FANDOM

Premium-Eras-canon
"Sivri kulaklarıyla küçük, yeşil, ve buruşuk."
Ezra Bridger Yoda'yı tarif ediyor[src]
Efsanevi Jedi Büyük Usta Yoda'nın ait olduğu tür antik idi ve gizemle örtülmüştü. Bu türün üyeleri galaksideki herhangi bir yerde nadiren görünürdü.

Biyoloji ve görünüm

"Bekle. elli yaşında dediler."
"Türlerin ömrü farklıdır. Belki birçok yüzyıl yaşıyabilir."
Din Djarin ve IG-11 bir türün bebeğini bulmaları üzerine[src]
TheChildPod-Fathead (1)

Türün bir bebek üyesi, sadece Çocuk diye biliniyordu.

Türler bilinen iki cinsiyete sahiptir: erkek ve dişi. Türün üyeleri cismen küçüktü, yaklaşık olarak bir insan çocuğuyla kıyaslanabilirdi, yeşil derileri, büyük gözleri, uzun sivri kulakları vardı. Üç parmaklı elleri pençelerde sona eriyordu. Tür çoğunlukla etçil bir diyeti olmasını tavsiye ediyordu, tercih olarak canlı amfibileri yakalayıp tamamen yemeye karşıydılar. Kulakları duygularına göre etkileyici, kıvrık ve açıktı.

Türün üyeleri ince saç uzatmaya kabiliyetliydiler, güneşte kumraldan beyaza dönen saçlarıyla belgelenmişlerdi. Tür'ün ortalama ömürleri birçok yüzyılı kapsıyordu, ve çok yavaş yaşlanıyorlardı, bebeklikleri en az elli standart yılı buluyordu. Bu yaşam evrelerinde bile, bu türün Güce duyarlı belirli bireyleri telekinezi ve güç iyileştirmesi gibi Güç yeteneklerini kullanabiliyorlardı. Hayatlarının ilk beş on yıllarında yavaş yaşlanmalarına rağmen, yüz yaşlarındayken diğer Jedi'ları eğitmeye başlayan Jedi Yoda örneği gibi, türün üyeleri yüzüncü yıllarında olgunluğa erişti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar