DjinDjarinS2-EW.png
Beni mi arıyorsun?
The Mandalorian dizisinin "Mandalor" isimli ana karakterinin adı Din Djarin!

BabyYoda-Alzmann.png
Beni mi arıyorsun?
Bebek Yoda ve Çocuk olarak bilinen karakterin asıl adı Grogu!

Bu makale televizyon dizisi ile ilgili. Dizinin ana karakteri Din Djarin makalesini arıyor olabilirsiniz.

The Mandalorian, Lucasfilm tarafından üretilen bir canlı çekim Star Wars televizyon dizisidir. Dizi, Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü'nden yaklaşık olarak 5 yıl sonra geçmektedir ve 12 Kasım 2019 tarihinde Disney+ üzerinde yayınlanmaya başlamıştır. Jon Favreau seriyi yazmakta ve baş yapımcılık yapmaktadır. Yönetmenler arasında Dave Filoni, Deborah Chow, Rick Famuyiwa, Bryce Dallas Howard ve Taika Waititi bulunmaktadır.

4 Şubat 2020'de Disney CEO'su Bob Iger, serinin ikinci sezonunun 2020 Ekim'inde yayınlanacağını açıkladı.

Olay özeti

Jango ve Boba Fett'in hikayelerinden sonra Star Wars evreninde başka bir savaşçı ortaya çıkıyor. The Mandalorian İmparatorluk'un çöküşünden sonra, İlk Düzen'in yükselişinden önce geçiyor. Galaksinin dış bölgelerinde, Yeni Cumhuriyet otoritesinden uzak yerlerdeki yalnız bir silahşörün maceralarını izliyoruz…[9]

Gelişme

"The Mandalorian'ın çoğunu ben yazdığımdan, onu bütçesi kısmen düşük olsa da etkileri muhteşem olan ilk Star Wars filminin ölçeğinde kapasitemize uygun olarak yazdım."
―Jon Favreau

Seri, 9 Kasım 2017 tarihinde üç aylık bir Disney kazanç çağrısı sırasında Disney CEO'su Robert Iger tarafından duyuruldu.[1] 10 Mayıs 2018'de, Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin ilk gösteriminde Anthony Carboni ile röportajında ​​Jon Favreau, yaklaşmakta olan canlı çekim bir Star Wars aksiyon televizyon dizisinin bir sezonunu yazmayı yarı yarıya tamamladığını açıkladı.[10] Bir galada Nerdist üyesi Dan Casey ile yapılan bir röportaj sırasında Favreau, dizinin Yavin Savaşı'ndan yedi yıl sonra geçeceğini ve tüm yeni karakterlerin yer aldığını doğruladı. Favreau ayrıca, işi almadan önce bile Lucasfilm'e dizinin ne hakkında olacağını göstermek için dört senaryo yazdığını açıkladı.[11][12]

6 Ağustos 2018'de, The New York Times, Disney'in yeni yayın hizmeti olan Disney+'dan bahsetti ve Favreau'nun Star Wars dizisinin on bölümünün yaklaşık 100 milyon dolar civarında tutacağını belirtti. The New York Times’a gönderilen bir e-postada Favreau, Disney’in yeni yayın hizmetinin bir hikayenin birkaç bölüm boyunca sürme olanağını sağlayacağını belirtti.[13] 26 Ekim 2018’de, Boba Fett etrafında geçtiği söylenen bir filmin, Lucasfilm’in The Mandalorian’a odaklanmasıyla iptal edildiği bildirildi.[14] 13 Kasım 2018'de, Pedro Pascal'ın dizideki başrolü oynamak için görüşmelerde bulunduğu bildirildi.[15] Ertesi gün, Gina Carano'nun Variety'ye göre oyuncu kadrosuna katıldığı açıklandı.[16] 30 Kasım'da tekrar Variety, Nick Nolte'un şovun oyuncu kadrosuna eklendiğini bildirdi. 12 Aralık'ta Lucasfilm, Pascal, Carano ve Nolte'nin oyuncu kadrosunda olduğunu, onlarla birlikte Giancarlo Esposito, Emily Swallow, Carl Weathers, Omid Abtahi ve Werner Herzog ile birlikte oyuncu kadrosunu resmen açıkladı.[17] 19 Aralık'ta Kara Panter'in bestecisi Ludwig Göransson'un dizinin müziklerini besteleyeceği açıklandı.[18]

Dave Filoni'nin Mandalor eskizleri

Favreau, dizinin ilk bölümündeki rolünü "Bir şef olmak gibi. Menüyü siz yazıyorsunuz, kadroyu yaptığı şeylerde başarılı olan insanlarla doldurup aslında yemeği yapan insanlara rehberlik ediyorsunuz, sözler ile uğraşıyorsunuz. En sonunda da teslim." Bu serideki çalışmalarını Iron Man çalışmalarıyla kıyaslayan Favreau, iki yapımda da çok baskı hissetmediğini belirmişti.[12] Çekim sırasında, Favreau Instagram hesabındaki stüdyo fotoğraflarını paylaştı.[19] Star Wars'un yaratıcısı George Lucas, Favreau'ya doğum günü sürprizi yapma amacıyla çekim sırasında seti ziyaret etti.[20] Yönetmen Taika Waititi'ye göre, dizi Star Wars orijinal üçlemesinin tonuyla uyumlu olacak.[21] Waititi, 50-60 stormtrooper'ın bulunduğu bir sahne çekildiğini ortaya koydu.[22] Bazı Star Wars hayranlarının başka şeylerden hoşlandığını kabul eden Favreau, Star Wars: Klon Savaşları televizyon dizisi ve Star Wars Legends senaryosunun unsurlarını dahil etmeyi seçti.[23] California'daki Manhattan Sahili'nde bir stüdyoda çekim yaparken, polis soruşturmasına yol açarak, bir ekipman setten çalındı.[24][25] ILM, The Mandalorian ve diğer projeler üzerinde çalışmak için Londra merkezli yeni bir ILM TV bölümü açtı.[26] İlk olarak Disney Accelorator konferansında belirtildiği gibi,[27] serinin özel efektleri Epic Games tarafından geliştirilen bir video oyunu cihazı kullanıldı.[28] Dizide ayrıca California'da bir ardiyede hareket yakalama teknolojisi kullanıldı.[29] İlk sezon Şubat 2019’da çekildi.[30] Söylentiye göre sezonun her bölümünün yapımında 15 milyon dolar harcandı.[31]

2 Nisan 2019'da, ilk sezonun yayınlanmasından önce bile, The Mandalorian için ikinci bir sezonun Lucasfilm tarafından istendiği bildirildi.[32] Collider'ın Favreau ile yaptığı The Lion King röportajında Favreau, ön çekimin yolda olduğunu ve ikinci sezonu yazdığını söyledi.[33] Rick Famuyiwa, bu sezon için açığa çıkmamış sayıda bölüm yönetecek.[34]

Yayınlanma

Dizi, 12 Kasım 2019'da başlangıç yapacak.[2] Dizinin ürünleri 4 Ekim 2019'da yapılacak olan Triple Force Friday'de piyasaya sürülecek.[35] Favreau, Filoni ve oyuncuların geri kalanı 14 Nisan'da yapılan Chicago Kutlaması'nda bir Mandalorian paneli yapmış ve ilk gösterimler oradaki hayranlara gösterilmişti.[36] Birkaç gün sonra oyuncular Good Morning America'ya konuk oldu.[37]

23 Ağustos 2019'da Anaheim'daki D23 Expo'da Favreau, Filoni ve oyuncular Pascal, Carano, Weathers, Waititi ve Ming-na Wen'in bulunduğu bir panelde The Mandalorian'ın ilk fragmanı yayınlandı.[38]

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

Ana oyuncu kadrosunun yanı sıra 501. Lejyon üyeleri de figüran stormtrooper rolü için çağırıldı.[53]

Ekip

Sezonlar

Sezon Logo Bölümler İlk yayın tarihi Son yayın tarihi
Bir
TheMandalorian-Logo.jpg
8 bölüm[54]
12 Kasım 2019[2]
27 Aralık 2019[55]
İki
TheMandalorianSeasonTwoLogo.png
8 bölüm[56]
30 Ekim 2020[57]
Duyurulacak
Üç[58]
Duyurulacak
Duyurulacak
Duyurulacak

Bibliyografi

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 Littleton, Cynthia (2017-11-09). New 'Star Wars' Trilogy in Works With Rian Johnson, TV Series Also Coming to Disney Streaming Service. Variety. Archived from the original on Kasım 9, 2017. Retrieved on Kasım 9, 2017.
  2. 2,0 2,1 2,2 StarWars.com StarWars.comD23 Expo 2019: The Mandalorian Poster Revealed (yedek bağlantı)
  3. 3,0 3,1 StarWars.com StarWars.comJon Favreau to Executive Produce and Write Live-Action Star Wars Series (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 THE MANDALORIAN Project One-Sheet 10.9. Retrieved on Ekim 18, 2019.
  5. 5,0 5,1 5,2 The Mandalorian | Disney+ Originals. Retrieved on Eylül 23, 2019.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 6,14 6,15 6,16 StarWars.com StarWars.comThe Mandalorian First Image, Directors Revealed (yedek bağlantı)
  7. 7,00 7,01 7,02 7,03 7,04 7,05 7,06 7,07 7,08 7,09 7,10 7,11 7,12 7,13 7,14 7,15 StarWars.com StarWars.comPedro Pascal Revealed as The Mandalorian
  8. 2019 yılında D23 Expo'da gösterilen bir zaman çizelgesine göre The Mandalorian, Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü'nden 5 yıl sonrasında geçmektedir. Star Wars: Galaksi Atlası, Jedi'ın Dönüşü olaylarını YSS 4 olarak gösterdiği için The Mandalorian YSS 9'da geçmektedir.
  9. Facebook icon.svg Jon Favreau - Facebook
  10. SWYTlogo.png Resmi Star Wars YouTube kanalı'nda Live From the Red Carpet of Solo: A Star Wars Story!
  11. Marnell, Blair (May 11, 2018). Exclusive Details on Jon Favreau's STAR WARS TV Series. nerdist.com. Archived from the original on Eylül 17, 2018.
  12. 12,0 12,1 Belloni, Matthew (August 21, 2019). Jon Favreau Unveils 'Star Wars' Series 'The Mandalorian,' Marvel Plans and a New Venture. The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com.
  13. Barnes, Brookswork. Disney's Streaming Service Starts to Come Into Focus. The New York Times. nytimes.com. Archived from the original on Ağustos 6, 2018. Retrieved on Ağustos 6, 2018.
  14. Holmes, Adam (October 26, 2018). The Boba Fett Movie Isn't Happening Anymore. Retrieved on Ekim 26, 2018.
  15. Lussier, Germain (November 13, 2018). The Mandalorian Picks Up Game of Thrones Pedro Pascal as Its Lead. Retrieved on Kasım 13, 2018.
  16. Otterson, Joe (2018-11-14). Gina Carano Joins 'Star Wars' Series 'The Mandalorian'. Variety. Retrieved on Kasım 14, 2018.
  17. Otterson, Joe (2018-11-30). ‘The Mandalorian’ Adds Nick Nolte to Cast. Variety. Retrieved on Kasım 30, 2018.
  18. 18,0 18,1 StarWars.com StarWars.comLudwig Göransson to Compose Score for The Mandalorian
  19. StarWars.com StarWars.comJon Favreau's Behind-The-Scenes Photos from the Set of The Mandalorian
  20. InstagramIcon.png Jon Favreau - Instagram
  21. Topel, Fred (February 4, 2019). 'The Mandalorian' Director Taika Waititi Says the First ‘Star Wars’ Live-Action Series is Close to the Original Trilogy [TCA 2018]. /Film.
  22. D'Alessandro, Anthony (2019-02-04). Is Taiki Waititi Directing 'Guardians of the Galaxy Vol. 3'?. Deadline. Retrieved on Şubat 5, 2019.
  23. 23,0 23,1 23,2 23,3 SWYTlogo.png Resmi Star Wars YouTube kanalı'nda The Mandalorian Panel - Sunday
  24. Walters, Mike; Steiner, Erica (October 24, 2018). Police Investigating Theft on Set of 'Star Wars' New Series 'The Mandalorian'. theblast.com.
  25. Parker, Ryan (October 25, 2018). Grand Theft Investigated at Studio Hosting Star Wars TV Show 'The Mandalorian'. The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com.
  26. INDUSTRIAL LIGHT & MAGIC LAUNCHES ‘ILM TV’. ilm.com. Retrieved on Kasım 7, 2018.
  27. 2018 Disney Accelerator Demo Day to Livestream on ABCNews.com. .thewaltdisneycompany.com (October 9, 2018).
  28. The Innovators. dga.org (Spring 2019).
  29. Chitwood, Adam (April 18, 2019). 'The Mandalorian' Actor Giancarlo Esposito Describes the New Technology Used on the 'Star Wars' Show. collider.com.
  30. Newbold, Mark (February 16, 2019). The Mandalorian: It’s a wrap!. fanthatracks.com.
  31. Franklin, Garth (July 11, 2019). Momoa’s “See” & “Mandalorian” Cost A Fortune. Dark Horizons.
  32. Marc, Christopher (April 2, 2019). EXCLUSIVE: 'Star Wars' Live-Action Series 'The Mandalorian' Is Already Expected To Land A Season 2 On Disney+. hnentertainment.co.
  33. Chitwood, Adam (July 12, 2019). Exclusive: Jon Favreau Says He’s Already Writing and Pre-Shooting ‘The Mandalorian’ Season 2. Collider.
  34. Rick Famuyiwa Set To Direct Episodes Of ‘The Mandalorian’ Season 2 (EXCLUSIVE). Archived from the original on Ağustos 22, 2019. Retrieved on Ağustos 22, 2019.
  35. StarWars.com StarWars.comTriple Force Friday Announced (yedek bağlantı)
  36. StarWars.com StarWars.comThe Mandalorian Panel Confirmed for Star Wars Celebration Chicago (yedek bağlantı)
  37. Cast and creators of 'The Mandalorian' share details of highly-anticipated new 'Star Wars' show. goodmorningamerica.com (April 19, 2019).
  38. StarWars.com StarWars.comThe Galaxy Far, Far Away Just Got A Little Bigger… (yedek bağlantı)
  39. Episodic Photos | DTCI Media (October 29, 2019). Retrieved on Ekim 29, 2019.
  40. 40,0 40,1 40,2 Breznican, Anthony (April 14, 2019). Here's what happened in the secret footage of The Mandalorian. Retrieved on Nisan 15, 2019.
  41. 41,0 41,1 Anthony Breznican (2019-11-4). First Look: Ming-Na Wen’s Star Wars Assassin From The Mandalorian. Vanity Fair.
  43. Breznican, Anthony (April 14, 2019). The Mandalorian is described as Clint Eastwood in Star Wars. Retrieved on Nisan 15, 2019.
  44. 44,0 44,1 44,2 44,3 44,4 44,5 44,6 44,7 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Bölüm Chapter 1: The Mandalorian" credits
  45. The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Bölüm Chapter 3: The Sin" credits
  46. The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Bölüm Chapter 2: The Child" credits
  47. Breznican, Anthony (2019-11-22). The Mandalorian Episode Three Easter Eggs: Life Day, Iron Man, Princess Leia, and More. Vanity Fair. Retrieved on Kasım 22, 2019.
  48. Griffin, David (August 24, 2019). THE MANDALORIAN: 12 NEW IMAGES FROM THE DISNEY+ STAR WARS SERIES. Retrieved on Ağustos 24, 2019.
  49. 49,0 49,1 49,2 49,3 49,4 49,5 Lussier, Germain (2019-12-13). The Mandalorian Gave Us a Few New Stars to Gaze at This Week. Gizmodo. Archived from the original on Aralık 13, 2019. Retrieved on Aralık 13, 2019.
  50. TwitterLogo.svg Eric Goldman (@TheEricGoldman) on Twitter "Bob Iger says Ming-Na Wen is part of The Mandalorian! On camera? Voice role? (Did we know this? I didn’t know it!) #D23Expo"
  51. TwitterLogo.svg Natalia Tena (@NatTenaLady) on Twitter "The @themandalorian trailer is finally here! Can you spot my purple alien face? So honoured to have been part of this banging series, my inner geek is doing backflips with bells on."
  52. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Unmasked isimli refler için metin temin edilmemiş
  53. Snowden, Scott (May 2, 2019). 'The Mandalorian': Here's What We Know So Far About the 'Star Wars' Live Action Show. Retrieved on Haziran 10, 2019.
  54. Couch and McMillan, Aaron and Graeme (December 10, 2018). 'The Mandalorian': Jon Favreau Teases Disney+ Series at Star Wars Celebration. The Hollywood Reporter. Archived from the original on Kasım 13, 2019.
  55. The Mandalorian Media Kit. Disney Direct-to-Consumer & International. The Walt Disney Company. Archived from the original on Şubat 3, 2020. Retrieved on Şubat 3, 2020.
  56. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; EW Mando S2 isimli refler için metin temin edilmemiş
  57. StarWars.com StarWars.comThe Mandalorian Season Two Begins October 30 on Disney+ (yedek bağlantı)
  58. Vary, Adam B. (2019-07-12). A 'Mandalorian' Movie? Pedro Pascal and Jon Favreau on the Future of the Newest 'Star Wars' Franchise. Variety. Variety. Archived from the original on Haziran 16, 2020. Retrieved on Haziran 16, 2020.

Dış bağlantılar

The Mandalorian Official Logo.jpg

Sezon Bir
1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8
Sezon İki
9 · 10 · 11 · 12 · 13 · 14 · 15 · 16
Sezon Üç
Kitaplar
Romanlar
An Original Novel · Junior Novel
Genç okuyucular
A Clan of Two · Allies & Enemies · This is the Way · Studio Fun book
Referans kitapları
The Art of (Sezon Bir) · The Ultimate Visual Guide
Poster kitapları
1 · 2
Çizgi romanlar
Ekran çizgi romanı · Marvel serisi · IDW serisi
Diğer materyaller
Bölüme göre skor: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8
Disney Gallery: The Mandalorian
[edit]

StarWarsOpeningLogo.png
Star Wars destanı
I: Gizli Tehlike · II: Klonların Saldırısı · III: Sith'in İntikamı
IV: Yeni Bir Umut · V: İmparator'un Dönüşü · VI: Jedi'ın Dönüşü
VII: Güç Uyanıyor · VIII: Son Jedi · IX: Skywalker'ın Yükselişi
Antoloji Serisi
Rogue One · Han Solo
Başlıksız film serisi
Başlıksız film (2023)
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Başlıksız üçleme · Başlıksız film (2025)
Başlıksız film (2027) · Başlıksız film (Kevin Feige) · Başlıksız film (Taika Waititi)
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Televizyon dizileri
Canon:
Klon Savaşları · Rebels · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Mandalorian · The Bad Batch
Cassian Andor dizisi · Obi-Wan Kenobi dizisi · Başlıksız dizi
Legends:
Droids · Ewoks · Klon Savaşları
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[edit]