FANDOM

"“Hayatım milleri kapsıyor. Lejyonlar beni sınamak için yükseldi. […] Yükselişim kaçınılmaz. Bir gün, bir yıl, bir binyıl - bu önemli değil. Taş gibi bir sabır ve yıldızların iradesini tutuyorum. Çabanız önemsiz "Ölümünüz aynı olsun.""
―Sith İmparatoru
Eski Sith İmparatorluğu'nda Vitiate, yeniden yapılandırılan Sith İmparatorluğu'nda Sith İmparatoru ve Ebedi İmparatorluk'ta Valkorion olarak bilinen Tenebrae, galaktik gidişatı 1,500 yıldan uzun süredir manipüle eden ve muzzam güce sahip bir karanlık taraf mevcudiyetiydi.

5113 YSÖ'de Lord Dramath'ın gayri meşru Sith oğlu olarak doğan Tenebrae, Medria gezegeni üzerinde on yaşına kadar işkence ve katliam yapan bir yıkım yolunu çizdi. Dramath onunla yüzleştiğinde, Tenebrae babasının gücünü kesti ve bin yıl boyu işkence içinde ruhunu hapsetti. Sonunda, Sithlerin Karanlık Lordu Marka Ragnos Tenebrae'nın gücünü tanıdı ve onu Medria'nın yeni hükümdarı olan Lord Vitiate olarak vaftiz etti. Vitiate, Nathema dünyasını yeniden adlandırdı ve gelecek yüzyıl için kendisini Sith iktidar mücadelelerinden uzaklaştırarak yönetti. Naga Sadow’un Büyük Hiper-Uzay Savaşı’ndaki yenilgisini takiben Vitiate, kalan Sith Lords’u Nathema’ya borçlandırdı ve ayrıntılı bir ritüelde, yaşamlarını ve tüm gezegenin yaşamını özetledi, güçlerini arttırdı ve hayatını uzattı.

Kendini Sith İmparatoru ilan eden Lord Vitiate kimliğini bırakar dağınık Sith İmparatorluğunu Dromund Kaas'a götürdü ve yeni bir Sith İmparatorluğu kurdu. İmparatorluk önümüzdeki bin yıl boyunca gizlice genişledikçe, İmparator, eşsiz teknolojiye sahip eski bir armada olan Zakuul'un ve Ebedi Filosunun kayıp dünyasını keşfetti. Sith ideolojisinden hoşnut olmayan İmparator, özünü Valkorion adlı bir Zakuulan savaşçısına aktardı ve Ebedi İmparatorluk olarak bilinen engin bir uygarlığı yarattı. İmparator, yeni yaratılışını galaksiler boyunca deneyimlemek ve genişletmek için mutlak ölümsüzlüğü istedi, bu yüzden Sith İmparatorluğu ve Galaktik Cumhuriyeti arasında bir savaş başlatmayı planladı. Çatışmanın neden olduğu ölümler, galaksideki hemen hemen her şeyi tüketmesine ve çok güçlü bir tanrı haline gelmesine izin verecek yeni bir ritüeli canlandırıyor.

İmparator’un tamamlanmaya yakın planlarını yaparken, Cumhuriyet’in ön istilaları olarak Mandalorian Savaşları’nı yönetti, ancak iki güçlü Jedi Şövalyesi - Revan ve Malak - Mandaloryalıları yendi ve Sith İmparatorluğunu takip etti. ve İmparatorun zihnine hükmetti, ancak kısa süre sonra zihin kontrolünden kurtuldu ve Jedi Nişanı'nı neredeyse yok eden Jedi İç Savaşı'nı ortaya çıkardı. Revan, İmparatorluğa karşı zihinsel savaş başlattı ve Büyük Galaktik Savaşını üç yüzyıl sürdürdü. Sith İmparatorluğu Cumhuriyet’i fethetti, ancak Revan, çocuklarının doğumlarından kaçan Zakuul Şövalyesi Senya Tirall’a dikkatini veren Vitiate’i, on yıl boyunca sürecek olan Coruscant Antlaşması’na çağırdı

Düşmanlıklar yeniden başladığında, Karanlık Konsey Üyesi Darth Baras, İmparatoru Voss gezegenine götürdü ve onu İmparatorun Gazabı tarafından kurtarılana kadar karanlık taraftaki varlık Sel-Makor'un alanına hapsetti. Özgür, İmparator, galaksideki ritüelini başlatmaya çalıştı, ancak Tython Kahramanı olarak bilinen güçlü bir Jedi Şövalyesi, Dromund Kaas savaşında özünü ve gücünü içine alan bir sesi yok etti. Yaralı ruhu, geri döndü ve çılgına dönmüş bir Revan, onu zayıflatmak için zayıflamış İmparatoru fiziksel bir forma diriltmeye çalışıncaya kadar Yavin IV'te uykuya daldı. Revan'ın planlarına rağmen, İmparatorun ruhu savaşı besledi ve yeniden uyandı, daha sonra eski Sith İmparatorluğuna saldırdı ve Ziost gezegenini tam güce geri döndürmek için kullandı.

Valkorion vahşiliğine güvenerek, Ebedi İmparatorluğunu galaksiye ikiz oğulları ile açıldı- Arcann ve Thexan - galaksiyi istila etti ve daha sonra Outlander olarak bilinen ünlü bir şampiyonu ele geçirdi. Outlander’i tek başına değerli bir rakip olarak değerlendiren Valkorion, ölümünü Arcann’ın elinden düzenledi ve bilincini Outlander'in zihnine gömdü. Valkorion, şampiyonu Arcann'ı, ardından kızı Vaylin'i mağlup ettiği ve Ebedi Filosunu etkisiz hale getirdiği için Outlander'ı üstün bir güç makinesine dönüştürdü ve şekillendirdi. Ancak Valkorion, çocuklarının galaksiyi ele geçirmesine izin verdiğini, böylece Outlander tarafından bir kez devrildiğinde, şampiyonun bedenini devraldığını ve kahramanlık özgürleştiricisi olarak hükmedeceğini açıkladı. Son bir irade çatışmasında, Valkorion kendi ailesinin desteğiyle, onu unutmaya yol açan eski varlıklara üstün geldi.

Biyografi

Erken yaşam ve saltanat

Medria'da Çocukluk

"“İmparator'un çocukluk hikayelerini hiç duydunuz mu?”"Hangi gezegenden geldiği bile bilinmiyor""Çok az insan var. Onu takip eden.""
―Darth Nyriss ve Lord Scourge

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 The Old Republic: Revan
  2. 2,0 2,1 2,2 Star Wars: The Old Republic Encyclopedia
  3. Şablon:TOR dates
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 SWTOR mini Star Wars: The Old Republic—Codex Entry: "The Voice of the Emperor (Warrior)"
  5. Şablon:TOR updates
  6. 6,0 6,1 SWTOR mini Star Wars: The Old Republic: Knights of the Fallen Empire—Chapter I: The Hunt
  7. Şablon:TOR updates
  8. SWTOR mini Star Wars: The Old Republic: Knights of the Eternal Throne—Chapter IX: The Eternal Throne
  9. Darth Plagueis
  10. 10,0 10,1 TwitterLogo Drew Karpyshyn (@DrewKarpyshyn) on Twitter (screenshot)
  11. 11,0 11,1 The Old Republic, Blood of the Empire Act 1: Shades of the Sith