Bu konunun Canon makalesine gitmek için buraya bas.
Bu konunun Legends sayfasına gider.

"Bizler, galaksinin varlıkları, bağımsız bir gezegenler birliği kurmak, adaleti sağlamak, barış ve istikrarı devam ettirmek ve tüm varlıklar için özgürlüğü güvence altına almak için bu Yeni Cumhuriyet'i kuruyoruz. Yıldızlar şarkı söylesin! Gezegenler bağırsın! Cumhuriyet başlasın!"
Yeni Cumhuriyet Beyannamesi'nden bir kesit.[kaynak]

Yeni Cumhuriyet (YSS 428), Endor Savaşı'ndan sonra Galaktik İmparatorluk'un yerini alması için Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği tarafından kurulan galaktik hükümetin ismiydi. Selefi gibi sıklıkla Cumhuriyet, daha az sıklıkla Yeni Galaktik Cumhuriyet veya İkinci Galaktik Cumhuriyet olarak da biliniyordu.

Endor Savaşı'ndan hemen sonra geçiş hükümeti görevi görmesi için kurulan Bağımsız Gezegenler İttifakı'nın feshedilmesinden sonra YSS 4 yılında galaksi üzerinde yüce otoriteye sahip hale geldi. "Yeni" Cumhuriyet kurulduğu zaman diliminde Eski Cumhuriyet olarak bilinen orijinal Galaktik Cumhuriyet'in bir çeşit devamı niteliğinde olması için kurulmuştu.

Yeni Cumhuriyet binlerce jenerasyon önce yaratılan eski Galaktik Cumhuriyet'in prensipleri üzerine kurulmuştu—galaksiyi eşit hakla yönetecek bir temsilci parlamanter meclis ve Galaktik Cumhuriyet'in düşüşüne neden olan unsurları ortadan kaldırmak. Yeni Cumhuriyet, tıpkı Eski Cumhuriyet'in Eski Jedi Düzeni tarafından korunması gibi Luke Skywalker tarafından kurulan Yeni Jedi Düzeni tarafından korunuyordu.

Galaktik Cumhuriyet'in restorasyonu yüzünden İmparatorluk sıklıkla Yeni Cumhuriyet'e Eski Düzen adını veriyordu çünkü kendi Yeni Düzenlerine karşın düşüş halindeydi.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. The Truce at Bakura Sourcebook'un 146. sayfası, Yeni Cumhuriyet'in kuruluşunu Essential Atlas'ın 191 sayfasının 39:3 olarak tarihlediği Palpatine'in ölümünden bir ay sonrasına koymaktadır.

Dış bağlantılar