FANDOM

Premium-Eras-canon
"Her alanda güvenliği ve kalıcı dengeyi sağlamak amacıyla,Cumhuriyet sistem değiştirecek adıda birinci Galaktik İmparatorluk olacak! Daha güvenli ve huzurlu bir toplum için."
―Sheev Palpatine[src]
Yeni Düzen'in İlanı Galaktik İmparatorluk'un kuruluşunu belirleyen olaydı.Klon Savaşları'nın sonunda, Galaktik Senato'nun acil oturumunda, Yüce Başkan Sheev Palpatine (aslında Sith'in Kara Lordu olan Darth Sidious) Jedi Düzeni'nin hükümeti devirmeye çalıştığını iddia etti.Jedi, devletin düşmanları ilan edildi ve Sidious, Galaktik Cumhuriyeti kendini sınırsız yönetici yaparak birinci Galaktik İmparatorluğuna dönüştürdü.Bildiri, Senato'da[1] ve kamuoyunda[2] büyük bir destekle karşılandı, ancak bazıları - Senatör Bail Organa ve Senatör Padme Amidala gibi - hayal kırıklığı içinde sessizce izlediler.[1]İmparatorluk Günü, Yeni Düzen'in ilanını gösteren yıllık bir bayramdı.[3]

Kısmi Yazı

Şablon:Multiexcerpt

Tepkiler

"Demek özgürlük böyle ölüyormuş, bir sürü alkışla."
Padmé Amidala — Gnome-speakernotesListen (file info)[src]
Konuşma Galaktik Cumhuriyetin Galaktik İmparatorluğa geçişinde oybirliği ile desteklense de, konuşmanın kendisi karışık bir şekilde karşılandı.Bazı senatörler bunu destekliyorlardı çünkü bu üç yıllık savaşın ardından meydana gelen katliamdan sonra barış zamanında bir şans anlamına geliyordu.Başta 2.000 Delegasyonu'nu imzalayan senatörler, konuşmaya şahsen katıldılar, ancak konuşmadılar.Konuşma sırasında Naboo senatörü Padme Amidala, “bir sürü alkışla” “özgürlüğün nasıl öldüğünü” söyledi.[1]
Char-stub Bu makale bir stub. Bu sayfayı düzenleyerek Sithpedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.

Sahne Arkası

Yeni Düzen'in İlanı 2005 filmi olan Star Wars: Episode III Revenge of the Sith için oluşturuldu.

Sith'in İntikamı'nın DVD yorumunda, George Lucas Yeni Düzenin İlanı ile Mustafar'ın Görevinin iç içe geçmiş sahnelerinin,  arkadaşı  Francis Ford Coppola tarafından yönetilen 1972'nin klasik filmi The Godfather'ın vaftiz ve suikast dizisine bir saygı olduğunu belirtti.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Episode_III isimli refler için metin temin edilmemiş
  2. StarWars-DatabankII Emperor Palpatine / Darth Sidious (yedek bağlantı)
  3. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Empire_Day isimli refler için metin temin edilmemiş