Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

The Rise of Kylo Ren 2, canon çizgi roman mini serisi Star Wars: The Rise of Kylo Ren'in ikinci baskısıdır. Charles Soule tarafından yazılıp, Will Sliney tarafından resmedilen çizgi roman 8 Ocak 2020 tarihinde Marvel Comics tarafından yayınlanmıştı.

Yayıncının özeti

SNOKE PENÇESİNİ BATIRIYOR! GENÇ BEN SOLO, REN ŞÖVALYELERİ İLE YÜZLEŞİYOR! Yeni Jedi okulunun enkaz haline gelmesi ve ustalarının cinayeti için ava çıkan öğrenciler peşinde olan, Ben Solo galaksideki son arkadaşı, Snoke adında bir adamın yanına gidiyor. Fakat Snoke'un Ben için planları ve sıkıntılı genç Jedi için etkileyici olduğu kadar tehlikeli olan Güç ile alakalı fikirleri var. Eğer Ben gerçekten özgür olmak istiyorsa, aradığı cevaplar karanlık tarafta olabilir. Ve Ren Şövalyeleri'nde. Fakat bu Şövalyeler ile karşılaştığı ilk sefer olmayacak. Geçmişte, Jedi Ustası Luke Skywalker Bilinmeyen Bölgeler'e gidiyor ve geç Ben'i de bir görev için yanına alıyor. Luke Skywalker, meşhur Ren Şövalyeleri'ne karşı durabilecek mi?

Kısa özet

Solo'nun gerçek kişiliği

Uzay istasyonunda Snoke, Ben Solo ile konuşuyor. İstasyonun "büyük gölge" isimli yerde kaybolanlara ışık olması için inşa edildiğinden fakat başarısız olduğundan bahsediyor. Solo, Snoke'a ondan Ren Şövalyeleri hakkında öğrenebileceğini düşündüğünü söylüyor. Snoke bunu kabul ediyor fakat Şövalyelerin eski bir Jedi'ı almayabileceklerinden bahsediyor, özellikle Ben Solo isimli bir tanesini. Ben, isminin gerçek olmayan beklentiler yarattığı için ondan nefret ettiğini söylüyor.

Bir İlk Düzen bekçi droidi Snoke'u, General Brendol Hux'tan gelen bir çağrı konusunda bilgilendiriyor. Snoke droide, Hux ile şu anda konuşamayacağını söylemesini emrediyor. Solo, Hux'un kim olduğunu soruyor. Snoke tek arkadaşının Solo olmadığını söylüyor ve Güç'ün karanlık tarafını tamamen kabul ettiğinde kendi kişiliğine kavuşacağını söyleyerek gerçek ismini istiyor. Snoke ismi Solo'nun zihninde hissediyor ve bunu takdir ediyor. Solo karşı çıkıyor ve onun sadece küçükken düşündüğü bir şey olduğunu söylüyor. Snoke bunun doğru olduğunu belirtiyor çünkü bir çocuğun fikirleri saftır ve kendilerini kandıramazlar.

Snoke, Şövalyelerin Solo'nun kendi kimliğini bulma yolunda ilk adım olduğunu düşünüyor. Solo onların nerede olduğunu soruyor ve Snoke ona, onları kendi başına bulması ve arayışına ilk karşılaştıkları yerde başlaması gerektiğini söylüyor. Snoke, Şövalyelere katılmak konusunda başarısız olamayacağını çünkü bunun hayatına mal olacağını belirtiyor.

Jedi görevi

Yıllar önce, Solo, Luke Skywalker ve Lor San Tekka bir yıldız gemisi ile Elphrona'da bulunan Jedi karakoluna gidiyor. Skywalker Tekka'ya bir Jedi karakolunun Merkez Dünyalar'dan bu kadar uzakta bulunduğundan emin olup olmadığını soruyor. Tekka yolculukları sırasında bir Jedi karakolu tasvirini tanımayı öğrendiğini söylüyor. Bu sırada Snoke, Solo ile zihinsel olarak temasa geçip iyi olup olmadığını soruyor. Solo, "Usta Luke'un tapınağında saklayacağı ve bir daha kullanmayacağı bir çöp" için Dış Halka'nın ucunda bulunan bir karakola gittikleri cevabını veriyor. Solo, Skywalker bir Güç kullanıcısı olarak tam gücüne ulaşmasına izin vermediği için hakkı yenmiş hissediyor.

Elphrona'da, üçlü Yüksek Cumhuriyet Devri'nden beri yüzyıllarca ayakta kalmış olan karakola giriyor. Skywalker bir ışın kılıcı bulduğunda tuzağa düştüğü anısını hatırlayarak Solo'ya dikkatli olmasını söylüyor.

Luke Skywalker, Ren Şövalyeleri ile yüzleşiyor.

Karakolun içinde birçok eser buluyorlar ve bu Tekka'yı Jedi'ların burayı bir depo olarak kullandığı düşüncesine itiyor. Skywalker bir Jedi holokronu bulurken, Solo bir ışın kılıcı tüfeği buluyor. Birdenbire hem usta hem de Padawan bir şey seziyorlar ve arkalarını döndüklerinde Ren Şövalyeleri'nin orada olduğunu farkediyorlar. Şövalyeler'in lideri Ren, Skywalker'a karakolda bulunan her şeyin kendisi ve müttefiklerine ait olduğunu söylüyor. Skywalker buna burasının bir Jedi karakolu olduğu ve son Jedi olduğu için her şeyin ona ait olduğu sözüyle karşı çıkıyor. Şövalyeler'e almaya geldikleri şeyi alacaklarını söyleyerek, Ren ışın kılıcını aktifleştiriyor. Skywalker, Tekka'ya dövüşten uzak kalmasını ve Solo'ya ise Tekka'ya göz kulak olmasını emrediyor. Tekka, Skywalker'ın yedi Şövalye ile tek başına savaşamayacağını söyleyerek karşı çıkıyor. Işın kılıcını aktif hale getiren Skywalker, bir sıkıntı olmayacağını söylüyor.

Ren Şövalyeleri ile savaş

Ren, Şövalyeler'e Skywalker'a saldırma emri veriyor. Saldırılarından kaçarak, Luke Güç'ü kullanıyor ve Şövalyeler'i karakolun duvarlarına doğru fırlatıyor. Kenarda Tekka, Skywalker'ın yetenekleri karşısında şaşırıyor. Skywalker Şövalyeler'e bu kadarın yeterli olup olmadığını soruyor. Ren hala sayıca üstün olduklarını söylüyor. Skywalker silahlarını havaya kaldırıyor ve parçalıyor ve sadece Ren'in silahı kalıyor. Ren ışın kılıcında bir düğmeye basıyor ve Skywalker'a eğer elindeyken ölürse silahın patlayarak herkesi öldüreceğini söylüyor. Ayrıca Solo içindeki karanlık tarafı hissedebildiğini söylüyor. Skywalker, Ren'e ayrılmasını emrediyor. Ren kabul ediyor fakat önce maskesini çıkarıyor. Solo'ya gerçekten bir Jedi olup olmayacağını soruyor ve eğer başı sıkışırsa ve karanlık taraf hakkında daha fazla öğrenmek isterse Şövalyeler'e ulaşmasını söylüyor.

Günümüzde Solo çürümüş maskeyi Jedi karakolunda buluyor. Maskeyi takıyor ve Ren'den Şövalyeler'in merkezi olan Varnak'a gitmesine dair bir mesaj alıyor. Solo maskeyi çıkarırken Hennix, Tai ve Voe ile yüzleşiyor.

Gelişim

Bu baskıyı yaratırken çizer Charles Soule, o zaman daha yayınlanacak olan 2019 yılı Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi filminde Snoke'un aslında Darth Sidious'un bir planı olduğunu biliyordu.

Devamlılık

The Rise of Kylo Ren 2'de Luke Skywalker, Jocasta Nu'nun zulasından bahsediyor. Bu zula ilk defa 2017 çizgi roman serisi Star Wars: Darth Vader (2017)'in Darth Vader (2017) 10 baskısında ortaya çıkmıştı.

Medya

Baskılar

  • UPC 759606097418; 8 Ocak, 2020; Marvel Comics; İlk baskı[1]
    • 00211; Kapak A; Clayton Crain
    • 00221; Kapak B; Jodie Muir
  • UPC 759606097418; 12 Şubat, 2020; Marvel Comics; İkinci baskı[4]
    • 00212; Kapak C; Will Sliney
  • UPC 759606097418; 18 Mart, 2020; Marvel Comics; Üçüncü baskı[5]
    • 00213; Kapak D; Clayton Crain

Kapak galerisi

Görünümler

Türe göre
Karakterler Yaratıklar Droid modelleri Olaylar Konumlar
Organizasyon ve unvanlar Duyarlı türler Taşıt ve gemiler Silah ve teknolojiler Muhtelif

Karakterler

  • Ap'lek (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Cardo (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Hennix
  • Brendol Hux (Sadece bahsi geçti)
  • Obi-Wan Kenobi (Sadece bahsi geçti)
  • Kuruk (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Jocasta Nu (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Ren (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Luke Skywalker (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Snoke
  • Ben Solo
  • Han Solo (Sadece bahsi geçti)
  • Lor San Tekka (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Tai
  • Trudgen (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Ushar (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Vicrul (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Voe

Droid modelleri

  • Bekçi droid
    • Bekçi droid (İlk Düzen)

Olaylar

  • Yüksek Cumhuriyet Devri (Sadece bahsi geçti) (Yüksek Cumhuriyet Devri olarak ilk tanımlanışı) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Yeni Cumhuriyet Devri
    • Elphrona görevi (İlk görünüm) (Geçmişe dönüşlerde göründü)

Konumlar

  • Merkez Dünyalar (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Jocasta Nu'nun zulası (Sadece bahsi geçti) (Jocasta Nu'nun zulası olarak ilk tanımlanışı) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Luke Skywalker'ın Jedi Tapınağı (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Orta Halka (Sadece bahsi geçti)
    • Varnak (İlk bahsedilme) (Vanrak olarak)
  • Dış Halka Bölgeleri
  • Bilinmeyen Bölgeler (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)

Organizasyon ve unvanlar

Duyarlı türler

Taşıt ve gemiler

Silah ve teknolojiler

  • Zırh
    • Kask
  • Blaster (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Top (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Kol topu (Geçmişe dönüşlerde göründü)
      • Cardo'nun kol topu (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Sibernetik (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Mekanik kol (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Droid
  • Çekiç (Sadece bahsi geçti) (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Holokron (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Jedi holokronu (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Sith holokronu (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Işın kılıcı
    • Ben Solo'nun ışın kılıcı
    • Hennix'in ışın kılıcı
    • Luke Skywalker'ın yeşil ışın kılıcı (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Ren (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Tai'nin ışın kılıcı
    • Voe's lightsaber
  • Yakın dövüş silahı (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Balta (Geçmişe dönüşlerde göründü)
      • Vibro balta (Geçmişe dönüşlerde göründü)
        • Mandalor infazcı vibro baltası (Geçmişe dönüşlerde göründü)
          • Ap'lek'in Mandalor infazcı vibro baltası (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Vibro tırpan (Geçmişe dönüşlerde göründü)
      • Vicrul'un tırpanı (Geçmişe dönüşlerde göründü)
    • Vibro satır (Geçmişe dönüşlerde göründü)
      • Trudgen'in vibro satırı (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Tüfek (Geçmişe dönüşlerde göründü)

Muhtelif

Koleksiyonlar

  • Star Wars: The Rise of Kylo Ren TC

Kaynakça

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 MarvelLogo.svg Star Wars: The Rise of Kylo Ren (2019) #2 on Marvel Comics' resmi internet sitesi (backup link)
  2. According to Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Luke Skywalker's Jedi temple was destroyed six years before the Starkiller Incident, which Star Wars: Galaksi Atlası dates to 34 ABY. Therefore, since the events of The Rise of Kylo Ren 2 are set immediately after the temple's destruction, it can be deduced that the story takes place in 28 ABY.
  3. According to an interview with writer Charles Soule on StarWars.com, Ben Solo's encounter with the Knights of Ren in The Rise of Kylo Ren 2 happened when he was a teenager. Aftermath: Empire's End establishes that he was born on Chandrila during the Battle of Jakku, which Star Wars: Galaksi Atlası dates to 5 ABY. From here it can be calculated that the encounter with the Knights of Ren was after Solo turned thirteen in 18 ABY but before he turned twenty in 25 ABY.
  4. Star Wars Rise Of Kylo Ren #2 (2020). Midtown Comics. Midtown Comics. 13 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  5. STAR WARS RISE KYLO REN #2 (OF 4) 3RD PTG CRAIN VAR (2020). Previews World. previewsworld.com. 5 Mart 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.

Dış bağlantılar

Advertisement