FANDOM

Tab-canon-black
Tab-legends-white
Premium-Eras-legends
«Ти був Обраним! Казали, що ти знищиш ситів, а не приєднаєшся до них! Принесеш рівновагу в Силу, а не повергнеш у темряву! Ти був мені братом, Енакіне! Я любив тебе!»
Обі-Ван Кенобі грішному Енакінові Скайвокеру (джерело)

Енакін Скайвокер (англ. Anakin Skywalker) — чутлива до Сили людина, чоловік, що служив Галактичній Республіці як лицар-джедай, а пізніше — Галактичній Імперії як лорд ситів Дарт Вейдер (англ. Darth Vader). Народжений рабинею Шмі Скайвокер у 41,9 ДБЯ, Енакін був зачатий мідіхлоріанами, симбіотичними організмами, що дозволяли торкатися до Сили, після чого його разом з матір’ю продали в рабство на пустельну планету Татуїн до Ґардулли Гат. Зрештою, вони опинились у власності тойдарійця Вотто, а Скайвокер почав проявляти виняткові здібності до пілотування, а також міг полагодити будь-що навіть у малому віці. У 32 ДБЯ, Скайвокер зустрів джедая Квая-Ґона Джинна й Падме Амідалу, яким допоміг придбати необхідні для їхнього зорельоту запчастини, вигравши перегони на подах «Бунта-Ів Класик» і тим самим отримавши свободу.

Згнітивши серце, Скайвокер попрощався зі своєю матір’ю і вирушив із Джинном та його групою до столиці Республіки, на Корусант, і взяв участь у битві при Набу, допомігши визволити рідний світ Амідали від військ Торговельної Федерації. Хоча під час битви Джинн був убитий, його учень Обі-Ван Кенобі виконав волю вчителя й узяв Скайвокера в падавани, і більшість Ради джедаїв повірила в те, що хлопчик був Обраним з джедайського пророцтва: тим, хто принесе рівновагу до Сили, знищивши Орден ситів. Скайвокер і Кенобі потрапили в ряд авантюр протягом десятиліття становлення падавана джедаєм, та коли в 22 ДБЯ Сепаратистська криза стала загрожувати розірвати Республіку, Скайвокер возз’єднався з Амідалою, отримавши призначення захищати її від найманих убивць. У цей час вони зблизилися, незважаючи на участь у битві при Джеонозисі й початку Війн клонів між Республікою та Конфедерацією незалежних систем. Утративши руку під час бою, Скайвокер отримав кібернетичну заміну. Після битви на Джеонозисі Енакін і Падме таємно одружились,попри заборону Ордену джедаїв на шлюб.

Скайвокер брав участь у Війні клонів пліч о пліч зі своїм вчителем і в 22 ДБЯ став лицарем-джедаєм, післе чого взяв на навчання падавана Асоку Тано. На протязі всього конфлікту Енакін прославився своїми подвигами, його стали називати «Героєм без страху». Скайвокер і Кенобі, хоча більше не були вчителем і учнем, продовжували воювати разом, отримавши визнання і ставши грізною парою для Сепаратистів. Не дивлячись на все це, Енакін ніс в собі тяжке почуття втрати, неврівноваженість та гнів. Це стало очевидним післе того, як в битві за Корусант він вбив обеззброєного графа Дуку. Після цього він дізнався, що Падме чекає дитину, і в нього з'явилися видіння про смерть дружини від пологів (такі ж, як перед смертю його матері). Нездатність контролювати свої эмоції привела Енакіна к жахливій смуті: він став подозрювати джедаїв, накопичував свій гнів, та невдовзі перейшов на темну сторону, вирішивши що це єдиний спосіб врятувати Падме від смерті. Він поклявся у вірності своєму новому вчителю Дарту Сідіусу, відомого як Верховний канцлер Палпатін, і став Дартом Вейдером. Республіка була перетворена на Галактичну Імперію, на чолі якої стояв Палпатін, тепер в якості Імператора, а Вейдер очолив атаку на Храм джедаїв. Інші джедаї були винищені за наказом 66. Меньше ста джедаїв залишилось в живих, в тому числі двоє магистрів: Гранд-мастер Йода і вчитель Енакіна, Обі-Ван Кенобі. Незабаром Вейдеру довелось битися з ним на вулканічній планеті Мустафар. Не дивлячись на свої нові темні здібності, він бул переможений, і, після того, як Обі-Ван відсік йому ноги і руку, впав поряд з лавовим потоком й загорівся. Кенобі не став чекати смерті колишнього учня, сподіваючись, що після таких серйозних травм він не виживе. Але Дарт Сідіус, щоб зберегти життя Вейдера, помістив його в темний костюм життєзабезпечення, який тому довелось носити до кінця життя. В цей же час у Вейдера народились двоє дітей: Люк і Лея, про існування яких він не знав. Падме померла під час пологів.

Ставши лордом ситів, Вейдер наводив жах на джедаїв, так як продовжив їх знищення аж до 1 ПБЯ. Розширюючи владу і володіння Імператора, Темний лорд ситів постійно подорожував по Галактиці для придушення повстанських виступів і арешту корумпованих імперських чиновників. Вейдер планував справити враження на своего вчителя перед його поваленням, і для цього знайшов, навчив темній стороні та натренував "секретного" учня на ім’я Ґейлен Мерек не тільки для виявлення і знищення виживших джедаїв, але і для відстежування і знищення ворогів Імператора. Однак зрада Вейдера дозволила Мареку перейти на світлу сторону і пожертвувати собою заради порятунку лідерів Альянсу за відновлення Республіки, що в підсумку призвело до початку громадянської війни. Після цього Вейдер продовжував тренувати учнів, але вже під контролем Сідіуса, у тому числі Флінта і майбутню леді ситів Люмію.

У 0 ПБЯ перша Зірка Смерті, велика супер зброя Імперії, була знищена молодим пілотом-повстанцем. Після цього Вейдер був одержимий думкою про розкриття особистості цього пілота і провів наступні кілька років у пошуках. В решті-решт він дізнався, що цим пілотом був Люк Скайвокер і зробив висновок, що це його син, що народився перед смертю Падме. Вейдер продовжував битися проти повстанців, потай плануючи звернути сина на темну сторону, зробити союзником і з його допомогою вбити Імператора. Незабаром після битви на Готі Вейдер воював зі своїм сином і сказав йому, що він його батько, але Люк відмовився в це вірити.

Дарт Сідіус, однак, знав про плани Вейдера і придумав свій план перетворення Люка в нового учня. У 4 ПБЯ обидві сторони зійшлися на Ендорі, щоб вирішити долю галактики. Люк при зустрічі здався Вейдеру, сподіваючись повернути його на світлу сторону. У тронному залі другої Зірки Смерті Імператор спробував звернути Люка, використовуючи страх за близьких і лють у дуелі з батьком. Люк переміг Вейдера, але поборов у собі темну сторону і оголосив себе джедаєм, таким же, як і батько. Тоді Сідіус вирішив убити Люка блискавками Сили, і в цей момент усередині Енакіна пав Дарт Вейдер. Він повернувся на світлу сторону, щоб врятувати свого сина. Він врятував його, скинувши Імператора в реактор Зірки Смерті II, але його костюм був виведений з ладу блискавками і незабаром після цього він помер - проте помер тепер як джедай, спокутувавши свою провину, зберігши сина і виконавши пророцтво Обраного.

Джерела

Зоряні Війни лого Зорянi Вiйни Вiкi має колекцію зображень, пов'язаних з Енакіном Скайвокером.