FANDOM

Premium-Eras-canon
«Я не дозволю цю Республіку, яка стоїть тисячу років, розділити на дві!»
— Верховний Канцлер Палпатін (джерело)

Сепаратистська криза ― період політичних потрясінь, під час якого тисячі зоряних систем відокремились від Галактичної Республіки і заявили про вірність графу Дуку та Конфедерації незалежних систем. Цей період мав місце в наступні роки після вторгнення на Набу, і був маніпульованим Дуку та його майстром, лордом сітів, Дартом Сідіусом, широко відомим як Верховний Канцлер Республіки Шив Палпатін. Мета сітів полягала в тому, щоб розпочати галактичну війну, яка дозволила б їм отримати повний контроль над Республікою, перетворивши її в Галактичну Імперію та знищити Орден джедаїв. Щоб допомогти досягненню цієї мети, сіти таємно стежили за створенням армії солдатів-клонів на планеті Каміно, яка мала стати армією для Республіки.

Політична криза, виплекана Сепаратистською кризою, потрясла Республіку, коли Канцлер Палпатін публічно заявив, що сподівається знайти дипломатичне рішення та уникнути війни з Альянсом сепаратистів. Багато хто в Конфедерації, включаючи членів Сепаратистського Сенату, також не бажав воювати, оскільки вони просто хотіли бути вільними від того, що вони розглядали як корупцію Республіки. Після спроби вбивства Падме Амідали, сенатора від Набу та впливового члена Комітету лоялістів Республіки, лицар-джедай Обі-Ван Кенобі почав розслідування, яке привело його до виявлення армії клонів на Каміно, а також збору потужних ділових інтересів на Джеонозисі. Ці бізнес-лідери, які стали називатися Радою сепаратистів, вклали свої ресурси в справу графа Дуку. Ці інтереси включали Торгову федерацію, яка намагалася виробляти незліченну кількість бойових дроїдів для сепаратистів.

Криза завершився битвою за Джеонозис, коли члени Ордену джедаїв прибули на Джеонозис, щоб врятувати полонених майстрів Кенобі, сенатора Амідалу та падавана Енакіна Скайвокера від страти. Солдати-клони, введені в дію Великою армією Республіки через екстрену виконавчу владу, надану канцлеру Галактичним Сенатом, прибули під командуванням джедаїв гранд-майстра Йоди і вступили у бій з Сепаратистською армією дроїдів. Хоча Республіка перемогла у цій битві, це був лише перший конфлікт трьохрічних Війн клонів. Зрештою, мета сітів була реалізована; Республіка перемогла Конфедерацію, але канцлер використовував цю війну як привід для реформування Республіки на Галактичну Імперію в ім'я безпеки. Хоча Імперію в кінцевому підсумку перемогла Нова Республіка майже через двадцять п'ять років, спадщина Сепаратистської кризи жила десятиліттями після, коли Верховний Порядок повстав з попелу Імперії в подальшій спробі досягти такого роду стабільності в галактиці, яку Галактична Республіка не змогла принести під час Сепаратистської кризи.

Появи

Посилання

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 1,22 Зоряні війни. Епізод II: Атака клонів