IV'ü Wobani'ye götürdü ve burada 100 mülteciyi korvete mürettebat olarak işe alma bahanesiyle yaraladı ve farkında olmadan Bail'ıun acı çeken gezegenin halkını yeniden konumlandırmak için yaptığı gizli müzakerelerini yok etti. Leia, Chasmeene ve Chal Hudda gezegenleri de dahil olmak üzere Kalp Mücadelesi'ni tamamlarken gemiyi birkaç görevde daha aldı. Bu sırada Bail, gemiyi hala Paucris Major'daki isyancı üssününü kapsayan isyancı işleri için kullanıyordu. Genel vali, Leia'nın bir İmparatorluk filosunun sisteme yaklaştığını haber verdikten sonra Tantive IV'deki Paucris'den tahliye edildi.

Galaktik İç Savaş

Darth Vader, Ölüm Yıldızı planlarını ararken

Scarif Savaşı'ndan kısa bir süre önce Tantive IV, ciddi şekilde hasar gördüğü bir görevdeydi ve hiper sürücüsü, motorları ve silahlarında kapsamlı onarımlar gerektiriyordu. Asi Filosu Scarif'de mücadele verirken Profundity rıhtımında bu onarımlardan geçiriliyordu. Leia, Tatooine'de sürgünde olan Jedi Obi-Wan Kenobi'yle buluşmak için gemiye bindi fakat tam ayrılacakken savaş patlak verdi. Savaşın sonlarına doğru Tantive IV, çok ciddi hasar almış Asi Amiral Gemisinden Darth Vader onları yakalayamadan Ölüm Yıldızı'nın çalınmış verileriyle ayrılıp savaştan kaçmayı başardılar. Amiral gemisinin aldığı bu büyük hasar korvetlerinde elektrik şebekesine zarar vermiş bulunup, Tantive IV'ün silahlarının ve kalkanlarının kısmen çalışmasına yol açmıştı.

Tantive IV Tatooine'e doğru yöneldi. Mürettebat, hasar nedeniyle gemiyi çalışır durumda tutmak için elinden gelen her şeyi yaptı ve Yüzbaşı Raymus Antilles'i, Tatooine'de gemiyi terk edip, yollarını tamamlamak için yeni bir gemi almayı planlamıştı. Varış noktalarına 8 dakikadan az kala Tantive IV bir İmparatarluk Yıldız Destroyeri Devastator tarafından vuruldu.Çatışma devam ederken Tantive IV'ün ana reaktörü durdu ve stormtrooper'lar gemiye intikal etti. Antilles sivillere kaçış kapsüllerine binmelerini emretti. Prenses Leia yakalandıktan sonra Devestator, hangarlarından birine yerleştirilen Tantive IV'ü kısa bir süreliğine de olsa gördü. İmparatorluk, geminin birçok bölümünü yok etti. Fakat gemi yıllar sonra onarılıp Leia'ya dönebilecek kadar iyi duruma geldi.

Devastator tarafından takip edilirken

Korvetin imhasından önce R2-D2 ve C-3PO, Ölüm Yıldızının çalınmış planlarıyla birlikte kaçış kapsüllerinin içindeydi. Teğmen Ciena Ree kaçış kapsüllerinde yaşam faaliyeti bulunmadığı için komutanının verdiği emri yerine getirmekte tereddüt etti. İmparatorluk daha sonrasında korvetin dehşet bir meteor çarpışmasında yok edildiğini duyurdu.

Kayıp

"Bir mahkum olarak hayatta kaldım, önce Vader'in Yıldız Destroyer'ında ve sonra Ölüm Yıldızı'nda. Başkalarının kaderini hiç öğrenmedim."
―Leia, on yıllar sonra Tantive IV'ün mürettebatına anlatırken

Galaktik İç Savaş'ın sona ermesinden on yıllar sonra, İlk Düzen'in tehdidine karşı Direniş'e liderlik eden Leia Organa, Tantive IV mürettebatına ne olduğunu asla öğrenmediğini de düşünerek deneyimlerini anlattı.

Geri dönüş

Galaktik İç Savaş'ın sona ermesinden yıllar sonra, eski bir İmparatorluk senatörü, karma sisteminde bir hangarda yatan Tantive IV'ün kalıntılarını keşfetti. Leia'nın davasına sempati duyan senatör, eski konsolosluk gemisini onardı ve hediye olarak ona geri verdi. Leia, gemiyi Ajan Kloss'daki Direniş üssünde kişisel amiral gemisi olarak kullandı.

Exegol Savaşı sırasında diğer gemilerle birlikte Tantive IV

Aydaki kışla eksikliği göz önüne alındığında, Direniş destek ekibinin çoğu görevde olmadığında Tantive IV'te yaşadı ve uyudu. Yıldız gemisi daha sonra Direniş tarafından Exegol'daki Sith'e karşı son savaşta kullanıldı.

Sahne arkası

Tantive IV, ilk olarak 1977 yapımı Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut'ta göründü. Filmin ilk sahnesinde gözüken Tantive IV, Star Wars evreninde gözüken ilk gemi olma ayrıcalığına sahiptir.

Tantive IV'ün tasarımı aslen Millennium Falcon için kullanılacaktı. Fakat hem isminin hem de geminin aynı dönemde yayınlanan Space: 1999 dizisindeki Eagle Transporter'a çok benzediği fark edildi ve bu sebeple model üzerinde birtakım değişiklikler yapıldı. Bu yeni model, Millennium Falcon'a nazaran daha az ekran süresi bulunan ve kuşlarla ilgisiz bir isme sahip olan Tantive IV için kullanıldı.

Görünümler

Tantive IV'ün Star Wars Asiler modeli

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 Star Wars Encyclopedia of Starfighters and Other Vehicles
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Star Wars: Ships of the Galaxy
  3. Kayıp Yıldızlar
  4. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Supply Lines"
  6. 6,0 6,1 StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Alderaan cruiser (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  8. Heir to the Jedi
  9. Escape from Darth Vader
  10. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi olaylarının Yavin Savaşı'ndan 35 yıl sonra geçtiğini belirtmektedir. Star Wars: Galaksi Atlası'na göre de Yavin Savaşı YSÖ 0'da geçmedktedir. Böylece Exegol Savaşı'nın YSS 35'de gerçekleştiğini anlayabiliriz.
  11. Star Wars: The Rise of Skywalker: Expanded Edition
  12. 12,0 12,1 Ahsoka
  13. Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  14. Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi
  15. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  16. 16,0 16,1 16,2 Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary
  17. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "A Friend in Need"
  18. 18,0 18,1 Leia, Princess of Alderaan
  19. Rogue One: A Star Wars Story romanlaştırması
  20. Star Wars: Rogue One: A Junior Novel
  21. 21,0 21,1 21,2 "Raymus"—Farklı bir Açıdan
  22. Many, if not all, depictions of CR90 corvettes show a mainly white color scheme. Sources include the Epic Battles Multiplayer Expansion cover art and all instances of such vessels in Star Wars Resistance and Star Wars Asiler.
  23. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Droids in Distress"

Dış bağlantılar