Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale televizyon dizisi ile ilgili. Dizinin ana karakteri Din Djarin makalesini arıyor olabilirsiniz.

The Mandalorian, Lucasfilm tarafından üretilen bir canlı çekim Star Wars televizyon dizisidir. Dizi, Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü'nden yaklaşık olarak 5 yıl sonra geçmektedir ve 12 Kasım 2019 tarihinde Disney+ üzerinde yayınlanmaya başlamıştır. Jon Favreau seriyi yazmakta ve baş yapımcılık yapmaktadır. Yönetmenler arasında Dave Filoni, Deborah Chow, Rick Famuyiwa, Bryce Dallas Howard ve Taika Waititi bulunmaktadır.

4 Şubat 2020'de Disney CEO'su Bob Iger, serinin ikinci sezonunun 2020 Ekim'inde yayınlanacağını açıkladı.

Olay özeti

Jango ve Boba Fett'in hikayelerinden sonra Star Wars evreninde başka bir savaşçı ortaya çıkıyor. The Mandalorian İmparatorluk'un çöküşünden sonra, İlk Düzen'in yükselişinden önce geçiyor. Galaksinin dış bölgelerinde, Yeni Cumhuriyet otoritesinden uzak yerlerdeki yalnız bir silahşörün maceralarını izliyoruz…[9]

Gelişme

"The Mandalorian'ın çoğunu ben yazdığımdan, onu bütçesi kısmen düşük olsa da etkileri muhteşem olan ilk Star Wars filminin ölçeğinde kapasitemize uygun olarak yazdım."
―Jon Favreau

Seri, 9 Kasım 2017 tarihinde üç aylık bir Disney kazanç çağrısı sırasında Disney CEO'su Robert Iger tarafından duyuruldu.[1] 10 Mayıs 2018'de, Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin ilk gösteriminde Anthony Carboni ile röportajında ​​Jon Favreau, yaklaşmakta olan canlı çekim bir Star Wars aksiyon televizyon dizisinin bir sezonunu yazmayı yarı yarıya tamamladığını açıkladı.[10] Bir galada Nerdist üyesi Dan Casey ile yapılan bir röportaj sırasında Favreau, dizinin Yavin Savaşı'ndan yedi yıl sonra geçeceğini ve tüm yeni karakterlerin yer aldığını doğruladı. Favreau ayrıca, işi almadan önce bile Lucasfilm'e dizinin ne hakkında olacağını göstermek için dört senaryo yazdığını açıkladı.[11][12]

6 Ağustos 2018'de, The New York Times, Disney'in yeni yayın hizmeti olan Disney+'dan bahsetti ve Favreau'nun Star Wars dizisinin on bölümünün yaklaşık 100 milyon dolar civarında tutacağını belirtti. The New York Times’a gönderilen bir e-postada Favreau, Disney’in yeni yayın hizmetinin bir hikayenin birkaç bölüm boyunca sürme olanağını sağlayacağını belirtti.[13] 26 Ekim 2018’de, Boba Fett etrafında geçtiği söylenen bir filmin, Lucasfilm’in The Mandalorian’a odaklanmasıyla iptal edildiği bildirildi.Kaynak hatası <ref> etiketi için </ref> kapanışı eksik 30 Kasım'da tekrar Variety, Nick Nolte'un şovun oyuncu kadrosuna eklendiğini bildirdi. 12 Aralık'ta Lucasfilm, Pascal, Carano ve Nolte'nin oyuncu kadrosunda olduğunu, onlarla birlikte Giancarlo Esposito, Emily Swallow, Carl Weathers, Omid Abtahi ve Werner Herzog ile birlikte oyuncu kadrosunu resmen açıkladı.[14] 19 Aralık'ta Kara Panter'in bestecisi Ludwig Göransson'un dizinin müziklerini besteleyeceği açıklandı.[15]

Dave Filoni'nin Mandalor eskizleri

Favreau, dizinin ilk bölümündeki rolünü "Bir şef olmak gibi. Menüyü siz yazıyorsunuz, kadroyu yaptığı şeylerde başarılı olan insanlarla doldurup aslında yemeği yapan insanlara rehberlik ediyorsunuz, sözler ile uğraşıyorsunuz. En sonunda da teslim." Bu serideki çalışmalarını Iron Man çalışmalarıyla kıyaslayan Favreau, iki yapımda da çok baskı hissetmediğini belirmişti.[12] Çekim sırasında, Favreau Instagram hesabındaki stüdyo fotoğraflarını paylaştı.[16] Star Wars'un yaratıcısı George Lucas, Favreau'ya doğum günü sürprizi yapma amacıyla çekim sırasında seti ziyaret etti.[17] Yönetmen Taika Waititi'ye göre, dizi Star Wars orijinal üçlemesinin tonuyla uyumlu olacak.[18] Waititi, 50-60 stormtrooper'ın bulunduğu bir sahne çekildiğini ortaya koydu.[19] Bazı Star Wars hayranlarının başka şeylerden hoşlandığını kabul eden Favreau, Star Wars: Klon Savaşları televizyon dizisi ve Star Wars Legends senaryosunun unsurlarını dahil etmeyi seçti.[20] California'daki Manhattan Sahili'nde bir stüdyoda çekim yaparken, polis soruşturmasına yol açarak, bir ekipman setten çalındı.[21][22] ILM, The Mandalorian ve diğer projeler üzerinde çalışmak için Londra merkezli yeni bir ILM TV bölümü açtı.[23] serinin özel efektleri Epic Games tarafından geliştirilen bir video oyunu cihazı kullanıldı.[24] Dizide ayrıca California'da bir ardiyede hareket yakalama teknolojisi kullanıldı.[25] İlk sezon Şubat 2019’da çekildi.[26] Söylentiye göre sezonun her bölümünün yapımında 15 milyon dolar harcandı.[27]

2 Nisan 2019'da, ilk sezonun yayınlanmasından önce bile, The Mandalorian için ikinci bir sezonun Lucasfilm tarafından istendiği bildirildi.[28] Collider'ın Favreau ile yaptığı The Lion King röportajında Favreau, ön çekimin yolda olduğunu ve ikinci sezonu yazdığını söyledi.[29] Rick Famuyiwa, bu sezon için açığa çıkmamış sayıda bölüm yönetecek.[30]

Yayınlanma

Dizi, 12 Kasım 2019'da başlangıç yapacak.[2] Dizinin ürünleri 4 Ekim 2019'da yapılacak olan Triple Force Friday'de piyasaya sürülecek.[31] Favreau, Filoni ve oyuncuların geri kalanı 14 Nisan'da yapılan Chicago Kutlaması'nda bir Mandalorian paneli yapmış ve ilk gösterimler oradaki hayranlara gösterilmişti.[32] Birkaç gün sonra oyuncular Good Morning America'ya konuk oldu.[33]

23 Ağustos 2019'da Anaheim'daki D23 Expo'da Favreau, Filoni ve oyuncular Pascal, Carano, Weathers, Waititi ve Ming-na Wen'in bulunduğu bir panelde The Mandalorian'ın ilk fragmanı yayınlandı.[34]

Jenerik

Türe göre 
Oyuncular Ekip

Oyuncular

Ana oyuncu kadrosunun yanı sıra 501. Lejyon üyeleri de figüran stormtrooper rolü için çağırıldı.[49]

Ekip

  • Jon Favreau – baş yapımcı, yazar & bölüm yönetmeni[5]
  • Kathleen Kennedy – baş yapımcı[6]
  • Dave Filoni – baş yapımcı, yazar & bölüm yönetmeni[6]
  • Colin Wilson – baş yapımcı[6]
  • Karen Gilchrist – yardımcı baş yapımcı[6]
  • Deborah Chow – bölüm yönetmeni[6]
  • Rick Famuyiwa – bölüm yönetmeni[6]
  • Bryce Dallas Howard – bölüm yönetmeni[6]
  • Taika Waititi – bölüm yönetmeni[6]
  • Ludwig Göransson – müzik bestecisi[15]
  • Doug Chiang – tasarımcı[20]

Sezonlar

Sezon Logo Bölümler İlk yayın tarihi Son yayın tarihi
Bir
TheMandalorian-Logo.jpg
8 bölüm[50]
12 Kasım 2019[2]
27 Aralık 2019[51]
İki
TheMandalorianSeasonTwoLogo.png
8 bölüm[52]
30 Ekim 2020[53]
Duyurulacak
Üç[54]
Duyurulacak
Duyurulacak
Duyurulacak

Kaynakça

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 New 'Star Wars' Trilogy in Works With Rian Johnson, TV Series Also Coming to Disney Streaming Service (2017-11-09). variety.com. Variety. 9 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  2. 2,0 2,1 2,2 StarWars.com StarWars.comD23 Expo 2019: The Mandalorian Poster Revealed (yedek bağlantı)
  3. 3,0 3,1 StarWars.com StarWars.comJon Favreau to Executive Produce and Write Live-Action Star Wars Series (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 THE MANDALORIAN Project One-Sheet 10.9. lumiere-a.akamaihd.net. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  5. 5,0 5,1 5,2 The Mandalorian | Disney+ Originals. disneyplusoriginals.disney.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 6,14 6,15 6,16 StarWars.com StarWars.comThe Mandalorian First Image, Directors Revealed (yedek bağlantı)
  7. 7,00 7,01 7,02 7,03 7,04 7,05 7,06 7,07 7,08 7,09 7,10 7,11 7,12 7,13 7,14 7,15 StarWars.com StarWars.comPedro Pascal Revealed as The Mandalorian
  8. 2019 yılında D23 Expo'da gösterilen bir zaman çizelgesine göre The Mandalorian, Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü'nden 5 yıl sonrasında geçmektedir. Star Wars: Galaksi Atlası, Jedi'ın Dönüşü olaylarını YSS 4 olarak gösterdiği için The Mandalorian YSS 9'da geçmektedir.
  9. Facebook icon.svg Jon Favreau - Facebook
  10. SWYTlogo.png Resmî Star Wars YouTube kanalında Live From the Red Carpet of Solo: A Star Wars Story! (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  11. Exclusive Details on Jon Favreau's STAR WARS TV Series (May 11, 2018). nerdist.com. nerdist.com. 17 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  12. 12,0 12,1 Jon Favreau Unveils 'Star Wars' Series 'The Mandalorian,' Marvel Plans and a New Venture (August 21, 2019). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  13. Disney's Streaming Service Starts to Come Into Focus. The New York Times. nytimes.com. 6 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  14. ‘The Mandalorian’ Adds Nick Nolte to Cast (2018-11-30). variety.com. Variety. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  15. 15,0 15,1 StarWars.com StarWars.comLudwig Göransson to Compose Score for The Mandalorian
  16. StarWars.com StarWars.comJon Favreau's Behind-The-Scenes Photos from the Set of The Mandalorian
  17. InstagramIcon.png Jon Favreau - Instagram
  18. 'The Mandalorian' Director Taika Waititi Says the First ‘Star Wars’ Live-Action Series is Close to the Original Trilogy [TCA 2018] (February 4, 2019). slashfilm.com. /Film. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  19. Is Taiki Waititi Directing 'Guardians of the Galaxy Vol. 3'? (2019-02-04). deadline.com. Deadline. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  20. 20,0 20,1 20,2 20,3 SWYTlogo.png Resmî Star Wars YouTube kanalında The Mandalorian Panel - Sunday (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  21. Police Investigating Theft on Set of 'Star Wars' New Series 'The Mandalorian' (October 24, 2018). theblast.com. theblast.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  22. Grand Theft Investigated at Studio Hosting Star Wars TV Show 'The Mandalorian' (October 25, 2018). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  23. 2018 Disney Accelerator Demo Day to Livestream on ABCNews.com (October 9, 2018). thewaltdisneycompany.com. .thewaltdisneycompany.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  24. The Innovators (Spring 2019). dga.org. dga.org. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  25. 'The Mandalorian' Actor Giancarlo Esposito Describes the New Technology Used on the 'Star Wars' Show (April 18, 2019). collider.com. collider.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  26. The Mandalorian: It’s a wrap! (February 16, 2019). fanthatracks.com. fanthatracks.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  27. Momoa’s “See” & “Mandalorian” Cost A Fortune (July 11, 2019). darkhorizons.com. Dark Horizons. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  28. EXCLUSIVE: 'Star Wars' Live-Action Series 'The Mandalorian' Is Already Expected To Land A Season 2 On Disney+ (April 2, 2019). hnentertainment.co. hnentertainment.co. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  29. Exclusive: Jon Favreau Says He’s Already Writing and Pre-Shooting ‘The Mandalorian’ Season 2 (July 12, 2019). collider.com. Collider. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  30. Rick Famuyiwa Set To Direct Episodes Of ‘The Mandalorian’ Season 2 (EXCLUSIVE). discussingfilm.net. 22 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  31. StarWars.com StarWars.comTriple Force Friday Announced (yedek bağlantı)
  32. StarWars.com StarWars.comThe Mandalorian Panel Confirmed for Star Wars Celebration Chicago (yedek bağlantı)
  33. Cast and creators of 'The Mandalorian' share details of highly-anticipated new 'Star Wars' show (April 19, 2019). goodmorningamerica.com. goodmorningamerica.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  34. StarWars.com StarWars.comThe Galaxy Far, Far Away Just Got A Little Bigger… (yedek bağlantı)
  35. Episodic Photos | DTCI Media (October 29, 2019). dtcimedia.disney.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  36. 36,0 36,1 36,2 Here's what happened in the secret footage of The Mandalorian (April 14, 2019). ew.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  37. 37,0 37,1 Anthony Breznican. First Look: Ming-Na Wen’s Star Wars Assassin From The Mandalorian (2019-11-4). Vanity Fair. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  39. The Mandalorian is described as Clint Eastwood in Star Wars (April 14, 2019). ew.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  40. 40,0 40,1 40,2 40,3 40,4 40,5 40,6 40,7 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Bölüm Chapter 1: The Mandalorian" credits
  41. The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Bölüm Chapter 3: The Sin" credits
  42. The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Bölüm Chapter 2: The Child" credits
  43. The Mandalorian Episode Three Easter Eggs: Life Day, Iron Man, Princess Leia, and More (2019-11-22). vanityfair.com. Vanity Fair. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  44. THE MANDALORIAN: 12 NEW IMAGES FROM THE DISNEY+ STAR WARS SERIES (August 24, 2019). me.ign.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  45. 45,0 45,1 45,2 45,3 45,4 45,5 The Mandalorian Gave Us a Few New Stars to Gaze at This Week (2019-12-13). io9.gizmodo.com. Gizmodo. 13 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  46. TwitterLogo.svg Twitter'da Eric Goldman (@TheEricGoldman) "Bob Iger says Ming-Na Wen is part of The Mandalorian! On camera? Voice role? (Did we know this? I didn’t know it!) #D23Expo"
  47. TwitterLogo.svg Twitter'da Natalia Tena (@NatTenaLady) "The @themandalorian trailer is finally here! Can you spot my purple alien face? So honoured to have been part of this banging series, my inner geek is doing backflips with bells on."
  48. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Unmasked isimli refler için metin temin edilmemiş
  49. 'The Mandalorian': Here's What We Know So Far About the 'Star Wars' Live Action Show (May 2, 2019). space.com. (yedek bağlantı doğrulanmamış!)
  50. 'The Mandalorian': Jon Favreau Teases Disney+ Series at Star Wars Celebration (December 10, 2018). hollywoodreporter.com. The Hollywood Reporter. 13 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  51. The Mandalorian Media Kit. Disney Direct-to-Consumer & International. The Walt Disney Company. 3 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  52. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; EW Mando S2 isimli refler için metin temin edilmemiş
  53. StarWars.com StarWars.comThe Mandalorian Season Two Begins October 30 on Disney+ (yedek bağlantı)
  54. Vary, Adam B.. A 'Mandalorian' Movie? Pedro Pascal and Jon Favreau on the Future of the Newest 'Star Wars' Franchise (2019-07-12). Variety. Variety. 16 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.

Dış bağlantılar

The Mandalorian Official Logo.jpg

Sezon Bir
1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8
Sezon İki
9 · 10 · 11 · 12 · 13 · 14 · 15 · 16
Sezon Üç
Kitaplar
Romanlar
An Original Novel · Junior Novel
Young readers
A Clan of Two · Allies & Enemies · This is the Way
Studio Fun kitabı · Magnetik Ciltli
Reference
The Art of (Sezon Bir) · The Ultimate Visual Guide
Poster kitapları
1 · 2
Çizgi romanlar
Ekran çizgi romanı · Marvel serisi · IDW serisi
Diğer materyaller
Bölüme göre skor: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · 8 · 9-12 · 13-16
Disney Gallery: The Mandalorian
[düzenle]
StarWarsOpeningLogo.png
Star Wars destanı
Gizli Tehlike · Klonların Saldırısı · Sith'in İntikamı
Yeni Bir Umut · İmparator · Jedi'ın Dönüşü
Güç Uyanıyor · Son Jedi · Skywalker'ın Yükselişi
Yan filmler
Canon:
Klon Savaşları · Rogue One · Han Solo
A Droid Story · Rogue Squadron · Taika Waititi filmi
Kevin Feige filmi · 2025 filmi · 2027 filmi
Başlıksız üçleme · Başlıksız film serisi
Legends:
Holiday Special · Caravan of Courage · The Battle for Endor
Canlı diziler
The Mandalorian · The Book of Boba Fett · Andor · Obi-Wan Kenobi
Rangers of the New Republic · Ahsoka · The Acolyte · Lando
Animasyon diziler
Canon: Klon Savaşları · Asiler · Forces of Destiny · Resistance
Galaxy of Adventures · The Bad Batch · Visions
Legends: Droids · Ewoks · Clone Wars
Diğer Medya
İşitsel dramalar · Kitaplar · Çizgi romanlar · Multimedya projeleri · Parodiler
Rol yapma oyunları · Tema parkı atraksiyonları · Video oyunları
[düzenle]