FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor. Star Wars Rebels, Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi, Doctor Aphra 3, Ultimate Star Wars–sınıfı.

"Yavin 4'e hoşgeldiniz... Burada galaksinin her yerinden asiler var."
―Asi Kaptan Garazeb Orrelios[src]

Yavin 4, turuncu gaz devi Yavin'in yörüngesinde dönen 4. aydı ve yağmur ormanları ile kaplıydı. Galaktik İç Savaş sırasında ve öncesinde, Galaktik İmparatorluk'a karşı çıkan Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'nın merkezini barındırdı.[2] Yavin etrafındaki büyük bir savaştan sonra,[5] İttifak merkezini Hoth'a taşıdı.[12]

Tasviri

Yavin 4'ün yüzeyi, iki tanesi Starloft ve Wetyin olmak üzere bir çok kıtaya bölünmüştü.[13] Bazı nota değer doğal oluşumlar Massassi Vadisi, Skygazer Tepesi ve Ferra Makiliği idi.[6]

Ayın kıta parçaları, bitki örtüsü mor kabuklu Massassi ağaçları, bomba mantarı, ışıldayan orkideler ve tırmanan eğreltiotları içeren sıkı ormanlar ve yağmur ormanları ile kaplıydı. Yavin 4 ayrıca bataklı bölgelere de sahipti.[1]

Tarih

Yavin landing pad

Asi kampının dış tarafı

Yavin Savaşı'ndan 5000 yıl önce, Yavin 4'de savaşçı bir ırk olan Massassiler yaşadı ve Büyük Tapınağı[14] inşa ettiler. Galaktik İmparatorluk'a karşı savaşlarında Büyük Tapınağı kullanan Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı zamanından çok önce Sith'ler tarafından köleleştirilmiş ve soyları tükenmişti. Operasyon Fracture, Jedha'ya buradan yollanmıştı.[15] Bunu takiben, Ölüm Yıldızını yok etmek için havalanan snub-fighter'lar buradan kalkmıştı. Savaştan ve ödül seremonisinden sonra, İmparatorluk tarafından bir saldırıya uğramamak için burayı terketti.[5][16]

Tapınak asiler tarafından terkedildikten sonra bir Özel Galaksi Muhabiri, yıkıntıları araştırması ve gezi reklamı yapmak için buraya yollandı.[14]

Sonradan, önceki asi kuşatmasından arta kalan verileri almak için bir asi grubu aya yollandı. Fakat İmparatorluk bu plandan haberdar oldu ve kendileri kullanmak için onlar da bir grup yolladılar. Hoth Savaşı öncesinde, ayın yüzeyinde İmparatorluk ve İttifak arasında bir çok savaş yaşandı.[6]

Endor Savaşı'ndan ve ittifağı terketmelerinden yaklaşık altı ay sonra, Shara Bey ve Kes Dameron Yavin 4'e yerleştiler ve Güç'e duyarlı ağacın bir dalını buraya diktiler.[17]

Sahne Arkası

Yavin 4 ilk defa Star Wars orijinal üçlemesinin, 1977 filmi Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut'da göründü.[5]

Yavin 4'ün gerçek yeri ise Guatemala'da Tikal'de bulunan antik Maya kentidir. Yavin 4'e uzaydan yaklaşma sahnelerinin çoğu Millennium Falcon'un Yeni Bir Umut filmindeki sahnesinin kopyası ya da yeniden çekimleridir.

Görünümler

Canon olmayan görünümler

Kaynaklar

Notlar ve Referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 Ultimate Star Wars
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 StarWars-DatabankII Yavin 4 (yedek bağlantı)
  3. Star Wars: The Force Awakens Beginner Game
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Complete Locations
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 Star Wars: Commander
  7. IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller "Tales from Wild Space: The Flat Mountain of Yavin"—Star Wars Adventures 2
  8. 8,0 8,1 8,2 Shattered Empire 4
  9. Poe Dameron: Flight Log
  10. Doctor Aphra 3
  11. Doctor Aphra 2
  12. Star Wars: Bölüm V İmparator'un Dönüşü
  13. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  14. 14,0 14,1 Journey Through Space
  15. Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  16. Princess Leia 1
  17. Before the Awakening