FANDOM

Premium-Eras-canon
"Camdan bakıyorum ve sanırım gördüğüm bir Yıldız Destroyeri. Bu olamaz. Bu görevin kolay olacağını söyledin. Fakat bir Yıldız Destroyeri ile ilgili hiçbir şey kolay değil."
Aleksin, Lando Calrissian'a[src]
ISD-I

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri, İmparator'un gücünün bir sembolü

Bir Yıldız Destroyeri, Galaktik Cumhuriyet, Galaktik İmparatorluk[1] ve İlk Düzen tarafından kullanılmış hançer biçimli bir sancak gemisiydi.[2]

Dikkate değer Yıldız Destroyerleri arasında İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri ve selefi olan Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri vardı.[1]

Everi Chalis'e göre Yıldız Destroyerleri galaksinin gördüğü en çok kaynak isteyen gemilerdi ve sadece Kuat aynı anda birden çoğunu destekleyebilecek tersanelere sahipti.[3]

Tarih

"Ben her şeyin bir yıldız ya da başka bir şeyde yok edilip yakıldığını sanıyordum. İmparatorluk Yıldız Destroyerlere sahipken kimin savaş droidlerine ihtiyacı olur?"
Has Obitt, bazı Ayrılıkçı tedariklerinin saklandığını duyduktan sonra.[src]
Venator clonewars

Bir Cumhuriyet Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri

Klon Savaşları sırasında Galaktik Cumhuriyet Donanması, bir Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri filosuna sahipti. Venator-sınıfı, Coruscant Savaşı da dahil Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı yapılan birçok savaşta faaliyet gördü. Cumhuriyet'in Galaktik İmparatorluk'a dönüştürülmesini takiben Cumhuriyet'in Yıldız Destroyerleri, İmparatorluk Donanması'na dahil edildi.[4] Venator ve İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerlerinin yanı sıra Zafer ve Secutor-sınıfı Yıldız Destroyerleri de İmparatorluk'a hizmet etti.[5]

İsyan ve Galaktik İç Savaş sırasında İmparatorluk Yıldız Destroyerleri, daha sonradan Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı haline gelen çeşitli asi güçlere karşı birçok yüzleşmede savaştı.[6][7] Yıldız Destroyerleri gizli Tatooine görevi,[8] Hoth Savaşı[9] ve Endor Savaşı'nda görevlendirildi.[10]

ISD-SWE

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri, İmparatorluk Donanması'nın omurgasıydı.

Endor'da olan olayları takiben Asi Birliği'nin varis devleti Yeni Cumhuriyet Theed Savaşı,[11] Akiva İsyanı,[12] Kuat Sürücü Tersaneleri Savaşı ve Kashyyyk Kurtuluşu[13] gibi çatışmalarda çeşitli Yıldız Destroyerleri ile yüzleşti ve onları yok etti. YSS 5'de[14] Baş Amiral Rae Sloane, Endor Savaşı öncesinde var olan Star Destroyerlerin %75'inin yok edildiğini, çalındığını ya da kaybolduğunu tahmin etmiştii. Coruscant'da bulunan İmparatorluk Kayıt Salonu arşivlerini karıştıran Sloane, geriye kalan %25 oranında geminin gizemli şekilde yok olduğunu ve sözde yok edildiğini yazdığını keşfetti.[13]

Ardından Sloane, Filo Amirali Gallius Rax'in Algamest, Recluse'un Nebulası, Queluhan Nebulası, Ro-Loo Üçgeni ve Inamorata'da bulunan İmparatorluk filolarına gizlice komuta ettiğini öğrendi. Bu filolar yüzlerce Yıldız Destroyeri ve daha küçük binlerce gemiden oluşuyordu. Chandrila Saldırısı'ndan sonra Rax, İmparatorluk filolarına Jakku gezegeni üzerinde toplanma emri verdi.[13] Yüzbaşı Ciena Ree'nin yıldız gemisi Inflictor'ü de içeren çeşitli Yıldız Destroyeri, Galaktik İç Savaş'ın Yeni Cumhuriyet lehine bitmesiyle sonuçlanan Jakku Savaşı'nda faaliyet gördü.[15]

Resurgent-class Star Destroyer

Finalizer'ın üst gövdesi.

Endor Savaşı'ndan otuz yıl sonra Jakku'nun kurak yüzeyi hala sayısız Yıldız Destroyeri enkazı ile kaplıydı. Bu hurda yıldız gemileri çoğunlukla Rey gibi hurdacılar tarafından hedef alınıyordu.[16] Eski İmparatorluk'un bir kalıntısı olan İlk Düzen de filosunun bir parçası olarak Eski İmparatorluk'un hançer biçimli gemilerinden ilham alan Dirilmiş-sınıfı Yıldız Destroyeri gibi Yıldız Destroyerleri kullanıyordu.[17][18]

Dizaynlar

Vasi-sınıfı Yıldız Dretnotu

SW Executor 01

Executor, bir Vasi-sınıfı Yıldız Destroyeri.

Süper-sınıfı Yıldız Destroyeri[19] olarak da bilinen Vasi-sınıfı Yıldız Dretnotu,[20] Galaktik İmparatorluk tarafından inşa edilmiş en büyük Yıldız Destroyeri idi.[20]

Gladyatör-sınıfı Yıldız Destroyeri

Gladyatör-sınıfı Yıldız Destroyeri, bir uzun menzil devriye aracı olarak kullanılıyordu. 600 metre ile İmparatorluk Yıldız Destroyerleri arasında en küçük olandı fakat yine de ağır ateş gücü ile donatılmıştı.[21]

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri

Imperial I-class SD - RO

Executrix, bir İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyeri.

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri (İYD), Galaktik Cumhuriyet'in yıkılışından sonra daha küçük Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri'nin yerine geçmesi için Galaktik İmparatorluk tarafından inşa edilen bir Yıldız Destroyeri serisi idi.[1] İmparatorluk-sınıfı, İmparatorluk I-sınıfı[22] ve İmparatorluk II-sınıfı olarak iki varyantı vardı.[11]

Yasaklayıcı-sınıfı Yıldız Destroyeri

Imperial Inderdictor DB

İmparatoruk Yasaklayıcı, bir Yasaklayıcı-sınıfı Yıldız Destroyeri.

Yasaklayıcı-sınıfı Yıldız Destroyeri, yerçekimi kuyusu projektörleri ile gemileri hiperuzaydan çıkarabilen bir Yasaklayıcı gemiydi.[23]

Mancınık-sınıfı Yıldız Destroyeri

Rakehell-SWM

Bir Mancınık-sınıfı Yıldız Destroyeri.

"Kuşatma Kırıcı" olarak da bilinen Mancınık-sınıfı Yıldız Destroyeri, Galaktik İmparatorluk tarafından büyük ölçekli gezegen bombardımanları için kullanılan bir Yıldız Destroyeri modeliydi.

Mega-sınıfı Yıldız Dretnotu

Supremacy

Supremacy, tek Mega-sınıfı Yıldız Dretnotu.

Yaygınca Mega-sınıfı Yıldız Dretnotu[24] olarak bilinen Mega-sınıfı Yıldız Destroyeri, İlk Düzen tarafından kullanılan devasa bir gemiydi. Tüm İlk Düzen Donanması'nda kullanılan tek Mega-sınıfı Yıldız Destroyeri, Ulu Lider Snoke'un sancak gemisi ve İlk Düzen'in mobil başkenti olarak görev alan Supremacy idi.[25]

qaz-sınıfı Yıldız Destroyeri

qaz-sınıfı Yıldız Destroyeri, Klon Savaşları'ndan sonra kullanılan ve güçlü lazer bataryalar ile donatılmış bir savaş gemisiydi.[26]

Dirilmiş-sınıfı Yıldız Destroyeri

Finalizer Over Jakku

Jakku üzerinde bir Dirilmiş-sınıfı Yıldız Destroyeri.

Dirilmiş-sınıfı Yıldız Destroyeri, İmparatorluk'un Yıldız Destroyerlerinden ilham alınarak inşa edişmiş ve İlk Düzen Donanması tarafından kullanılan bir Yıldız Destroyeri idi.[18]

Secutor-sınıfı Yıldız Destroyeri

Secutor-sınıfı Yıldız Destroyeri, Galaktik Cumhuriyet'in yıkılmasından sonra Galaktik İmparatorluk tarafından kullanılan bir Yıldız Destroyeri modeliydi.[5]

Tector-sınıfı Yıldız Destroyeri

Tector-sınıfı Yıldız Destroyeri, Galaktik İmparatorluk tarafından Endor Savaşı sırasında kullanılmıştı.[27]

Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri

Imperial attack cruisers

İmparatorluk'un başlangıcında Venator-sınıfı Yıldız Destroyerleri.

Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri, Galaktik Cumhuriyet tarafından Klon Savaşları sırasında kullanılan bir sancak gemisiydi. Savaşta hem bir sancak gemisi hem de yıldız savaşçısı Taşıyıcısı hibriti olarak hizmet vermişti. Sonradan Galaktik İmparatorluk tarafından emekliye alındı ve daha büyük İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri ile değiştirildi.[1]

Zafer-sınıfı Yıldız Destroyeri

Zafer-sınıfı Yıldız Destroyeri, Galaktik Cumhuriyet ve daha sonradan Galaktik İmparatorluk tarafından kullanılan bir Yıldız Destroyeri modeliydi.[5]

Xyston-sınıfı Yıldız Destroyeri

Xyston class star destroyer

Son Düzen tarafından kullanılan bir Xyston-sınıfı Yıldız Destroyeri.

Xyston-sınıfı Yıldız Destroyeri, Ebedi Sith filosu'nun parçası olarak Son Düzen tarafından kullanılan bir Yıldız Destroyeri modeliydi. Gezegen yok edebilen Axial süper lazeri ile donatılmıştı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 StarWars-DatabankII Imperial Star Destroyer (yedek bağlantı)
  2. Star Wars: The Force Awakens: Incredible Cross-Sections
  3. Battlefront: Twilight Company
  4. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  5. 5,0 5,1 5,2 Tarkin
  6. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "The Forgotten Droid"
  7. Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  8. Star Wars: Bölüm V Yeni Bir Umut
  9. Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back
  10. Star Wars: Episode VI Return of the Jedi
  11. 11,0 11,1 Shattered Empire 3
  12. Aftermath
  13. 13,0 13,1 13,2 Aftermath: Life Debt
  14. Şablon:LifeDebtdate
  15. Kayıp Yıldızlar
  16. Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  17. Before the Awakening
  18. 18,0 18,1 Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary
  19. Star Wars: The Visual Encyclopedia
  20. 20,0 20,1 Ultimate Star Wars
  21. Starships and Speeders
  22. Star Wars Rebels: The Visual Guide
  23. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey, Updated and Expanded
  24. Star Wars: The Last Jedi: Incredible Cross-Sections
  25. Star Wars: The Last Jedi: The Visual Dictionary
  26. Catalyst: A Rogue One Novel
  27. "The Levers of Power"—The Rise of the Empire

Dış bağlantılar