"Şimdi, Lord Vader bu istasyon hazır olana kadar asi üssünün konumunu bize bildirecek. Ardından İsyan'ı tek seferde hızlı bir vuruşla ezeceğiz."
―Wilhuff Tarkin[kaynak]

Wilhuff Tarkin; askerî subay, politikacı ve bürokrat olarak kariyerini Cumhuriyet'in son yıllarından İmparatorluk Devri'ne kadar sürdüren erkek bir insandı. YSÖ 64'te Eriadu gezegeninde doğan Tarkin, Tarkin ailesinin bir bireyi ve Jova Tarkin'in yeğeninin oğluydu. Cumhuriyet Devri'nde Tarkin, memleketi Eriadu'ya dönüp oranın valisi olmadan önce Galaktik Cumhuriyet'in Yargı Departmanı'nda çalışıyordu. Klon Savaşları başladığında ise Tarkin, Galaktik Cumhuriyet Donanması'nda görevli bir subay hâline gelerek askerî kariyerini yeni bir boyuta taşıdı.

Yüzbaşı olarak Tarkin, Jedi General Even Piell'ın emrinde çalıştı. İkili, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından Lola Sayu gezegenindeki Hisar'da esir tutuldu. Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker önderliğindeki bir kurtarma ekibi tarafından kurtarıldılar fakat kaçış sırasında Piell öldürüldü. Tarkin, barışın koruyucuları olarak nitelendirdiği Jedi'ların Cumhuriyet yerine savaşı yönetmesine ve Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun önderleri olmasına kesinlikle karşıydı. Bu sebeple Lola Sayu Savaşı sırasında kendisiyle hemfikir olan ve Jedi'ların savaşta yaptıklarının Jedi Kodu'na ters düştüğünü savunan Skywalker'a saygı duymaya başladı. Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in gözdelerinden biri olan Tarkin, Stratejik Danışma Hücresi'nde de çalıştıktan sonra Amirallik rütbesine terfi edildi. Jedi Komutan Ahsoka Tano Coruscant'taki Jedi Tapınağı'nı bombalatmakla suçlandığında Tarkin, duruşmada başsavcı olarak bulundu.

Tarkin, kendini Galaktik İmparator ilan eden Palpatine'in yönetimindeki yeni Galaktik İmparatorluk rejiminin ilanıyla yetkilerini artırmaya devam etti. Yeni Düzen'in bölgesel valilerinden biri hâline gelen Büyük Moff Tarkin, Dış Halka Bölgeleri'ni yönetti ve ÖY-1 Ölüm Yıldızı Mobil Savaş İstasyonu'nun gizlice inşa edilmesinde rol oynadı. Galaktik sınırlar boyunca uzunan uzay bölgelerinin valisi olarak, ısrarla büyüyen İmparatorluk karşıtı asi hücrelerinin bulunduğu Lothal gibi isyancı gezegenlere İmparatorluk yönetimini dayatmaya çalıştı. Yeni Düzen'de de Palpatine'in gözdelerinden biri olmaya devam eden Tarkin, İmparator'un baş hizmetkârı olan ve bir zamanlar Skywalker olarak bildiği Sith Lordu Darth Vader ile sıkça birlikte çalıştı.

Korku doktrininin destekçilerinden biri olan Tarkin, savaş istasyonu ve onun gezegen öldürücü süpersilahının salacağı korkuyla galaksiye tamamen boyun eğdireceğine inanıyordu. Tarkin'in emriyle Merkez Dünyalar'dan biri olan Alderaan, Ölüm Yıldızı tarafından yok edildi ve göz açıp kapayıncaya kadar milyarlarca Alderaanlı öldürüldü. Fakat Tarkin de, YSÖ 0'daki Yavin Savaşı'nda Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin Ölüm Yıldızı'nı yok etmesiyle nihayet öldü. Sonuç olarak, Ölüm Yıldızı'ndan "Tarkin'in çılgınlığı" olarak bahseden Baş General Cassio Tagge gibi İmparatorluk subaylarının gözünde Tarkin'in hatırası lekelendi. Prenses Leia Organa da, Tarkin'in ölümünden yıllar sonra onu memleketi Alderaan'ı ve üvey ailesini yok eden kişi olarak hatırladı. Yeni Cumhuriyet'e karşı çıkarak güç kazanan ve İmparatorluk'un ardılı olan İlk Düzen ise, İmparatorluk liderlerini kahramansılaştırma çabalarının bir parçası olarak Tarkin'i iyi andılar.

Görünümler

Rogue One: Bir Star Wars Hikâyesi 'nde Wilhuff Tarkin

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar