FANDOM

Premium-Eras-canon
"Güvenlik ve kalıcı dengeyi sağlamak adına Cumhuriyet, ilk Galaktik İmparatorluk haline çevrilecek! Daha güvenli ve huzurlu bir toplum için."
―Sheev Palpatine[src]

Yeni Düzen Bildirgesi Galaktik İmparatorluk'un kuruluşunu belirleyen olaydı. Klon Savaşları'nın sonunda, Galaktik Senato'nun acil bir oturumunda Yüce Şansölye Sheev Palpatine (aslında Sith'in Kara Lordu olan Darth Sidious) Jedi Düzeni'nin hükümeti devirmeye çalıştığını iddia etti. Jedi, devletin düşmanları ilan edildi ve Sidious, kendini sınırsız yönetici yaparak Galaktik Cumhuriyet'i ilk Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdü. Bildiri, Senato'da[1] ve kamuoyunda[10] büyük bir destekle karşılandı, ancak - Senatör Bail Organa ve Senatör Padme Amidala gibi bazıları - hayal kırıklığı içinde olanları sessizce izlediler.[1]İmparatorluk Günü, Yeni Düzen'in ilanını gösteren yıllık bir bayramdı.[9]

Kısmi Yazı

Kaynak:  Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamıAtıf:  George Lucas

(alkış) Ve Jedi isyanı açığa çıktı.

[…]
Kaynak:  Darth Vader: Dark Lord of the Sith 16: Burning Seas, Bölüm IVAtıf:  Charles Soule
Sadık klon askerlerimiz Jedi Tapınağı içinde ayaklanmayı kontrol altına aldı ve binlerce gezegende baş kaldırmayı bastırdı.

Geriye kalan Jedi'lar avlanacak ve yenilecek! (alkış)

[…]

Hayatıma kast edilme beni yaralı ve deforme bıraktı. Ama, sizi temin ederim, azmim daha kuvvetli olmamıştı! (alkış)

[…]

Güvenlik ve kalıcı dengeyi sağlamak adına Cumhuriyet, ilk Galaktik İmparatorluk haline çevrilecek! (alkış) Daha güvenli ve huzurlu bir toplum için. (şiddetli alkış)
Bu, telifli bir eserdir. İçeriği ekleyen birey, içeriğin kullanımını Birleşik Devletler adil kullanım yasası altında adil kullanım olarak belirtmiştir.

Tepkiler

"Demek özgürlük böyle ölüyormuş, bir sürü alkışla."
Padmé Amidala — Gnome-speakernotesListen (file info)[src]

Konuşma Galaktik Cumhuriyet!in Galaktik İmparatorluk'a geçişinde oy birliği ile desteklense de, konuşmanın kendisi karışık bir şekilde karşılandı. Bazı senatörler bunu destekliyorlardı çünkü bu üç yıllık savaş sırasında meydana gelen katliamdan sonra, barış zamanında bir şans anlamına geliyordu. Başta 2.000 Delegasyonu'nu imzalayan senatörler, konuşmaya şahsen katıldılar, ancak konuşmadılar. Konuşma sırasında Naboo senatörü Padme Amidala, “bir sürü alkışla” “özgürlüğün nasıl öldüğünü” söyledi.[1]

Char-stub Bu makale bir stub. Bu sayfayı düzenleyerek Sithpedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.

Sahne arkası

Yeni Düzen Bildirgesi, 2005 filmi olan Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı için oluşturuldu.

Sith'in İntikamının DVD yorumunda, George Lucas Yeni Düzen Bildirgesi ile Mustafar görevinin iç içe geçmiş sahnelerinin,  arkadaşı  Francis Ford Coppola tarafından yönetilen 1972'nin klasik filmi The Godfather'ın vaftiz ve suikast dizisine bir saygı göstergesi olduğunu belirtmişti.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  2. Ahsoka
  3. Star Wars Jedi: Fallen Order
  4. Catalyst: A Rogue One Novel
  5. Kanan 2
  6. Since Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı establishes that the Mission to Mustafar was concurrent to the proclamation of the New Order, it can be deduced that this was a previous event to the Senatorial arrests"
  7. Since the Senatorial arrests are stated by Star Wars: The Rebel Files as taking place one day after the proclamation of the New Order, and the Rebels Recon episode on Star Wars Rebels: The Siege of Lothal establishing that Luke Skywalker and Leia Organa were born two days after the proclamation, and Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı demonstrating that the birth of Luke and Leia take on Polis Massa following the Duel on Mustafar, it can be deduced that the Senatorial arrests took place prior to the Duel on Mustafar, as well as the Duel in the Galactic Senate as they are concurrent.
  8. Star Wars: Galaksi Atlası
  9. 9,0 9,1 Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Empire Day"
  10. StarWars-DatabankII Emperor Palpatine / Darth Sidious (yedek bağlantı)