This article details a subject that is considered canon.

«Вони не знають, що ми йдемо. У них немає підстав очікувати нас. Якщо ми зможемо зробити це, ми використаємо наступний шанс, і наступний, і так далі, поки ми не переможемо, або шанси будуть витрачені.»
Сержант Джин Ерсо (джерело)

Битва при Скарифі ― бій, що відбувся між силами Альянсу за відновлення Республіки і Галактичною Імперією на орбіті і на поверхні тропічної планети Скариф. Подія стала першою великою битвою Галактичної громадянської війни ― до цього моменту Альянс вирішувалося лише на дрібні вилазки проти Імперії. Вона ознаменувала початок п'ятирічного періоду відкритих військових дій, протягом якого Альянс бився з Імперією за відновлення Республіки.

Незадовго до битви Розвідка Альянсу дізналася, що у Со Ґеррери є інформація про те, що відомий учений Ґейлен Волтон Ерсо бере участь в імперському проєкті розробки суперзброї, здатного знищувати цілі планети. Щоб дізнатися більше про його досягнення, керівництво Альянсу направило до Со Ґеррери доньку Ґейлена Джин Ерсо, яка особисто його знала, і капітана Кассіана Андора. Завдяки їх спільним діям Альянс був проінформований про існування Зірки Смерті, а також про фатальний конструктивний недолік, навмисне допущений Галеном.

Хоча керівництво Альянсу відмовилося відкрито виступити проти Імперії, Джин і Касіян зібрали групу повстанців-добровольців і, в порушення наказу, вирушили з ними на Скариф, щоб проникнути в Імперський оборонний комплекс, де зберігалися Плани «Зірки Смерті». Загін, який назвав себе «?Бунтар Один», на викраденому у Імперії вантажному шатлі SW-0608 проник на планету, потім велика частина повстанців влаштувала в районі комплексу, що посилено охоронявся, відволікаючу партизанську вилазку, яка дозволила Джин, Кассіану і дроїду K-2SO безперешкодно проникнути всередину. Керівник проєкту Орсон Креннік спробував перешкодити їх спробам викрасти плани, але безуспішно. Флот Альянсу під командуванням адмірала Раддуса, для підтримки загону прибув на Скариф і знищив Врата щита, що закривали підходи до планети.

Після руйнування Воріт щита «Бунтар-Один» зміг передати вкрадені дані, що містили креслення, на флагман флоту, однак всі наземні повстанські сили загинули при пострілі Зірки Смерті, який знищив комплекс і його околиці. Лорд ситів Дарт Вейдер, прагнучи повернути плани, взяв потерпілий в битві флагман на абордаж, проте принцеса Лея Орґана разом з даними зуміла покинути поле бою на корветі «?Тантів IV». Вейдер переслідував її до планети Татуїн, де захопив дівчину в полон, однак плани на той час були вже поза межами його досяжності. Зрештою, дані потрапили до керівництва Альянсу, яке, дослідивши їх, виявило вразливу точку, що дозволило знищити суперзброю в ході битви при Явіні.

Появи

Джерела

Посилання