"Dikkat. Düşman Venator-sınıfı sancak gemileri"
―Bir taktik droidi[kaynak]

Cumhuriyet taarruz gemisi veya Jedi Kruvazörü olarak da bilinen Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri, Klon Savaşları sırasında Galaktik Cumhuriyet tarafından kullanılmış kama şekilli sancak gemileriydi. Galaktik Cumhuriyet Donanması'nın omurgası olan Venator, gemiden gemiye çatışma gibi özellikleri sayesinde bir savaş gemisi rolü görebilmesinin yanı sıra Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı yapılan Sullust Savaşı, Christophsis Savaşı ve Coruscant Savaşı gibi Klon Savaşları'nın en önemli çatışmalarında yıldız savaşçıları için nakliyeci rolü de görebiliyordu.[6]

Özellikler

Hangar alanı

Birkaç yıldız savaşçısı bir Venator'un hangarından kalkış yapıyor.

Klon Savaşları'nın ilk safhalarında Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri, geniş sıralı birçok hangar alanına sahipti. Orta kısmında neredeyse gemi boyunca uzanan bir geçide ve her iki tarafında da yıldız savaşçıları için hangar kompartımanlarına sahipti. Gemiye genelde üst kısmında bulunan büyük kapılar ile ulaşılıyordu.[15] Bu alanın baş kısmında yıldız savaşçıları için hiperuzay nakliye halkaları yer alıyordu.[16] Geçidin kıç tarafında zeminde bulunan kapılar açılıp Cumhuriyet fırkateynlerinin inmesine izin veriyordu.[17] Eğer hiçbir kruvazör park halinde değilse alan yıldız savaşçılarının Yıldız Destroyerinden direkt olarak savaşa çıkmasını[18] ya da yürüyücülerin indirme gemileri olmadan konuşlanmasını sağlıyordu.[16] Kıç tarafında geçidi üstten gören yüksek bir komuta istasyonu bulunuyordu.[13] Daha da geride Venator-sınıfı, iskele ve yan tarafında patlama kapıları tarafından korunan hangarlara sahipti.[15]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar