FANDOM

Premium-Eras-canon
"Nasıl bu kadar uzun yaşadığımı bilmek ister misin? Ben kimseye güvenmem. Herkesin sana ihanet edeceğini farz et ve hiçbir zaman hayal kırılığına uğramazsın."
―Tobias Beckett, Han Solo'ya[src]

Tobias Beckett, Galaktik İmparatorluk devri sırasında Kızıl Şafak suç çetesi için çalışmış profesyonel bir hırsız ve soyguncu olan erkek bir insandı. Glee Anselm gezegeninde doğan Beckett, hırsızlık görevlerinde yardımcı olması için bir çete kurdu. Çetesine katılan genç bir çamur askeri olan Han Solo'ya bir akıl hocası olmasına rağmen, Beckett kendi çıkarları için çalışan birisiydi. RSKF-44 ağır blaster ve DG-29 ağır blaster tabancası gibi birçok silah kullanıyordu. Ayrıca Solo'ya vermeden önce bir DL-44 ağır blaster tabancasına da sahipti.

Biyografi

Erken hayat

Tobias Beckett, Glee Anselm gezegeninde doğdu.[1] YSÖ 10 yılından bir zaman önce Aurra Sing adlı ödül avcısı ile karşılaşmış ve onun ölümüne yol açmıştı. Sing'in ölümü daha sonradan Beckett ile konuştuğu sırada Lando Calrissian tarafından hatırlatıldı fakat Beckett onu sadece ittiğini, ölümüne sebep olan şeyin yükseklik olduğunu söyledi.[2]

Sahne arkası

"Han'ın bir tür akıl hocası ve bir suçlu olan Beckett adında bir karakteri oynadım."
Woody Harrelson, Tobias Beckett üzerine.[[1]]

Tobias Beckett, 2018 tarihli Star Wars Antolojisi filmi Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nde gözükmektedir ve Woody Harrelson tarafından oynanmaktadır.[2] Erkenden yapılan bir fan spekülasyonu, Harrelson'ın ilk olarak Garris Shrike'ı —A.C. Crispin'in Star Wars Legends'da yer alan The Han Solo Trilogy kitabı serisinde yer alan Han Solo'nun akıl hocası— oynadığını öne sürüyordu fakat bu düşünce Harrelson, Beckett'ın ismini The Tonight Show Starring Jimmy Fallon'da söylemesi ile çürütüldü.[5]

Yazar Lawrence Kasdan ve Jon Kasdan'a göre Tobias Beckett karakteri, Robert Louis Stevenson'ın 1883 tarihli Define Adası adlı romanının ana kötüsü Long John Silver'dan esinlenildi.[6] Beckett'in sonradan yaptığı ihanet, 1977 orijinal üçleme filmi Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut'ta Han Solo'nun Luke Skywalker'a Ölüm Yıldızı'nı yok etmekte yardım etmek için Yavin Savaşı sırasında döndüğü sahneye benzer olması planlanıyordu çünkü iki filmde de alaycı ve yaşlı karakter önce ayrılıp sonradan tekrar dönüyordu fakat Beckett için bu, kahramanlık yerine ihanet yüzündendi.[7] Solo filminin yapımı boyunca Beckett'in adı Mattias[8] idi fakat ileri yapım sürecinde Tobias'a çevrildi.[9]

Görünümler

Kaynaklar

Şablon:Soundcat

Notlar ve referanslar

Şablon:Imagecat

  1. 1,0 1,1 1,2 Solo: A Star Wars Story The Official Guide
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Solo: A Star Wars Story
  3. 3,0 3,1 3,2 StarWars-DatabankII Tobias Beckett (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 Beckett 1
  5. Ridgely, Charlie (2017-03-23). Star Wars: Woody Harrelson Reveals Who He's Playing In Han Solo Movie. ComicBook.com. Archived from the original on Mayıs 27, 2020. Retrieved on Mart 23, 2017.
  6. TwitterLogo Jon Kasdan (@JonKasdan) on Twitter "continued"
  7. The Art of Solo: A Star Wars Story
  8. TwitterLogo Phil Szostak (@PhilSzostak) on Twitter "Yes, as was Lady Proxima from Mother Proxima. Both have been corrected in more recent printings of The Art of Solo. The art books go to print several months ahead of the film's release."