"Şimdi, Lord Vader bu istasyon hazır olana kadar asi üssünün konumunu bize bildirecek. Ardından İsyanı tek bir seri vuruşla ezeceğiz."
―Wilhuff Tarkin[kaynak]

Wilhuff Tarkin, Galaktik Cumhuriyet ve daha sonra Galaktik İmparatorluk'a hizmet vermiş erkek bir insandı. Klon Savaşları sırasında Tarkin, Jedi Ustası Even Piell altında bir Cumhuriyet yüzbaşısı olarak hizmet vermiş ve Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından esir alındıktan sonra klon askerlerin yardımı ile Jedi tarafından kurtarılmıştı. Olay sırasında Piell öldürüldü ve Tarkin, Amiral rütbesine yükseltildi. Sonradan Jedi Tapınağı hangarı bombalaması ile suçlanan Ahsoka Tano'nun duruşmasında davacı olarak bulunacaktı.

Yüce Şansölye Sheev Palpatine Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a çevirip Jedi'ları hain ilan ettikten sonra Tarkin, İmparatorluk'un ilk Büyük Moff'u ve Dış Halka Valisi oldu. Bu sorumlulukla birlikte faaliyete başlatıktan sonra Orson Krennic'in görevden alınmasıyla Ölüm Yıldızı'nın komutası ona verildi. Savaş istasyonu korkusunun yıldız sistemlerini düzende tutacağına inanıyordu ve gücünü göstermek için Alderaan gezegenini yok etti. Fakat Asi Birliği filosu Rogue One, Scarif'ten Ölüm Yıldızı planlarını çaldı. Bu sayede Yavin Savaşı sırasında Luke Skywalker, Tarkin de istasyondayken dev savaş makinesini yok etmeyi başaracaktı.

Görünümler

Rogue One: Bir Star Wars Hikâyesi 'nde Wilhuff Tarkin

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar