Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Bu makale Asi Birliği tarafından kurulan hükümet ile ilgili. Galaktik İmparatorluk hükmü sırasında "Eski Cumhuriyet" olarak bilinen Galaktik Cumhuriyet'ten önceki Eski Cumhuriyet makalesini arıyor olabilirsiniz.
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"İmparatorluk'a karşı verdiğimiz savaşa baktığımızda—kaybedilen milyarlarca hayat—bazen hiçbir şey ödediğimiz korkunç bedele değmezmiş gibi görünüyor. Ancak çatışmada kaybedilen hayatları düşündüğümüzde, adalet için öldüklerini hatırlayalım. Özgürlük için. Şimdi yararlandığımız olağanüstü barış için. Biz bunun için savaştık."
―Senatör Tai-Lin Garr[kaynak]

Basitçe Cumhuriyet olarak da bilinen Yeni Cumhuriyet (YSS 4YSS 34), Galaktik Cumhuriyet'in restorasyonu olarak hizmet veren ve galaktik otorite olarak Galaktik İmparatorluk'un yerini alan galaksi çaplı bir siyasi ittifaktı. Cumhuriyet, ışık yılları boyunca birçok gezegenden oluşuyordu. Galaktik Senato'yu tarihsel hükümet merkezi Coruscant'a bağlamak yerine başkent, dönüşümlü olarak Cumhuriyet üyesi gezegenler arasında değişiyordu. Şansölye Mon Mothma'nın ana gezegeni olan Merkez Dünya Chandrila ile başlayan yeni sistem, Yeni Cumhuriyet Devri'nin yaklaşık otuzuncu yılında Cumhuriyet'in son başkenti Hosnian Prime ile sonuçlanmıştı.

İmparator Palpatine'in YSS 4 yılında Endor Savaşı sırasında ölümüyle Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği, Yeni Cumhuriyet olarak reorganize edildi. Selefi Galaktik Cumhuriyet'in prensiplerine bağlı kalan Cumhuriyet, Palpatine'in Yeni Düzen'ini yıktı ve bir İmparatorluk devrinden sonra demokrasiyi yeniden gün yüzüne çıkardı. Jakku Savaşı'ndan sonra Cumhuriyet, Galaktik İç Savaş'ın bitmesiyle sonuçlanan Galaktik Ahenk'i imzalayan İmparatorluk'un YSS 5 yılında teslimiyetini kabul etti. Yeni Cumhuriyet Savunma Gücü kayde değer şekilde küçüldü ve bireysel üye gezegenler kendi gezegensel savunma güçlerini kurarken bir barış koruma gücü olarak hizmet verdi. Cumhuriyet selefinin eriştiği büyüklüğün sadece bir parçası kadardı ve bu yüzden tarafsız yıldız sistemleri ile eşitliçi poliçeler vasıtasıyla sıcakkanlı kalıyordu.

Merkezciler'in galaktik hükümetten çekilmesinden sonra Cumhuriyet ile İlk Düzen arasında bir Soğuk Savaş başladı. Senatör Leia Organa, Senato'nun İlk Düzen'e karşı açık bir çatışmaya girmeyi göze alamamasından dolayı Direniş'i kurdu. YSS 34 yılında Senato, Hosnian Prime ile birlikte İlk Düzen'in süper silahı Starkiller Üssü tarafından yok edildi. Cumhuriyet devamında yaşanan savaş sırasında yıkıldı ve galaksinin çoğunluğu İlk Düzen kontrolüne geçti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar