Raddus bir Mon Calamari Yıldız Kruvazörü idi.

"Bir yıldız kruvazörü üstünde miydin yoksa bir...?"
―Luke Skywalker[kaynak]

Bir Yıldız Kruvazörü, bir kruvazör türüydü. Terim sıklıkla Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı,[1] Yeni Cumhuriyet[2] ve Direniş[3] askeriyeleri tarafından kullanılan MC75 Yıldız Kruvazörü,[4] MC80 Yıldız Kruvazörü[5] ve MC85 Yıldız Kruvazörü[6] gibi Mon Calamari kruvazörleri[1] hakkında bahsederken kullanılıyordu.

Mon Calamari Yıldız Kruvazörleri

MC75 Yıldız Kruvazörü

MC75 Yıldız Kruvazörü, Mon Calamari türü tarafından yapılan bir yıldız kruvazörü türüydü. Orijinal olarak gemi şehir olarak üretilmişlerdi ve Mon Calamari'ler, Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'na katıldığında savaş gemilerine dönüştürülmüşlerdi.[4] MC75 Zırhlı Kruvazör ve MC75 Ordonat Kruvazörü olarak en az iki tür MC75 Yıldız Kruvazörü vardı.[7][7]

MC80 Yıldız Kruvazörü

MC80 varyantının bir Özgürlük-sınıfı

MC80 Yıldız Kruvazörü,[8] Mon Calamari türü tarafından yapılan başka bir yıldız kruvazörü türüydü.[9] MC75 gibi gemi şehir olarak üretilmişlerdi ve Mon Calamari'ler Asi Birliği'ne katıldığında muharebe için yeniden ayarlanmışlardı. MC80 Özgürlük Türü Ağır Yıldız Kruvazörü[10] ve MC80A Home One Türü Ağır Yıldız Kruvazörü,[11] MC80 Yıldız Kruvazörünün varyantları idi.

MC85 Yıldız Kruvazörü

MC85 Yıldız Kruvazörü, Galaktik İç Savaş'tan sonra Yeni Cumhuriyet tarafından kullanılmaya başlanan ilk yıldız gemisi türüydü.[6]

Tanımlanamayan Yıldız Kruvazörleri

MC85 Yıldız Kruvazörü, Galaktik İç Savaş'tan sonra Yeni Cumhuriyet tarafından kullanılan ilk yıldız gemisi türüydü.

Diğer Yıldız Kruvazörleri

MPO-1400 Yıldız Kruvazörü başka bir tür yıldız kruvazörü idi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar